Hornbach angajează urgent personal, promiţând „salarii peste media pieţei”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
hornbach Foto hornbach

Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, a început procesul de recrutare de personal, promiţând salarii „peste media pieţei”, după cum susţine compania într-un comunicat.

Potrivit acestuia, angajările se fac pentru personalul noului magazin din Cluj-Napoca, ce va fi inaugurat în acest an, compania estimând că are nevoie de 120 de persoane.  

„Poziţiile deschise sunt cele aflate pe organigrama oricărui magazin din reţeaua noastră. O parte din echipa noului magazin a fost formată, însă, pentru a fi completă, căutăm în continuare persoane care să ocupe poziţii precum şefi de raion, lucrători comerciali, lucrători recepţie marfă, şoferi şi casieri“, a declarat Mugurel-Horia Rusu, Director General Hornbach România.

Potrivit afirmaţiilor sale, echipa de management a noului magazin este parţial formată prin promovări interne, însă au fost recrutaţi şi candidaţi din exterior pentru posturile de şef de raion şi director adjunct. 

„În cadrul Hornbach, pentru poziţiile de management recrutăm din exterior doar atunci când este absolut necesar. În mod tradiţional, acordăm prioritar şansa promovării propriilor angajaţi, iar în cadrul magazinului din Cluj-Napoca 10% din personal va fi asigurat de persoane transferate din interiorul reţelei existente“, a subliniat reprezentantul Hornbach România.  

Ce calităţi sunt importante pentru candidaţii Hornbach

Conform declaraţiilor lui Mugurel-Horia Rusu, procesul de recrutare este realizat direct prin resurse interne, fiind unul complex. Astfel, candidaţii parcurg un preinterviu telefonic şi trei interviuri faţă în faţă.  

În ceea ce priveşte principalele calităţi ale viitorilor angajaţi Hornbach, comunicarea asertivă, deschiderea şi devotamentul, alături de implicarea în interacţiunea cu clienţii sunt pe primele locuri. De asemenea, în magazinele Hornbach tinerii lucrează alături de cei în vârstă, cei experimentaţi alături de cei în curs de instruire, compania oferind în mod egal o şansă tuturor, fie că abia au terminat studiile şi nu au avut ocazia să capete experienţă, fie că se apropie de vârsta pensionării, dar îşi doresc încă să muncească într-un loc care să le ofere satisfacţii profesionale. 

„Principalele criterii în baza cărora invităm candidaţii la un prim interviu sunt reprezentate de motivaţia pentru care ne-au ales şi capacitatea de a se orienta către client. Încercăm, astfel, să identificăm din prima etapă care ar fi departamentul sau domeniul de activitate pentru care ar fi potriviţi. Trasând profilul ideal al unui viitor angajat Hornbach, susţinem recrutarea persoanelor informate asupra domeniului în care activează, cu un grad ridicat de proactivitate, organizare şi disciplină şi, nu în ultimul rând, cu dorinţă pentru o dezvoltare profesională completă“, a mai spus  Mugurel-Horia Rusu. 

Traininguri specifice, dar şi standard destinate noilor angajaţi

Odată recrutaţi în cadrul companiei, noii angajaţi trec printr-un amplu proces de instruire. Printre cele mai importante cursuri pe care le urmează orice salariat Hornbach înainte de a prelua atribuţiile fişei de post se numără şcolarizările specifice, cum sunt cele în domeniul acvaristicii, al plantelor, cursuri pentru obţinerea autorizaţiei de conducere a motostivuitorului, precum şi orientare în ceea ce priveşte procesul de furnizare şi comercializare a produselor marcă Hornbach şi referitoare la gestionarea şi încasarea mărfii. La acestea se adaugă şcolarizările standard, precum cele în domeniul vânzării şi cele privind procesele specifice Hornbach. 

Fiecare tip de training este alcătuit dintr-o parte teoretică şi una practică, cea din urmă vizând exerciţii pe tema respectivă, sesiuni de practică în magazin, dar şi jocuri de rol finalizate cu un feedback constructiv din partea trainerilor. În plus, la finalul fiecărei săptămâni de şcolarizare are loc o testare prin care se verifică nivelul de cunoştinţe acumulat, stabilind astfel punctele-cheie care necesită clarificări. 

Angajaţii beneficiază şi de programe de dezvoltare profesională, prin care se urmăreşte amplificarea abilităţilor de leadership, comunicare, organizare, iar în cazurile în care intervin dorinţa şi potenţialul unei promovări, Hornbach oferă şi un program de evoluţie în carieră. 

„Compania noastră este recunoscută pentru numeroasele exemple de evoluţie profesională a angajaţilor, nu puţini fiind aceia care au pornit de pe poziţii de şefi de raion şi au urcat, treptat, către unele manageriale, precum directori adjuncţi şi directori de magazin. Acest lucru este confirmat şi de investiţiile pe care le alocăm în trainingurile realizate odată cu deschiderea unui nou magazin“, a subliniat Directorul General al companiei. 

Salarii peste media pieţei pentru angajaţii Hornbach

Printre motivele pentru care candidaţii se îndreaptă către Hornbach atunci când sunt în căutarea unui loc de muncă se numără stabilitatea şi cultura organizaţională corespunzătoare mediului de lucru german. Totodată, faptul că Hornbach oferă stabilitate în perioade dificile, precum ultimul an marcat de pandemia de COVID-19, dar şi extinderea constantă reprezintă un vot de încredere.  

„Un alt aspect important care ne poziţionează în topul angajatorilor dezirabili este şi valoarea veniturilor obţinute de către salariaţii noştri, acestea situându-se peste media pieţei de profil“, a încheiat Mugurel-Horia Rusu. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite