FAN Courier avertizează clienţii asupra unei tentative de fraudă prin SMS. Cum operează infractorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FAN-Courier-sms-link.jpg

FAN Courier, liderul pieţei locale de curierat, avertizează clienţii asupra unei noi tentative de fraudare a datelor personale, prin intermediul mesajelor de tip SMS.

Compania recomandă tuturor celor care primesc astfel de mesaje şi au în derulare o comandă prin curier să nu dea curs solicitării primite, să nu acceseze linkul de la finalul mesajului primit şi să sesizeze organele de poliţie. 

”Atunci când avem o comandă în derulare, clienţii noştri primesc un mesaj tip SMS pe telefonul mobil care indică statusul comenzii, data şi intervalul orar când urmează să efectuăm livrarea. Recent, am primit informaţii despre o nouă metodă de fraudare a datelor personale, prin intermediul SMS, care implică tranzacţiile derulate prin platforma OLX.

Concret, fraudatorii transmit prin intermediul telefonului mobil un mesaj similar mesajelor noastre de informare şi cer clienţilor să acceseze un link pentru a primi banii. Atragem atenţia tuturor că orice încercare de solicitare a datelor bancare prin intermediul unui link este o încercare de fraudă.

La vânzarea unui produs, clientul primeşte banii doar prin firma de curierat, plata făcându-se doar ramburs la primirea expediţiei. FAN Courier nu are niciun sistem prin care cumpărătorii pot plăti online, singura modalitate de plată cu cardul este prin POS în sediile FAN Courier”, a declarat Daniela Catrinoiu, Chief Information Officer FAN Courier.  

Potrivit echipei de Cyber Security a FAN Courier, compania colaborează deja cu instituţiile competente pentru a limita riscurile acestor atacuri cibernetice şi va pune la dispoziţia organelor de anchetă toate informaţiile necesare pentru a elimina riscul fraudei prin intermediul mesajelor de tip SMS. 

FAN Courier recomandă clienţilor care primesc un astfel de mesaj să contacteze cumpărătorul şi/sau platforma OLX, pentru o verificare suplimentară a statusului comenzii.

”Este imperios necesar să acordaţi o atenţie sporită oricărei solicitări prin care vi se cere să introduceţi datele personale sau datele cardului bancar, pe un site. Asiguraţi-vă că navigaţi pe pagiona reală a companiei şi nu pe un site fals. Nu uitaţi că atunci când urmează să primiţi bani în cont de la cineva, vi se cer doar codul bancar şi suma pe care doriţi să o primiţi de la persoana care va efectua transferul”, atrag de asemenea atenţia specialiştii din cadrul echipei de Cybersecurity din cadrul FAN Courier. 

De-a lungul anului, compania a transmis un set de recomandări pentru a limita riscul de atac cibernetic asupra clienţilor săi, persoane fizice şi juridice, prin intermediul e-mailului. Pentru această situaţie, experţii FAN Courier recomandă următoarele:  

Nu folosiţi aceeaşi parolă pentru mai multe servicii sau platforme.

Schimbaţi parolele la un interval de cel mult 30 de zile calendaristice.

Asiguraţi-vă că laptopul sau computerul pe care lucraţi are program anivirus cu firewall inclus, instalat şi configurat să îşi facă actualizare zilnic. 

Nu deschideţi link-urile sau ataşamentele mesajelor venite de la expeditori necunoscuţi.

Nu deschideţi link-uri sau ataşamente primite pe email în cazul în care nu aţi comandat un anumit  produs/serviciu sau nu aveţi o colaborare cu  expeditorul emailului. 

Evitati abonarea la site-uri sau platforme care nu vă inspiră încredere deplină. 

Contactaţi furnizorul înainte de a deschide un ataşament dacă aţi primit un mesaj de la acesta dar nu sunteţi sigur că aţi comandat un produs sau serviciu de la companie. 

În cazul în care aţi deschis ataşamentul unui astfel de email, deconectaţi dispozitivul de la internet şi scanaţi cu soluţia antivirus instalată pe acesta.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite