Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Drumarii cer efectuarea unui control real asupra transporturilor agabaritice. „Nu putem repara drumurile în ritmul în care le distrug transportatorii”

4
26 Jan 2022 14:59:31
Autor: Melania Agiu
Foto: Facebook /DRDP Constanta
Foto: Facebook /DRDP Constanta

Sindicatul Drumarilor „Elie Radu" solicită ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, modificarea Ordonanţei Guvernului 26/2011 şi efectuarea unui control real asupra transporturilor agabaritice care circulă pe şoselele din România, menţionând că „nu pot repara drumurile în ritmul în care le distrug transportatorii".

Angajaţii CNAIR anunţă că au trimis ministrului Sorin Grindeanu o scrisoare deschisă în care atrag atenţia asupra deficienţelor în ceea ce priveşte realizarea controalelor transporturilor cu gabarit ridicat, la peste zece ani de la preluarea acestei activităţi de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
 
„Considerăm că instituţia responsabilă de repararea şi modernizarea drumurilor este cea mai în măsură să îi controleze pe cei care, nerespectând legea, le pot distruge. Prin Ordonanţa nr. 26/2011 s-a înfiinţat Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), organism care a preluat activitatea de control pe reţeaua internă. Verificările erau efectuate, până în acel an, de către salariaţii proprii ai CNAIR", se menţionează în comunicat.
 
„Precizăm că în luna septembrie 2011, CNAIR avea câte un cântar pentru fiecare secţie de drumuri naţionale (SDN), respectiv pentru fiecare Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP). Astfel, în total, erau peste 50 de cântare. Prin înfiinţarea ISCTR, atât logistica cât şi personalul specializat nu au fost preluate, iar din câte cunoaştem, ISCTR, după 10 ani, nu are nici măcar 20 de cântare în dotare. Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru: modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate; achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice, aşa cum se procedează în alte ţări din Europa”, tranmit reprezentanţii  sindicatului „Elie Radu” din cadrul CNAIR, transmite News.ro.
 
Sindicaliştii precizează că CNAIR are montate contoare  care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale
 
„Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, transmit, în acest context, angajaţii companiei. 
 
Aceştia subliniază că au adus la cunoştinţa conducerii Ministerului Transporturilor această situaţie şi că li s-au promis schimbări legislative pe acest subiect. Sindicaliştii susţin însă că au informaţii conform cărora există propuneri cu privire la aceste modificări, iar acestea ar consta doar în majorarea amenzilor pentru transportatorii care depăşesc gabaritul admis şi nu în rezolvarea problemei de fond.
 
Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu" reuneşte 4.800 de membri din cei aproximativ 7.000 de salariaţi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

Just Joe
26.01.2022, 15:22:59

In America exista pe autostrazi, din loc in loc, cate o iesire laterala catre o parcare si un cantar. Aceste iesiri sunt marcate din timp, si scrie clar pe ele, cu semnale luminoase, ca toate camioanele TREBUIE sa iasa pe acolo ca sa fie cantarite. Fara "daca", fara "parca" - conduci un camion dar treci pe acolo fara sa te abati un pic pe la platforma de cantarire, jar mananci. Esti filmat, fotografiat, si exista masini ale ministerului transporturilor care te vor urmari si opri. Au puterea legala al unui echipaj de politie. Cautati pe net dupa "weigh station".

zero
26.01.2022, 15:29:32

Dex : "AGABARÍTIC, -Ă, agabaritici, -ce, adj. Care depășește un gabarit standard. " Oare duduie economia de se plimba peste tot agabariticele si peste tot strica munca bietilor drumari? Mai repede e o scuza pentru starea drumurilor. Apropo,agabaritice sunt transporturile ilegale de lemne pentru Ai Nostrii.?!

mircea miricioiu
26.01.2022, 16:20:57

pana si in moldova-chisinau sunt amplasate indicatoare de limitare a gabaritului. doar la noi populismul sordid, politicianismul jegos precum si interesele multora dintre cei implicati in legiferare sau in impunerea legii, permit o singura lege : a junglei, in care fiecare face ce vrea pentru ca, la banii lui, nu exista nimeni care sa aiba taria sa-i stea in cale. niciun administrator de drumuri ( primarii, consilii judetene, ministerul transporturilor ) nu a impus legea in trafic si orice amaraciune de drum, si asa facut ca vai de lume ( cu materiale proaste, cu mana de lucru necalificata ), este lasat la cheremul transportatorilor ( indiferent de marfa - agregate in special dar si produse agricole,animale vii etc ) care il transforma din loc in loc in mlastini, decoperteaza stratul de asfalt, domina agresiv traficul punand in pericol pe ceilalti participanti, in special pe drumurile judetene, care nu sunt proiectate si executate - nici ca dimesiuni nici ca rezistenta , pentru circulatia masinilor de 30, 40, 50 de tone. dar amenzile la astfel de abateri sunt mari si e pacat sa sufoci un transportator. mai bine distrugem drumurile si, ca bonus, falimentam si cfr marfa.

Denzel
26.01.2022, 17:21:58

Pentru asta avem ARR, care isi face treaba doar cand are chef si de multe ori cu dedicatie, pentru a limita concurenta unora.

Modifică Setările