FOTO „Rail Force One“. Cum arată trenul cu care s-au plimbat aproape toţi preşedinţii, începând cu Ceauşescu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenul prezidenţial a fost dat în folosinţă în 1984
Trenul prezidenţial a fost dat în folosinţă în 1984

Dacă în cazul avionului prezidenţial - „Air Force One“ - încă mai sunt unele controverse de rezolvat, în cazul trenului prezidenţial - să-l numim „Rail Force One“ - totul este în regulă, poate fi la dispoziţia preşedintelui ţării în orice moment, după cel mult 35 de minute de la solicitare.

Cu ocazia împlinirii a 120 de ani de la inaugurarea podului Saligny - Cernavodă şi a 155 de ani de la darea în folosinţă a liniei ferate Cernavodă-Constanţa, o delegaţie oficială de la Bucureşti a fost adusă la Cernavodă, apoi la Constanţa, cu un tren mai puţin obişnuit.

Este chiar trenul prezidenţial, „Rail Force One“, construit în anii '70-'80 pentru a fi pus la dispoziţia Preşedinţiei, în vederea deplasărilor pe calea feroviară mai mult sau mai puţin oficiale.

„S-au plimbat cu el şi Nicolae Ceauşescu, şi Ion Iliescu, şi Emil Constantinescu, dar cel mai mult l-a folosit Traian Băsescu.
Domnul Klaus Iohannis încă nu s-a urcat aici, dar îl aşteptăm cât de curând“, ne-au spus oamenii care administrează garnitura specială.

Motorizare Rolls Royce

Spre deosebire de un alt tren din categoria premium - Automotorul AM 773, cu motorizare Maybach, „Rail Force One“ are în dotare două vagoane-uzină cu motorizare de la Rolls Royce.

Văzut pe dinafară, cu greu se poate bănui că este chiar trenul prezidenţial, poate să-l trădeze cel mult culoarea albastru-office.

Pe dinăuntru, însă, dotările sunt pe măsura rangului pe care-l ocupă, dar şi a tehnologiilor de secol XXI, chiar dacă - spre exemplu - telefoanele de interior sunt aparate cu disc, ca în anii '80.

Caracteristicile tehnice

Potrivit departamentului de Informare şi Comunicare al CFR, trenul prezidenţial este compus din 17 vagoane din care 15 sunt vagoane speciale:
- două vagoane speciale cu două dormitoare pentru preşedinte
- două vagoane cu două dormitoare + sufragerie pentru  preşedinte sau alte oficialităţi
- un vagon cu 3 dormitoare şi două vagoane cu 4 dormitoare pentru miniştri
- un vagon dormitor cu 9 cabine a câte două paturi
- un vagon sufragerie
- un vagon bucătărie
- un vagon restaurant
- două vagoane-uzină echipate cu două motoare Rolls Royce pentru alimentarea vagoanelor cu tensiune de 660v
- un vagon transport auto cu cap de 4 autovehicule
- un vagon pentru transmisiuni dotat cu echipamente STS
- două vagoane clasa I cu 9 compartimente X 6 locuri.

Aceste vagoane, acum dotate şi cu aer condiţionat, au fost construite în perioada anilor 1970 până în anul 1984, la Astra Vagoane Arad.

Trenul este conceput să suporte o viteză maximă de 200 km/h, în prezent circulând cu viteza maximă de 160 km/h.

Ultima ieşire pe traseu a avut loc în anul 2006, când a ajuns la staţia Oraviţa-Baziaş, staţia de domiciliu fiind Depoul Mogoşoaia (lângă Bucureşti).

În fine, potrivit CFR, vagoanele sunt echipate cu boghiuri Minden DEUTZ, iar frâna este automată de tip KE GPR - magnetică, pe disc.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite