Doi dintre cei mai mari tranportatori au decis să nu participe la proteste: „Suntem cu toţii afectaţi, dar analizăm situaţia”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două companii importante din domeniul transporturilor, Lazăr Internaţional şi edy Internaţional Spedition au decis sa nu participe la protestul camionagiilor, afirmând totuşi că sunt împotriva accizei de 7 eurocenţi pe care Guvernul doreşte să o aplice, informează Ziarul Financiar.

Şeful companiei de transport Lazăr Internaţional a declarat că o serie din camioanele sale au fost blocate în ambuteiaje, însă ele nu au participat la protest, amintitnd totodată că va purta discuţii cu autorităţile competente.

„Camioanele noastre nu au participat la protest, dar fiind coloană formată pe drum, automat au fost prinse în acel ambuteiaj. Dar eu nu am dat ordin la şoferi. Am participat alături de UNTRR (Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri) la intâlnirea de la Ministerul Transporturilor. Ne-au explicat strategia din spatele accizei de 7 eurocenţi şi ne-au spus că majorarea nu va fi atât de mare deoarece petroliştii vor compensa prin scăderea preţurilor, dar noi nu am luat acest lucru în calcul. Acum promit ceva după care nu fac. Sunt discuţii până joi”, a spus Ion Lazăr.

În cazul în care autorităţile de la Bucureşti vor decide să aplice acciza de 7 eurocenţi pentru carburanţi, profitabilitatea companiilor de transport ar urma să scadă cu circa 20%. Efectul ar conduce la falimentarea mai multor firme de profil.

Mircea Ţiplea, director general edy Internaţional Spedition, a declarat pentru sursa citată că profitul unei companii ar scădea între 15 si 20% per kilometru.

„Impactul direct în profitabilitate este de 0,035 de euro per kilometru. Asta înseamnă că dacă transportatorul ar suporta aceste costuri, profitabilitatea lui per kilometru ar scădea cu aproximativ 15-20%. În contracte noi avem inclusă clauza de ajustare automată a preţului în funcţie de motorină. Acest lucru oferă o oarecare protecţie pe termen scurt, deoarece în următorul an contractual, din cauza dezechilibrului dintre ofertă şi cerere, preţurile tind să se regleze în defavoarea transportatorilor”, a declarat Mircea Ţiplea.

Acesta a mai precizat că tarifele ar putea fi majorate în medie cu 5% pentru a face faţă noilor costuri.

„Pentru a absorbi acest impact, tarifele ar trebui majorate în medie cu 5%. Per ansamblu starea de insolvenţă care planează asupra întregii industrii de transport se va accentua. Nu participăm la proteste, însă vom respecta coloanele aflate în trafic, acolo unde protestele au loc”, a mai spus Mircea Ţiplea, director general edy Internaţional Spedition, potrivit Ziarului Financiar.


Citeşte şi:

Camionagiii au câştigat o jumătate de victorie în războiul cu acciza de 7 eurocenţi

Cel puţin 35.000 de transportatori din toată ţara au oprit ieri activitatea, ca protest faţă de acciza suplimentară la carburanţi. Guvernul a dat un pas înapoi şi a amânat suprataxarea doar a motorinei, dar şoferii nu renunţă.

VIDEO În semn de protest, aproximativ 100 de transportatori s-au oprit la ieşirea din Baia Mare

Protestele transportatorilor nu au ocolit judeţul Maramureş. Aproximativ 100 de reprezentanţi ai firmelor de transport s-au adunat în intersecţiile mari de la ieşirea din Baia Mare unde au protestat faţă de intenţia Guvernului de a majora acciza la carburanţi. Aceştia au promis că protestele nu se vor finaliza aici şi că urmează greva generală, în cazul în care Guvernul nu se va răzgândi.

Hipermarketurile, în alertă din cauza grevei şoferilor: „Dacă mai durează, nu vom avea produse proaspete“

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) îşi exprimă, într-un comunicat, „îngrijorarea în legătură cu efectele pe care le-ar putea avea recenta grevă declanşată a transportatorilor“. AMRCR avertizează că prelungirea acestei greve „va avea un impact atât asupra operaţiunilor marilor reţele comerciale, cât şi asupra consumatorilor, care nu se vor mai putea aproviziona în condiţii de normalitate“.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite