Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Drulă, replici acide la adresa lui Rădoi, după ce a cerut scumpirea biletelor la 50 de lei: Metrorex nu şi-a plătit dările la stat, dar şi-a crescut salariile

18
12 May 2021 08:50:19
Autor: Afrodita Cicovschi
FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a avut o serie de replici acide la adresa lui Rădoi, după ce acesta a cerut scumpirea biletelor la 50 de lei, precizând că Metrorex nu şi-a plătit dările la stat anul trecut, dar şi-a permis să crească salariile.

Ministrul Transporturilor a susţinut că în societate există personal angajat doar pe hârtie, "oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată".
 
"Nu creşterea de tarife rezolvă dezechilibrul acestei companii, şi vă dau câteva cifre. Ei încasează 50 de milioane din subvenţie lunar, din bugetul naţional, 11 milioane din încasări de bilete şi au cheltuieli de 100. Înseamnă că lipsesc în fiecare lună 39 de milioane, care sunt pierderi. De altfel un lucru care este puţin ştiut este că anul trecut Metrorex, între martie şi decembrie, nu şi-a plătit dările la stat.
 
S-au strâns 213 milioane de lei, deci nu au plătit contribuţiile obligatorii, pensii, sănătate şomaj, cinci milioane sunt penalităţi şi în aceste condiţii li s-au mărit salariile. Avem şi informaţii că există personal angajat doar pe hârtie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată. Sunt controale, verificări pentru a-i identifica pe aceşti indivizi", a explicat ministrul Transporturilor, la Radio România Actualităţi.
 
Reacţia ministrului vine după ce preşedintele "Unitatea" - Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că preţul unei călătorii cu metroul ar trebui majorat până la 50 de lei pentru ca Metrorex să devină rentabilă, aşa cum îşi propun noua conducere a companiei şi ministrul Transporturilor.
 
"Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolvenţa acestei activităţi a metroului pentru că (atât conducerea Metrorex cât şi cea a Ministerului Transporturilor consideră că metroul, n.r.) nu este rentabil. Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde.
 
Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil. Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor?
 
Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou. Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil.
 
Şi a venit domnul Drulă (ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, n.r.) şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor - să facă metroul rentabil", a afirmat Ion Rădoi. 
 
Citeşte şi: 
 
Ion Rădoi se plânge de condiţiile de muncă: 400 de angajaţi Metrorex au murit de la un Congres la altul. Ce salarii mari? Sunt nişte sporuri cuvenite
 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

18 Comentarii

Ionel Marcu
12.05.2021, 09:13:39

50 de lei tariful de transport, cu risipa de anul trecut! Cu mai puțin personal, cu salarii pe media națională, nu de 9.000 lei, fără bilete de stațiune gratuite, fără spor de tunel pentru toată lumea, cu spații comerciale închiriate de Metrorex, nu de Rădoi, cu cinci lei poate s-ar acoperi costurile sau oricum, vor fi necesare subvenții rezonabile!

-8 (36 voturi)
imacandi
12.05.2021, 09:19:06

trebuie o discutie cu actele pe masa,fiecare parte sa demonstreze si sa sutina datele.apoi facuta restructurare .oricum salariile astea sunt de domeniul nesimtirii

+7 (9 voturi)
Saul Bruckner
12.05.2021, 09:21:40

Adica daca tot nu se poate rentabiliza, macar sa-l jupoaie eficient, nu? Ce conteaza salariile alea de porc, pentru tot personalul, de la mecanici pana la oameni care nu intra in subsol decat la proteste.... La privat sunt milioane de romani care traiesc de pe azi pe maine, nestiind daca isi vor lua salariul luna viitoare sau daca firma la care lucreaza mai rezista si anul asta, dar capusele astea bugetare vor ANUAL mariri de salarii, indiferent de profitabilitate, de situatia economica, de orice... Asta pentru ca au locurile de munca rezervate, stat in stat....

-3 (29 voturi)
Mihai Popescu
12.05.2021, 09:56:08

Nea Radoi, cu Drula ti s-a infundat. Gata, ti-a taiat tuturoiul, la munca cinstita !

+9 (13 voturi)
laur laur
12.05.2021, 10:00:55

„”De altfel un lucru care este puţin ştiut este că anul trecut Metrorex, între martie şi decembrie, nu şi-a plătit dările la stat. S-au strâns 213 milioane de lei, deci nu au plătit contribuţiile obligatorii, pensii, sănătate şomaj, cinci milioane sunt penalităţi şi în aceste condiţii li s-au mărit salariile. Avem şi informaţii că există personal angajat doar pe hârtie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată.” Din categoria „dai in mine dai in tine dai in fabrici si uzine cu DRULA” Ai grija CATU e cu ochii pe tine ca pe butelie, de cand l-ai facut ZOMBI Politic. Acum, dand in Bode, fostul ministru, care a permis dezmatul de la Metrorex, dai in Orban si in PNL, care l-au pus. La toate astea se aduna si faptul ca stai bine cu autotrazile si i-ai cam luat caimacul lu Catu , s-ar putea sa ti se traga ca lui VV

+9 (13 voturi)

Vezi toate comentariile (18)

Modifică Setările