Insolvenţa persoanelor fizice sporeşte numărul angajaţilor de la Protecţia Consumatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă
FOTO Arhivă

ANPC va avea 320 de noi angajaţi, care se vor ocupa de contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, contractele de credit pentru consumatori, procedura insolvenţei persoanelor fizice şi soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi.

Guvernul a aprobat astăzi suplimentarea numărului de angajaţi ai Autorităţii Naţionale pentru protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru a asigura „condiţiile necesare pentru a-şi îndeplini atribuţiile care-i vor reveni prin punerea în aplicare a Legii privind procedura insolvenţei persoanelor fizice”.

Astfel, ANPC va avea 320 de posturi noi, astfel încât să asigure îndeplinirea atribuţiilor suplimentare care-i revin cu privire la contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, contractele de credit pentru consumatori, procedura insolvenţei persoanelor fizice şi soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi”.

Potrivit unei hotărâri adoptate astăzi de Guvern, numărul total de posturi al ANPC va fi suplimentat la 940, exclusiv demnitarii. Din numărul total de posturi nou aprobat, 397 vor fi alocate pentru aparatul central al Autorităţii, iar restul de 543 sunt prevăzute pentru structurile teritoriale.

Pe lângă această suplimentare de posturi, actul normativ aprobat astăzi de Guvern prevede înfiinţarea în cadrul ANPC a unei Direcţii pentru insolvenţă persoane fizice, în contextul în care procedura insolvenţei persoanelor fizice reprezintă o noutate pentru sistemul juridic şi administrativ din România. 

„Pentru noile atribuţii care-i revin ANPC privind contractele de credit oferite consumatorilor şi contractele de credit pentru bunuri imobile, va fi înfiinţată Direcţia  pentru cooperare şi efectuarea schimbului de informaţii cu statele membre, derulare proceduri intermediari de credite şi recuperare creanţe”, a informat Executivul.

 Ocuparea posturilor suplimentare se va realiza treptat, cu respectarea procedurilor şi termenelor reglementate de legislaţia aplicabilă personalului bugetar şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Pentru anul 2017, aplicarea noii organigrame a ANPC se realizează cu respectarea prevederilor art. 5 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 9/2017 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative. Începând cu anul 2018, sumele necesare vor fi asigurate de către Ministerul Economiei cu încadrarea în limitele de cheltuieli aprobate de Guvern pentru perioada 2018-2021.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite