Guvernul a trimis corpul de control la Compania de Autostrăzi, pentru a ancheta rezilierea contractului pentru Lotul 3 Lugoj-Deva

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Lugoj Deva Lot 3 FOTO Daniel Guta
Autostrada Lugoj Deva Lot 3 FOTO Daniel Guta

Premierul Ludovic Orban a trimis joi Corpul de Control la Compania de Autostrăzi, pentru a afla cum s-a desfăşurat şi cum a fost reziliat contractul pentru realizarea celor 21 de kilometri de autostradă, potrivit unor surse G4Media.ro.

Sursele G4Media susţin că între timp fostul şef al CNAIR, Sorin Scarlat, cel care a încuviinţat în august anul trecut ruperea contractului cu spaniolii de la Comsa, şi-a dat demisia din funcţia de director al Direcţiei de implementare proiecte.

Premierul Ludovic Orban a declarat în şedinţa de Guvern de miercuri că trebuie sesizat Parchetul cu privire la neregulile de la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva.

„E cusut cu aţă albă”, a spus el, adăugând că în CNAIR s-au creat premisele pentru ca statul român să plătească despăgubiri constructorului.

 „Acolo lucrurile sar în ochii, lipsa de apărare, astea toate trebuie sancţionate, adică trimis către Parchet. Ce s-a întâmplat acolo e de Parchet. Încercăm să câştigăm, dar după cum arată lucrurile vă spun clar că totul e cusut cu aţă alba (…) Pentru măgăriile pe care le-au făcut ăştia nu plăteşte nimeni?”, a spus premierul.

Afirmaţiile premierului au venit după ce ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat ridicarea restricţiilor de circulaţie pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, restricţii care au fost în picioare de la deschiderea traficului pe cei 21 de kilometri de autostradă dintre Holdea şi Ilia, în decembrie anul trecut,

CNAIR a venit ulterior cu precizarea că a fost ridicată începând cu 28 mai doar restricţia de tonaj (7,5 t) şi că vor fi menţinute, însă, restricţiile de viteză „pentru desfăşurarea traficului în condiţii de siguranţă”.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat în august 2019 contractul cu constructorul Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, deşi Asocierea COMSA realizase 99% din lucrări. CNAIR şi Ministerul Transporturilor i-au acuzat atunci pe constructorii spanioli că au lucrat prost.

La începutul lunii mai, Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris i-a dat dreptate constructorului lotului 3 şi a obligat statul român să plătească despăgubiri de aproximativ 50 de milioane de euro pentru rezilierea contractului. Justitiţia a mai stabilit că contractul este în vigoare şi că încetarea parţială a contractului de către Compania de Autostrăzi a fost abuzivă şi nelegală.

Ministrul Transporturilor Lucian Bode spunea că această decizie a venit după ce „pur şi simplu, angajaţi ai Companiei de Drumuri au refuzat să meargă în instanţă şi să spună adevărul şi să apere interesele statului român”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite