Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Fraudele legate de plata online cresc cu 208% în timpul sezonului Black Friday. Cum le puteţi evita

1
24 Nov 2021 14:47:18
Autor: Afrodita Cicovschi

Creşterea atacurilor de tip phishing, care imită paginile de plată electronică, a fost observată în perioada premergătoare evenimentelor Black Friday.

Numărul total de atacuri de tip phishing financiar deghizat în sisteme de plată electronică s-a dublat din septembrie (627.560) până în octombrie 2021 (1.935.905), ceea ce indică o creştere cu 208%. Acest lucru, dar şi alte constatări sunt evidenţiate în raportul realizat de Kaspersky „Black Friday 2021: How to Have a Scam-Free Shopping Day”.
 
Sezonul reducerilor atrage atenţia cumpărătorilor şi retailerilor; cu toate acestea, este, de asemenea, o oportunitate preferată a infractorilor cibernetici care nu ezită să păcălească cumpărătorii online prin crearea de pagini false care imită cele mai mari platforme ale retailerilor, dar şi sistemele de plată electronică.
 
În primele zece luni ale anului 2021, produsele Kaspersky au detectat peste 40 de milioane de atacuri de tip phishing, care vizau platformele e-commerce şi e-shopping, precum şi instituţii bancare. Pe măsură ce magazinele reveneau la activitatea lor, în 2021, după 18 luni dificile, iar oamenii se întorceau la cumpărăturile offline, cercetătorii Kaspersky nu au observat tendinţele tipice sezoniere pentru phishing legate de cumpărăturile online, precum afluxul semnificativ de pagini de phishing cu oferte prea bune pentru a fi adevărate sau creşterea înşelătoriilor legate de retail.
 
Cu toate acestea, există o excepţie notabilă. În 2021, numărul total de încercări de phishing financiar care vizează sistemele de plată electronică s-a dublat din septembrie (627.560) până în octombrie (1.935.905) - o creştere cu 208%. Într-adevăr, anul acesta a fost observată introducerea de noi sisteme de plată în diferite ţări datorită, confortului lor indiscutabil. Pe măsură ce adoptarea a crescut vertiginos în rândul consumatorilor, atacatorii au început să exploateze în mod activ astfel de sisteme ca o momeală pentru a răspândi activităţi rău intenţionate.
 
Cercetătorii Kaspersky au analizat şi ce platforme populare au fost folosite ca momeală pentru a răspândi pagini de phishing. Rezultatele au arătat că Amazon a fost în mod constant cea mai populară momeală folosită, analizând numărul total de încercări de phishing care au folosit numele companiei. Pentru cea mai mare parte a anului 2021, din acest punct de vedere, a doua cea mai populară companie a fost eBay, urmată de Alibaba şi Mercado Libre.
 
„Asistăm mereu la intensificarea activităţii de fraudă în timpul sezonului Black Friday. Poate ceva mai neaşteptată este atenţia acordată sistemelor de plată electronică. De data aceasta, am descoperit o creştere uriaşă, cu 208%, a numărului de atacuri care imită cele mai populare sisteme de plată. Desigur, fiecare nouă aplicaţie de plată este văzută de atacatori ca o nouă oportunitate de a exploata utilizatorii”, spune Dan Demeter, expert în securitate la Kaspersky.
 
„Aşadar, pentru a vă proteja datele şi finanţele, o practică sigură este să vă asiguraţi că pagina de plată online este sigură: veţi şti că este dacă adresa URL a paginii web începe cu HTTPS în loc de HTTP obişnuit şi afişează pictograma unui lacăt, care va apărea de obicei lângă URL”, adaugă Dan.
 
Pentru a vă proteja de astfel de atacuri, asiguraţi-vă că urmaţi câteva recomandări de siguranţă:
 
Utilizaţi o soluţie de securitate fiabilă, cum ar fi Kaspersky Security Cloud, care identifică documentele ataşate rău intenţionate şi blochează site-urile de phishing – atât pe computer, cât şi pe dispozitivul mobil.
Nu deschideţi documentele ataşate şi nu faceţi clic pe link-urile din e-mailurile de la bănci, aplicaţii de plată electronică sau portaluri de cumpărături, mai ales dacă expeditorul insistă asupra acestui lucru. Este mai bine să accesaţi direct site-ul oficial şi să vă conectaţi la contul dumneavoastră de acolo.
Verificaţi de două ori formatul adresei URL sau ortografia numelui companiei, precum recenziile şi verificaţi datele de înregistrare ale domeniului înainte de a completa orice informaţie.
Fiţi atenţi la orice oferte care par prea bune pentru a fi adevărate.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

mihai radu
24.11.2021, 15:15:48

Rezolvarea este uluitor de simplă,te duci la magazin,plătești cu bani gheață și ridici produsul,toate produsele din magazinele online se găsesc și în comerțul la raft,chiar și în vinerea neagră,albastră sau galbenă,comoditatea este cucoană mare,dar implică și riscuri !

+17 (17 voturi)
Modifică Setările