„Ieşim în stradă pentru a informa” despre PreţulCorectLaGaze

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Campania PreţCorectLaGaze, începută în urmă cu 100 de zile, “iese în stradă pentru a informa”. Informarea consumatorilor de gaze în scopul realizării unei pieţe funcţionale a gazelor în România şi obţinerea de preţuri corecte, va urma o nouă etapă, cea a dialogului. Pentru aceasta  plecăm în CARAVANA „PRET CORECT LA GAZE”, care va poposi pe data de 29 mai 2015 la Biblioteca Centrala Universitara „Eugen Todoran” Timisoara

Campania de informare are scopul realizării unei pieţe funcţionale a gazelor în România şi obţinerea de preţuri corecte la gazele achiziţionate şi va avea răspunsuri cel puţin la întrebările:

Cine poate obţine preţul corect la gaze?

Cum poţi obţine preţul corect la gaze?

Când poţi obţine preţul corect la gaze?

De ce să ai preţul corect la gaze?

Campania PretCorectLaGaze, nu este îndreptată împotriva cuiva sau în sprijinul altcuiva, atitudinea critică este în sens constructiv şi corectiv, pentru stabilirea unei pieţe de gaze libere, care să avantajeze deopotrivă toţi actorii.

Omul în calitate de cetăţean, ziarist, manager, politician etc. este mult prea preocupat de numeroasele griji cotidiene care au devenit obsedante şi nu alocă timp să se informeze suficient. De aceea scopul este:

  • Dezvoltarea cunoştinţelor la nivelul clienţilor finali casnici şi noncasnici astfel încât aceştia să înteleagă avantajele unei pieţe liberalizate
  • Prezentarea adevăratei feţe a liberalizării pieţei
  • Eliminarea manipulării efectelor pieţei de gaze

Informarea pe scară largă, cu explicarea corectă, detaliată şi profesionistă a problemelor cu caracter energetic, cu evidenţierea oportunităţilor şi pericolelor care pândesc din spatele sectorului energetic necesită un program de informare.

Prezentarea unei analize corecte a procesului de liberalizare, mai ales din prisma consumatorului, cu tratarea corectă şi completă a consecinţelor şi limitarea speranţelor intangibile pentru crearea unei pieţe echitabile.

Obiective precum eliminarea sărăciei absolute, stoparea procesului de sărăcie şi reducerea ei pînă la nivelul economico-social şi politic acceptabil, creşterea bunăstării populaţiei, accesul la educaţie şi ocrotirea sănătăţii, ocuparea forţei de muncă, creşterea veniturilor reale – toate au o legatură strânsă cu energia.

Caravana PreţCorectLaGaze îşi propune deplasarea într-un număr de 8 de locaţii din România,  pe parcursul anului 2015 şi desfăşurarea în fiecare din aceste locaţii a 4 activităţi:

1.      Colocvii privind liberalizarea pieţei gazelor care să determine dezbateri cu participarea reprezentanţilor firmelor şi instituţiilor, asociaţiilor de consumatori, cadre didactice, studenţi, cetăţeni etc. Discutarea noţiunilor de piaţă, modul de funcţionare a acesteia, răspunsuri la cele mai dese întrebări despre liberalizarea pieţei, drepturile şi obligaţiile furnizorilor de gaze şi ale consumatorilor, prezentarea modalităţilor de încheiere a contractelor de furnizare prin negociere bilaterală sau în sistem centralizat,  avantajele şi dezavantajele liberalizării pieţei etc.

2.      Mese rotunde cu reprezentanţii administraţiei locale, parlamentari pentru conştientizarea acestora asupra efectelor liberalizării pieţei de gaze, de pericolele care le implică anumite abordări a subiectului liberalizării pieţii gazelor, de avantajele şi dezavantajele liberalizării pieţei gazelor.

3.      Dezbateri cu reprezentanţii mass-mediei pentru importanţa procesului de monitorizare a pieţei în vederea asigurării funcţionării pieţei şi a eliminării derapajelor din piaţa şi a fenomenului „băieţi deştepţi”.

4.      Chestionarea participanţilor cu scopul de a măsura percepţia despre efectele liberalizării pieţei gazelor naturale..

Pe o piaţă liberă, preţul se formează în urma unei negocieri între furnizori şi clienţi. În funcţie de capacitatea acestora de a negocia se obţine un preţ de vânzare. Acest preţ are componente directe (vizibile) şi componente indirecte (invizibile). Dacă asumăm că furnizorii cunosc aceste aspecte, consumatorii au şanse mai mici să le cunoască. În acest context informarea clienţilor este esenţială pentru a determina negocieri în piaţă şi a permite obţinerea de  preţuri mai mici. Dar, obiectivul oricărui consumator, acela de scădere a preţurilor, nu se întâmplă de la sine. Preţurile scad urmare a unei interacţiuni între vânzător şi consumator. Scăderea naturală a consumului în lunile de vară (cererea este mai mică decât oferta), tendinţa de scădere a preţului gazelor pe piaţa internaţională, lipsa activităţii de înmagazinare etc. permit consumatorului să negocieze un preţ care în perspectiva verii 2015 poate să fie mai mic decat preţul pe care consumatorii îl plătesc. Preţul poate să scadă, doar în situaţia în care consumatorii vor iniţia negocieri cu furnizorii şi vor şti cum să negocieze. Ne propunem să vă dezvăluim aceste metode.

Programul Caravanei cuprinde sesiuni în Timişoara, Suceava, Constanţa, Craiova, Cluj Napoca, Ploieşti, Iaşi, Braşov.


Detalii puteţi afla:

Site-ul evenimentului: www.pretcorectlagaze.ro, www.dumitruchisalita.ro

Facebook: https://www.facebook.com/PretCorectLaGaz?ref=hl

Inscrieri Email: pretcorectlagaze@yahoo.ro

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite