Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Interes major pentru cel mai lung şi scump tronson din Autostrada Sibiu-Piteşti. 15 companii vor să construiască şoseaua peste Carpaţi

6
27 Nov 2020 22:06:33
Autor: Elena Deacu
Lucrări pe tronsonul 1 din Autostrada Sibiu-Piteşti Foto Asociaţia Pro Infrastructură
Lucrări pe tronsonul 1 din Autostrada Sibiu-Piteşti Foto Asociaţia Pro Infrastructură

Cel mai lung şi scump tronson din Autostrada Sibiu-Piteşti, Lotul 3 între Cornetu şi Tigveni, a atras un interes major din partea investitorilor. 15 companii au depus oferte pentru proiectare şi execuţie.

Lotul trei al Autostrăzii A 1 Sibiu - Piteşti, secţiunea Cornetu – Tigveni, de 37 de km, este fiind cel mai lung tronson al celui mai important proiect de infrastructură rutieră din România. 15 constructori au depus oferte pentru proiectarea şi execuţia lui, potrivit Radio România Actualităţi. Printre constructori se numără şi companii din China şi Turcia.

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 din cel mai important proiect rutier al României a intrat vineri în etapa de evaluare a candidaturilor, potrivit informaţiilor din SEAP, citate de Economica.net. Etapa de evaluare a candidaturilor se va încheia pe 20 aprilie 2021, după care urmează depunerea ofertelor propriu-zise.

CNAIR a publicat în septembrie în SEAP procedura de licitaţie restrânsă de proiectare şi execuţie a lotului 3 din autostrada A1 Sibiu - Piteşti. Realizarea celor 37,4 km de autostradă de la Tigveni la Cornetu presupune o valoare estimată între 5.324.779.469,00 şi 5.807.870.404,00.

Contractul, cu o durată de proiectare şi execuţie de minim 45 de luni şi maxim 77 de luni, prevede realizarea dublului tunel de 1,7 km de la Poiana, a 48 de poduri şi viaducte de autostradă, un ecoduct, două noduri rutiere şi numeroase alte lucrări.

Din cele 5 loturi ale Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti, în prezent se lucrează doar pe lotul 1 Sibiu – Boiţa, iar din primăvară ar putea începe lucrările şi pe lotul 5 Piteşti – Curtea de Argeş. În procedură de licitaţie se află şi lotul 2  Boiţa - Cornetu de 31 km. dar şi lotul 4 Tigveni-Curtea de Argeş. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Azzumbo Jo
27.11.2020, 23:06:04

Propun sa se apuce de loturile mai usor de facut si care pot avea o utilitate imediata, cum ar fi Pitesti - Curtea de Arges. Tunelul de 1,7 km, care sa strabata Carpatii Meridionali, pare mai mult un fel de SF electoral. Genul de lucrare care va fi gata dupa 15 ani.

+4 (10 voturi)
m wakki
27.11.2020, 23:44:06

etapa de evaluare a candidaturilor durează nu mai puțin de 5 luni de zile cred că și cunoscutul Narcis Neaga, vestit pentru talentul de tergiversare întru șpagă, negocia parandărătul mai repede de atât

+1 (3 voturi)
tomas frank
28.11.2020, 07:47:06

Vai de lupa ta natie romana ! O natie care nu produce decit HOTI si TIMPITI ! Acest fragment de autostrada este in discutie permanenta, interminabila de ani de zile !In timp ce in tarile UE se construiesc zilnic sute de km de autostrada ,romanii discuta la nesfirsit despre intentia construirii a citiva zeci de km ! Prea multi hoti si prosti , crema lor modeleaza politica romaneasca ,imaginea natiunii !

+2 (4 voturi)
Victor Nagy
28.11.2020, 10:45:42

Trebuie sa intelegem ca dureaza ... daca vrem sa fie un „ lucru bine facut ”

-2 (4 voturi)
Ioan Gheju
28.11.2020, 12:53:45

Când la câmpie sau podiș faci loturi de 18-25 km, cum să faci prin munți un lot de 37 de km???? Când România a pierdut peste 30 de ani , răstimp în care a reușit să construiască un pic mai mult decât construiesc alții într-un an, noi așteptăm încă 10 ani ca să străbatem munții. Nici după 30 de ani n-am reușit să construim cea mai importantă autostradă a țării A1, care să lege capitala de Europa! Ce să-nțelegem din asta? Că suntem neputincioși sau proști? Să ni se spună și cât este șpaga pentru acești 37 km. Sau te pomenești că de-acum a-nnebunit lupul și nu mai percepe comisionul de stăpânire???? Mira-m-aș ! Ce durează mai mult, alegerea constructorului sau negocierea șpăgii?????

0 (2 voturi)

Vezi toate comentariile (6)

Modifică Setările