Guvernul dă o nouă ordonanţă pentru a reglementa aplicaţiile de car-sharing

0
Publicat:
Ultima actualizare:
taxi clever

Guvernul va da o nouă ordonanţă de urgenţă prin care va reglementa aplicaţiile de tip car-sharing, precum Clever, Uber şi Bolt. Ordonanţa va prelua prevederile unui proiect de lege din Parlament şi va fi emisă rapid, pentru ca modificările la legea taximetriei să nu bage în ilegalitate companiile de ride-sharing. Ministrul Dezvoltării a confirmat că ordonanţa este în lucru.

„În maxim două săptămâni vom avea un nou act normativ” care să reglementeze aplicaţiile de car-sharing, a declarat vineri vicepremierul Daniel Suciu, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

El a făcut această declaraţie în contextul în care Guvernul a adoptat vineri o ordonanţă ce modifică legea taximetriei şi unul dintre efecte ar putea fi limitarea pe piaţa din România a aplicaţiilor de ride-sharing Clever, Uber şi Bolt (Taxify).

Daniel Suciu a precizat că în ultimele zile a avut discuţii „şi nu puţine” cu reprezentanţii platformelor de ride-sharing.  „Până la intrarea în vigoare a acestei ordonanţe vom emite un nou act normativ. S-a constituit un grup de lucru”, a menţionat ministrul.

Proiect de lege transformat în ordonanţă

Reprezentanţii Clever Taxi au confirmat pentru „Adevărul” că ministrul Daniel Suciu le-a promis reglementarea „în regim de urgenţă” a aplicaţiilor de ride-sharing şi crearea unui cadru legal pentru aceste aplicaţii.

Potrivit lor, Guvernul va elabora o ordonanţă de urgenţă pentru reglementarea transportului alternativ şi implicit a aplicaţiilor astfel încât aplicaţiile ca Clever, Uber şi Taxify să poată funcţiona în legalitate şi să nu fie afectate de modificările din legea taximetriei,

„Altfel, dacă ordonanţa de urgenţă de astăzi pentru modificarea legii taximetriei intră în vigoare şi lăsăm doar Parlamentul să legifereze aplicaţiile, va dura mult prea mult şi aplicaţiile pot intra în ilegalitate şi să dispară”, ne-a declarat Anca Gherle, Public Affairs Manager Clever.

Ea susţine că, până în momentul de faţă, Guvernul a decis preluarea unei propuneri legislative din Parlament, care a fost votată acum o săptămână de Senat şi susţinută de Guvern şi mutarea ei într-o ordonanţă de urgenţă.

„E o propunere legislativă pentru reglementarea transportului alternativ VTS. Maxim într-o lună ar trebui votată ordonanţa de urgenţă”, a precizat Gherle.

Ce prevederi va include ordonanţa

Într-adevăr, iniţiative legislative adoptate recent de Senat pentru reglementarea transportului alternativ, pe care o susţine pentru adoptare.

Proiectul stabileşte că prestarea de servicii de transport alternativ (prescurtate în proiect VTS), respectiv de ridesharing, pe teritoriul României va fi supusă autorizării de către Ministerul Transporturilor .

Şoferii vor fi obligaţi să utilizeze aparate de marcat şi să le dea clienţilor bonuri fiscale.

„În cazul în care se încasează direct de la pasager, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ (proprietarul maşinii - n. red.) are obligaţia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal (...), de a emite şi înmâna bon fiscal pasagerului, precum şi de a emite factură la solicitarea acestuia”, scrie în noul proiect.

Pe de altă parte, operatorii autorizaţi să desfăşoare activităţi pe teritoriul României vo plăti către Ministerul Transporturilor, la fiecare 12 luni, o taxă de 50.000 lei, în caz de neplată în termen de 30 de zile autorizaţia fiind suspendată, iar dacă plata nu se efectuează timp de 3 luni autorizaţia va fi anulată.

În ceea ce priveşte amenzile, acestea sunt cuprinse între 5.000 şi 50.000 de lei pentru: acceptarea pe platforma digitală a unor conducători auto care nu îndeplinesc condiţiile cerute de prezenta lege pentru a presta servicii de transport alternativ; neverificarea anuală a îndeplinirii de către conducătorii auto şi/sau autovehicule a condiţiilor necesare prestării de servicii de transport alternativ ori neactualizarea la timp a documentaţiei păstrate de operator cu privire la conducătorii săi şi autovehiculele acestora, ori schimbarea termenilor şi condiţiilor de utilizare a platformei digitale fără notificaea prealabilă a utilizatorilor. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite