Grapini: O treime din hainele care se găsesc în magazinele româneşti sunt contrafăcute. Compoziţia, brandul şi ţara de provenienţă, principalele probleme

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Chiar şi hainele scumpe sunt contrafăcute acum, nu doar cele ieftine
Chiar şi hainele scumpe sunt contrafăcute acum, nu doar cele ieftine

Aproximativ 30-40% dintre hainele vândute în magazinele din România sunt contrafăcute, iar falsurile sunt prezente de la buticuri şi până la magazinele luxoase din malluri, a declarat Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM, Mediu de Afaceri şi Turism, citată de Mediafax.

Grapini spune că pe piaţa de îmbrăcăminte, producţia internă este în jur de 13-15%, iar diferenţa provine din import.

„Contrafacerea merge spre 30-40% din hainele de pe piaţă. Eu am fost şi în mall şi am văzut că scria pe o etichetă comercială foarte frumoasă «100% lână» şi cînd, fiind specialist, m-am dus la eticheta de producător din interior, era acrilic 100%. Producătorul nu are nicio vină în cazul ăsta. Din contră, s-ar putea ca în magazine foarte luxoase să găseşti contrafaceri, pentru că-ţi fură ochii imaginea magazinului. Pot fi lucruri de firmă contrafăcute“, a spus Grapini, care a înfiinţat şi condus mai multe afaceri în domeniul textil.

Ea i-a sfătuit pe cumpărători ca atunci când intră într-un magazin de haine să controleze două etichete. Pe lângă eticheta mare, de carton, cumpărătorul trebuie să caute în interiorul produsului, unde fabricantul este obligat prin lege să pună o etichetă.

Comercianţii, tartorii contrafacerilor

Grapini este sigură că cele mai mari contrafaceri sunt făcute de comercianţi. Aceştia fac o presiune foarte mare pe preţ la producător şi ca să aibă un adaos cât mai mare, „pun o etichetă foarte fiţoasă“ şi foarte atrăgătoare.

„Iar românul atâta ştie, că dacă este 100% fibră, 100% bumbac, 100% in, este mai bună. Şi într-adevăr este mai bună, dar preţul nu poate fi acelaşi. Până acum era ideea că doar produsul ieftin este contrafăcut, dar eu am rămas foarte dezamăgită atunci când am văzut personal că există această diferenţă între eticheta comercială şi eticheta producătorului. Sigur nu ai atâţia oameni care să controleze tot, dar ar trebui prin sondaj să verifici magazinele, fără să crezi că la magazinele mari nu se pot întâmpla nimic şi să mergi doar la micile buticuri“, a arătat ministrul.

Ea a mai spus că trei lucruri pot fi contrafăcute la un produs: compoziţia fibroasă, brandul şi ţara de provenienţă

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite