Iarna pe uliţa românească: Destinaţiile turistice locale sunt mai căutate decât vacanţele în străinătate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Situaţia tensionată din vestul Europei şi războiul din Siria sunt motivele pentru care turiştii români s-au orientat în această iarnă către destinaţiile locale.

Jucătorii din turism estimează o creştere cu 20% a vânzărilor destinaţiilor româneşti, în perioada ce urmează. Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România  (FAPT) confirmă o creştere a cererilor de vacanţe şi a pachetelor de weekend pentru destinaţiile autohtone.

Potrivit FAPT, vânzările din ultima perioadă arată că turiştii preferă să cumpere pachete pentru perioada sărbătorilor în România, motivul fiind situaţia tensionată din Franţa şi Belgia, dar şi a pericolelor care pot apărea în vestul Europei pe fondul radicalizării acţiunilor ISIS.

Asociaţiile de promovare a turismului românesc au considerat că situaţia externă este favorabilă destinaţiilor din România şi se observă o reorientare a agenţiilor de turism către pensiunile şi unităţile locale de cazare.

„În ultimele zile se remarcă o creştere consistentă a cererii de vacanţe şi weekend-uri în destinaţiile româneşti! Situaţia tensionată din vestul Europei şi campaniile tot mai vizibile de promovare derulate în campania  <Vacaţă în ţara mea> de către Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România ( FAPT), prin asociaţiile noastre de promovare locale, determină creşteri în vânzarea de turism românesc”, arată într-un comunicat de presă peşedintele FAPT, Corina Martin.

Turismul intern va creşte cu 20%

Situaţia politică din exterior, dar şi măsurile de sprijin a operatorilor locali în turism va duce la o creştere semnificativă a pieţei începând de anul viitor. Şi asta în condiţiile în care acum rulajul agenţiilor de turism româneşti este estimat la peste 880 de milioane de euro anual.

Din 2010 şi până în prezent, sectorul turismului a început să crească uşor, după ce în perioada de criză jucătorii din acest domeniu au avut un declin de peste 25% a cifrei de afaceri totale.

Pe acest fond, această iarnă, dar şi anul viitor le poate da avânt operatorilor din turism care au la dispoziţie câteva destinaţii sigure. „Transilvania şi Bucovina sunt cele mai solicitate destinaţii iar pentru minivacanţa de 1 mai Valea Prahovei şi zona Bran-Moeciu-Râşnov se află în top vânzări. Estimăm un grad foarte bun de ocupare în locaţiile turistice româneşti pentru sărbătorile de iarnă, vânzările sunt în certă creştere şi asta ne bucură. Pentru 2016, estimăm o creştere de 20% a vânzărilor în destinaţiile româneşti, având în vedere că intră deja în derulare cicuitul tichetelor de vacanţă”, a precizat Corina Martin.

Alţi jucători din industria turismului spun că în perioada ce urmează agenţiile care se specializaseră în vânzări pe rute externe trebuie să se reorienteze către destinaţiile interne.

„Agenţiile vor avea pierderi pentru că numărul de rezervări va scădea, mulţi turişti se vor orienta către destinaţiile din România, ceea ce este un lucru bun. Din păcate, nu aşa trebuie să promovăm România. România trebuie promovată prin ea însăşi. Practic, mulţi turişti preferă să rămână în ţară, iar sejururile în străinătate nu mai sunt chiar atât de dorite”, a declarat pentru Adevărul Financiar Dan Goicea, director Cocktail Hollidays.

Sarea e noul aur

Cum Transilvania este pe lista principalelor destinaţii de vacanţă atât pentru turiştii români, cât şi pentru cei străini, salina de la Praid a devenit unul din principalele obiective care sunt vizitate.

În primele 10 luni ale anului profitul salinei Praid a crescut cu 60% faţă de anul trecut. Potrivit Mediafax, anul acesta, salina Praid a făcut un profit estimat la peste un milion de euro (4,9 milioane lei). Şi asta în condiţiile în care doar încasările din activitatea de turism au fost de 2,3 milioane euro.

„Este o creştere semnificativă, în special datorită turismului, şi mai puţin exploatării sării. Aproape că nici nu îmi vine să cred cât de mult a crescut profitul faţă de anul precedent”, a declarat pentru Mediafax directorul salinei Praid, Seprődi Zoltán.

Sursa citată arată că în primele zece luni ale acestui an în salină au coborât 550.000 de vizitatori, faţă de 537.000 cât au fost înregistraţi tot anul trecut.

Directorul salinei Praid a precizat că în acest an au venit în numaăr mai mare atât turiştii români, dar şi vizitatori din Europa şi chiar din Canada, Japonia, Brazilia sau China.

Terapia în minele de sare este folosită la Praid din anul 1960, în prezent muntele de sare adăpostind, la 120 de metri în subteran, un mini-oraş cu magazine, restaurant, acces la wireless, locuri de joacă pentru copii, o zonă de gimnastică, cinematograf 3D, galerii de artă, o biserică pentru toate confesiunile, un parc de aventură şi o zonă panoramică.

Destinaţii externe mai ieftine

Jucătorii din piaţa turismului au sesizat deja destinaţii din exterior care au potenţial în ceea ce priveşte scăderea preţurilor. Una dintre aceste rute este Turcia, unde, pentru această vară, se aşteaptă o scădere a numărului de turişti străini.

Şi asta în condiţiile în care staţiunile din Turcia era preferate de un număr foarte mare de turişti ruşi. După scandalul iscat între cele două ţări, turiştii ruşi pot migra către Grecia sau Italia.

Semnalele din piaţă arată că dacă turcii vor să atragă turişti de pe alte pieţe sau să-i menţină pe cei care vin regulat trebuie să reducă preţurile vacanţelor între 10 şi 30%.

„Poate să fie o reducere cuprinsă între 10 şi 30%, pentru că turcii vor face eforturi să aducă turişti de pe alte pieţe. Dacă scad tarifele în Turcia, probabil că numărul românilor care merg în această destinaţie va creşte”, a declarat pentru Agerpres vicepreşedintele ANAT, Alin Burcea.

Nu doar Turcia va fi o destinaţie mai ieftină. Ţări din vestul Europei, unde există teama de atentate teroriste se vor vedea şi ele nevoite să scadă preţurile pentru pachetele de vacanţă.

„În situaţii de acest gen, preţurile scad pentru că scade şi încărcarea hotelurilor, iar atunci şi partenerii noştri sunt nevoiţi să facă oferte speciale. Reducerile sunt într-o primă fază de 10-15%, dar depinde şi de cât de lungă este criza, cum evoluează, cât este de nesigură destinaţia. Fiecare hotel face ofertele în funcţie de gradul de încărcare pe care îl are”, a declarat pentru Adevărul Financiar Dan Goicea, director Cocktail Hollidays.

 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite