Angajaţi ai CNADNR, la Adevărul Live: Autostrada Sibiu-Orăştie a fost demolată de nişte proşti. Proiectul tehnic trebuie refăcut, terenul este grav degradat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, între localităţile Cunţa şi Sălişte, este ruşinea infrastructurii româneşti, după ce o porţiune din acesta a fost demolată din cauza lucrărilor prost efectuate FOTO Mediafax
Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, între localităţile Cunţa şi Sălişte, este ruşinea infrastructurii româneşti, după ce o porţiune din acesta a fost demolată din cauza lucrărilor prost efectuate FOTO Mediafax

Doi angajaţi ai CNADNR, Mihai Başulescu şi Alin Goga, au arătat, la Adevărul Live, că lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, între Cunţa şi Sălişte, a fost demolat de „nişte proşti“, nu ar fi trebuit să fie demolat, iar acum, descoperit fiind, se află într-o stare gravă de degradare din cauza intemperiilor vremii. Proiectul tehnic trebuie refăcut, iar tronsonul nu va fi deschis nici măcar peste un an, susţin cei doi angajaţi.

INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul Live

Principalele declaraţii ale celor doi angajaţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR): 

Mihai Başulescu, şeful unităţii de implementare proiecte cu fonduri asigurate de la bugetul statului: 

Practic, din punctul nostru de vedere, problemele CNADNR trebuie rezolvate analizând situaţia Companiei şi apoi elaborând unui plan de management, sunt probleme istorice. Directorul general (Cătălin Homor - n.r.) şi-a adus anumiţi colaboratori din afara Companiei şi propune soluţii care nu sunt corecte. Una dintre problemele foarte grave care s-a întâmplat este calitatea proiectării, dar temele de proiectare pleacă de la Companie, trebuie să ştim ce trebuie să cerem, că apoi se ajunge la probleme majore, ajungem să demolăm tronsoane. 

Prin iniţiativa noastră vrem să demonstrăm că putem rezolva această problemă fără să aducem oameni din afară, cu oameni din Companie, specializaţi. Nu avem bani pentru toner, pentru imprimantă, eu mi-l cumpăr singur. Acesta este robinet închis de domnul Homor?

Alin Goga, consilier juridic în cadrul aceleiaşi unităţi

Sunt soluţii pe termen scurt pe care noi le-am propus , numai că trebuie să existe voinţă de implementare a proiectelor. Domnul Cătălin Homor spune că a oprit o serie de robineţi, eu îi spun că are conducta spartă. Astfel, eficienţa este zero. Ne-a spus că vrea restructurarea de la firul ierbii, noi am fost de acord în totalitate, vrem această restructurare. El a adus persoane în Companie fără concurs, noi vrem ca numirile să se facă prin concurs. Ne-am dat seama că este acaparat de un grup aflat în Companie încă de acum 10 ani, persoane care apar în toate rapoartele corpurilor de control.

El ştia că acolo este o adevărată şerpărie, că trebuia să ia măsuri urgente. Chiar la începutul anului i-am transmis acest lucru, am avut o discuţie cu el, apoi i-am transmis nenumărate memorii. A fost de acord, a spus să venim cu un plan de măsuri, însă nu a făcut nimic.  

Narcis Neaga (fostul director general al CNADNR - n.r.) este cel responsabil de eşecul de pe tronsonul Cunţa-Săşilişte, însă el câştigă în continuare  23.000 de lei, este bine-mersi în Companie şi domnul Homor îl protejează. Nu a luat nicio măsură pentru rezolvarea acestei situaţii, deci putem spune că îl protejează pe Narcis Neaga. 

Declaraţii celor doi angajaţi ai CNADNR despre autostrada demolată: 

Alin Goga: Tronsonul Cunţa-Sălişte, lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, la anul pe vremea asta, va fi în aceeaşi situaţie, degradările continuă, proiectul nu mai corespunde. Nu se va deschide în august, aşa cum au spus ei. La anul pe vremea asta, tronsonul va fi în aceeaşi situaţie şi domnul Homor nu va mai fi director atunci. Domnul Homor nu vrea să asculte de oameni cu expertiză. Autostrada nu trebuia demolată, a fost demolată de nişte proşti. Terenul acum este contaminat, este degradat din cauza condiţiilor meteorologice, proiectul tehnic trebuie refăcut.

Mihai Başulescu: Baza tronsonului este afectată din cauza intemperiilor vremii. Sunt degradări grave, deja au apărut fisuri noi din cauza greutăţii, iar asta chiar fără circulaţie. 

Alin Goga: Pot fi oameni fără expertiză, dar poate cu bunăvoinţă, însă ei nu vor să asculte de cei care se pricep. Sunt nişte autişti, pur şi simplu nu vor să asculte. Astăzi este frumos afară, vine căldura, trebuia deja să lucrăm la acest tronson, iar noi de-abia începem să facem expertiza tehnică. Este imposibil să fie finalizat tronsonul până în august. Pe noi nu ne mulţumeşte că vor merge la DNA, că apar numele lor în rapoarte, tot din buzunarul nostru vom plăti pentru aceste greşeli.  

Domnul Costescu (Dan Costescu - ministrul Transporturilor) priveşte problema cu detaşare, nu se implică deloc, nu a făcut nicio şedinţă. El trebuie să răspundă de ceea ce se întâmplă în Companie, AGA de el a fost numită.


Invitaţii Adevărul Live sunt Mihai Başulescu, şeful unităţii de implementare proiecte cu fonduri asigurate de la bugetul statului, şi Alin Goga, consilier juridic în cadrul aceleiaşi unităţi, membri ai unui grup numit „Iniţiativa pentru Restructurarea şi Reprofesionalizarea CNADNR SA“. 

Sunt autostrăzile din România sigure, cum s-a ajuns să fie demolate tronsoane şi de ce infrastructura românească rămâne cu mult în urma celor din alte state europene – sunt întrebări la care vor răspunde cei doi angajaţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. De asemenea, cei doi invitaţi ai Adevărul Live vor arăta care sunt, în opinia lor, problemele din CNADNR – de la conducere şi până la cel mai de jos nivel, ce este de făcut pentru profesionalizarea instituţiei. 

De asemenea, vom dezbate alături de cei doi angajaţi ai CNADNR problemele apărute la Autostrada Sibiu-Orăştie, lotul al treilea, unde o porţiune a fost demolată din cauza lucrărilor efectuate necorespunzător, la Lugoj-Deva, dar şi la Autostrada Transilvania, care trebuia finalizată cu mulţi ani în urmă. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite