Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

FOTO De ce avem autostrăzi doar pe hârtie. Explicaţia unei asociaţii de profil

6
23 Apr 2019 14:38:46
Autor: Afrodita Cicovschi

Asociaţia Pro Infrastructură a explicat de ce nu avem autostrăzi şi cât de importanţi sunt paşii premergători demarării lucrărilor, dând exemplul autostrăzii Sibiu – Piteşti, pentru care sunt folosite studii vechi de 11 ani, în care constructorii nu au încredere.

„Am spus de nenumărate ori cât de importante sunt studiile de teren pentru autostrăzi, în special forajele şi investigaţiile geotehnice în zonele cu relief dificil.
 
O pregătire proastă, care nu dă o imagine corectă a solului şi a soluţiilor tehnice necesare, a dus la blocaje, întârzieri cu anii, numeroase claim-uri (revendicări) ale constructorilor şi, în final, la foarte multe rezilieri de contracte. Mai simplu: avem autostrăzi doar pe hârtie, nu şi în teren”, scrie IonuŢ Ciurea, preşedintele Asociaţiei Pro Infrastructura, prezentând  două fotografii surprinse săptămâna trecută pe traseul viitorului lot 4 al Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti.
 
 
Tronsonul a fost scos la licitaţie în 09.03.2019.
 
Investigaţiile geotehnice vechi, din 2008, au fost aspru criticate de experţii europeni. Însă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu i-a băgat în seamă şi a pus în documentaţie controversatele studii.
 
Evident, companiile care vor să participe la licitaţie nu au deloc încredere în ele, aşa că au ieşit pe traseu să-şi facă propriile foraje (ce vedeţi în poze), pentru a şti exact ce trebuie să oferteze.
 
Cerem, a mia oară, o pregătire temeinică şi profesionistă a proiectelor derulate de CNAIR, astfel încât încrederea mediului privat în cel public să revină la cote normale. Doar aşa vom putea atrage în ţară constructorii mondiali de top”, scrie Asociaţia Pro Infrastructură pe pagina sa de Facebook.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

M Costi
23.04.2019, 17:52:06

Prin '97-98 un fost ministru al Transporturilor , ulterior ajuns presedintele tarii , era foarte convins ca in Romania nu sunt necesare autostrazi , nu se indeplineste necesarul de trafic auto ! Intre timp si-a schimbat parerile ( a reevaluat !) si a devenit un critic vehement al celor care s-au perindat la guvernare si n-au construit ....autostrazi . Privind faptul ca studiile geotehnice ar fi vechi , este o dezinformare , in 10-15 ani nu se pot produce modificari importante in configuratia solului Daca CNAIR ar fi detinut utilaje si specialisti in domeniul constructiilor de drumuri , ar fi executat lucrarile in regie proprie si am fi avut acum mult mai multi km de autostrazi. Asa e cand te lasi la "mana altora" ( "Lupul cu slugi nu mananca oi !")

+3 (3 voturi)
Galeriu Crestinu
24.04.2019, 01:34:18

Cand privesc peisajul acesta pitoresc cu multa liniste si verdeata.....cum poti sa-ti imaginezi ca poti distruge totul punand in loc betoane, gunoaie, vacarmul traficului si fumul intzepator de eshapament...?

-3 (3 voturi)
costica cova
23.04.2019, 19:20:36

Nu studiile geotehnicesînt baiul , ci contractele prost întocmite de CNAIR....Cînd accepți să participe la licitație o firmă ce nu are la noi în țară nici oameni și nici utilaje (ulteroir subcontractează la amărîți de români ) atunci se chiamă ...incompetență , prostie și dezinteres ( mai ales că firma străină...unge unde trebuie ) Cu ce au ajutat studiile geo la Aciliu (Sebeș -Sibiu ) dacâ ele nu au fost respectate și au adoptat altă soluție tehnică (agreată de CNAIR ) ?Soluția-i una singură....desfințarea CNAIR-ului și clădită o nouă structură cu oameni competenți și de meserie .Ce caută în fruntea acestei structuri un inginer metalurgist ?O firmă cu 30 de directori și directorași nu poate fi ceva serios ... ( CNAIR are 24 de directori și 6 consilieri )

+1 (1 vot)
andrei gheoorghe
23.04.2019, 19:53:46

De ce avem autostrazi doar pe hartie? Uite de ce: https://evz.ro/autostrazi-pret-romania.html

-1 (1 vot)
imsi imsi
23.04.2019, 22:36:15

Nu ca as sprijini guvernele dar as vrea sa stiu citi ingineri de drumuri si poduri sunt in ONG ul asta si citi filozofi si actori care isi dau si ei cu parerea. Pe vremuri de proiectarea de la A la Z a drumurilor, podurilor si cailor ferate ale tarii se ocupa un singur institut IPTANA cu sediul in Bucuresti pe Dinicu Golescu. Podurile si drumurile proiectate de ei rezista si azi fara intretinerea corespunzatoare. Aveau dotari, specialisti si experienta. Nu cred ca au mai proictat ceva dupa 90. Dupa pozele ONG forajele geo efectuate pot servi la fundarea unei case de vacanta sau a unei constructii statice nu a unei autostrazi pe care vor circula camioane de 40 60t cu 100km pe ora. O autostrada este o afacere uriasa cu rezultate strategice si politice. Clasa politica nu are maturitatea intelegerii aspectelor strategice ci doar la nivel primitiv a celor economice: se poate fura ceva aici sau insela cumva beneficiarul adica statul. Bani sunt cu gramada dar inca nu s a stabilit cine si cit cistiga. Cind asta se va aranja vor incepe si lucrarile.

-1 (1 vot)

Vezi toate comentariile (6)