Gara de Nord intră în reparaţii capitale. Când vor fi gata lucrările

0
Publicat:
Ultima actualizare:
gara de nord bucuresti

Modernizarea Gării de Nord din Bucureşti va începe la sfârşitul lunii octombrie, investiţia fiind făcută cu fonduri europene, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

"Este un proiect pornit pe fonduri europene (...). Vor începe lucrările, dacă nu mă înşel, de la sfârşitul lunii octombrie. Este un proiect ambiţios. Valoarea este undeva la 100 de milioane (de euro - n.r.)", a declarat ministrul Transporturilor. El a menţionat că lucrările de modernizare vor dura doi ani.

Răzvan Cuc a spus că va fi făcută şi o sistematizare a spaţiilor comerciale, astfel încât să fie "o logică" în amplasarea acestora.

"O să se facă o sistematizare la fel cum este, probabil, în toate aeroporturile şi toate gările moderne din capitalele Uniunii Europene. Aşa cum trebuie să fie şi Bucureştiul o capitală modernă, cu o Gară de Nord modernă", a conchis ministrul Cuc.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, în luna iunie, în timpul unei vizite în judeţul Arad, că lucrări de modernizare a Gării de Nord din Bucureşti vor fi executate înainte de începerea Campionatului European de Fotbal de anul viitor, iar ulterior obiectivul va fi supus unor lucrări mai ample.

"Modernizarea va fi una de amploare, dar cu siguranţă în prima parte vom face o modernizare care să se finalizeze până la începerea campionatului. Acolo trebuie regândit totul, un concept nou", declara în iunie ministrul Răzvan Cuc, care a apreciat că şantierul primei etape de modernizări va fi finalizat până la începerea campionatului. 

Pe durata lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate în gările Basarab şi Herăstrău. Investiţia ar urmă să fie gata în 2022, estimează conducerea CFR.

Cea mai mare gara a României nu a mai fost supusă unor reparaţii capitale de 20 de ani.

Din acest motiv, edificiul nu îndeplineşte standardele unei gări demne de o capitală europeană. Pereţii crăpaţi, acoperişurile peroanelor mâncate de rugină, prin care plouă, sunt doar câteva probleme care crează disconfort călătorilor.

Gara de Nord este cea mai mare staţie feroviară a României. Piatra de temelie a gării a fost pusă la 10 septembrie 1868 în prezenţa lui Carol I, pe un loc ales de domnitor. Gara a fost inaugurată la data de 13 septembrie 1872, când s-a dat în exploatare circulaţia feroviară pe linia Roman–Galaţi–Bucureşti–Piteşti. 

Clădirea este concepută în formă de U, compusă din două corpuri paralele legate la capătul dinspre ateliere de un alt corp în orientare perpendiculară, şi de-a lungul timpului i s-au adus modificări. Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880, iar în 1928 gara avea şase linii pentru plecări şi patru linii pentru sosiri. 

Din august 1944 s-au refăcut instalaţiile de centralizare electrodinamică din gară, iar liniile şi peroanele au fost prelungite pentru a se obţine lungimi utile de 350 m. Perioada dintre 1950 şi 1990 a cunoscut o creştere foarte mare a traficului feroviar, dar din anul 1990 numărul călătorilor a scăzut de câteva ori, proces care s-a manifestat în toată România.

La 24 mai, Gara de nord a fost inundată la propriu din cauza ruperilor dew nori de de-asupra Bucureştiului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite