Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Guvernul vrea să introducă o taxă auto pentru accesul în oraşe, care să înlocuiască timbrul de mediu

65
24 Feb 2017 16:09:58
Autor: News.ro
Guvernul vrea să introducă viniete pentru accesul în oraş
Guvernul vrea să introducă viniete pentru accesul în oraş

Guvernul pregăteşte pentru proprietarii de maşini, în locul timbrului de mediu, o taxă de poluare sub formă de vignetă, diferenţiată ca valoare în funcţie de normele de poluare Euro, de emisiile de noxe, dar şi de carburantul folosit, şoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor oraşe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Sistemul este deja aplicat în Germania şi pregătit acum şi pentru România, scrie Profit.ro.

"Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în oraşe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile oraşe, care presupune o plată în funcţie de noxe şi de combustibil, plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraş. Astfel, pentru ca un şofer să poată intra cu o maşină poluantă în centrul oraşului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă şi va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru şi o «zonare» a Bucureştiului", au declarat surse pentru Profit.ro.

Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri că grupul de lucru format la ministerul pe care îl conduce s-a inspirat în elaborarea înlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor oraşe precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor în centrul acestor oraşe prin plata unei taxe.

Ministrul a subliniat că în Uniunea Europeană există în acest moment trei tipuri de sisteme, şi anume o taxă introdusă în preţul combustibilului, idee analizată şi în România, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, şi un impozit anual în funcţie de motorizare şi carburantul folosit.

Constantin a confirmat însă că ministerul nu vrea să propună o nouă “taxare suplimentară şi general valabilă”.

“Există şi mijloace moderne, combinate, şi din acestea ne-am inspirat, după modelul unor oraşe ca Londra, Milano şi, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcţie de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.

El a amintit că Bucureştiul, de exemplu, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.

”Această soluţie este una modernă, care poate fi luată în calcul, şi putem în felul acesta stimula şi transportul în comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.

Acesta a adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării, şi nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua şi anul acesta, deşi probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de doar 500 milioane lei, în scădere la jumătate faţă de 2016, ca urmare a eliminării timbrului de mediu.

Eliminarea timbrului de mediu a generat o creştere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării maşinilor second-hand, cumpărate din străinătate.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

65 Comentarii

Alikianos Shenghen
24.02.2017, 16:23:25

Era de asteptat. Din motive electorale, psd-pcr a eliminat unele taxe iar acuma ca s-a vazut cu sacii in caruta, inventeaza altele. Ce e sigur e ca noile taxe vor fi mai mari decat cele vechi. O sa va toace in fiecare zi, in fiecare ora cu eliminarea vechilor taxe in timp ce, pe sest, la ceas de noapte vor introduce altele, mai apasatoare. Au nevoie de bani sa-si hraneasca clientela politica.

+15 (17 voturi)
Carmen Florea
24.02.2017, 16:28:46

Exact, deja benzina e 'mare', medicamente ioc, taxa pe imobile marita, lumea cu handicap a ramas fara bani de insotitor, taxa pe mediu de fapt a ramas, adica o vrajeala de lepadaturi si era de asteptat: ai aburit pe rupte numai sa se vada la ciolan si au reusit ...

+11 (13 voturi)
catalin toader
24.02.2017, 16:49:08

Corect, banii dati pentru acoperirea unor promisiuni electorale trebuie luati de undeva, asa ca ii vor lua, normal, de la cei care muncesc in tara asta. Partea proasta e ca aceasta taxa, indiferent cum va fi aplicata, va genera, in avalansa, o scumpire generalizata, de la leustean, la apartamente (deoarece costurile cu transportul influenteaza toate celelalte costuri)Sunt de acord ca fiecare dintre noi trebuie sa ne supunem principiului universal - poluatorul plateste. Ideea ar fi ca taxa sa fie echitabila si mai ales, daca-i taxa, statul sa foloseasca banii in ceva util societatii. Ideea vinietei pentru accesul in marile orase ma tem ca nu poate fi aplicata din motive tehnice, in primul rand, dar si electorale (sa presupunem ca taxa va fi prohibitiva pentru masinile Diesel, de la Euro 4 in jos -crede cineva ca taxa asta poate impiedica cateva milioane de romani sa-si foloseasca masinile?) Mai aproape de realitate mi s-ar parea un impozit rezonabil, platit de toti posesorii de autovehicule (in functie de motorizare si norma de poluare) si o parte variabila, inclusa in pretul carburantului. Mergi mult, poluezi mai mult, platesti mai mult. Adica daca eu am un "tractor" non-euro si ocolesc marile orase, se cheama ca nu poluez?

+4 (8 voturi)
Jean Maurer
24.02.2017, 16:54:18

Pai daca, ca in Germania, se vor introduce stickere cu ce masini au voie sa intre in oras, in functie de poluare, atunci sa le faca gratis pentru ca in Germania aceste stickere sunt gratis. Nu platesti ca sa intri totusi in centru cu o masina poluanta. Apoi, imbunatateste transportul in comun exact cum este in Germania. Si nu in ultimul rand, ridica si salariile tot la nivelul Germaniei. Niste dobitoci !

+13 (15 voturi)
Popa Pius
24.02.2017, 16:25:37

Se vede ca-i Motocicleanu la putere, mare inventator de taxe auto. Dar cind ne va restitui banii de pe taxa de prima inmatriculare, nu spune?

+7 (9 voturi)

Vezi toate comentariile (65)

Modifică Setările