Licitaţia pentru trenurile InterRegionale, amânată de autorităţi chiar în ziua depunerii ofertelor. Ce spune Autoritatea Feroviară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenul Accelerat se transformă în InterRegio

Licitaţia pentru trenurile InterRegionale a fost amânată de Autoritatea de Reformă Feroviară chiar în ziua depunerii ofertelor, scrie clubferoviar.ro.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a amânat termenul de depunere a ofertelor la licitaţia de achiziţie a 20 de trenuri electrice InterRegionale până pe 8 august. Anunţul a fost publicat în Sistemul Public de Achiziţii chiar în data în care trebuiau depuse ofertele, adică 15 iulie, scrie clubferoviar.ro.

Amânarea este explicată pe site-ul SEAP, prin „modificarea informatiilor originale oferite de autoritatea contractantă”.

Decizia ARF vine în contextul în care Curtea de Apel Bucureşti a dat dreptate asocierii româno-chineze Astra Vagoane  – CRRC în privinţa punctării în licitaţie a livrărilor de rame într-o ţară a Uniunii Europene. Faţă de prima licitaţie, cea pentru rame regionale, ARF a decis de data aceasta să crească ponderea în evaluare a factorului rame livrate în ţări ale UE.

Cum Astra Vagoane- CRRC nu au furnizat niciodată aşa ceva, asocierea a fost nemulţumită şi s-a adresat iniţial CNSC. Asocierea a susţinut că modificările ARF sunt discriminatorii şi inutile în contextul în care va trebui să obţină autorizaţiile europene în termeni legaţi de graficul de execuţie la care s-a angajat.

Decizia CNSC i-a fost defavorabilă însă asocierea a avut mai mult noroc la Curtea de Apel unde i s-a dat dreptate, ARF fiind obligată să renunţe la noul sistem de punctare.

Modificările repetate, deciziile instanţelor uneori opuse celor ale ARF şi CNSC fac posibilă pierderea fondurilor europene destinate achiziţiei de material rulant de către România. Situaţia a ajuns să îl irite inclusiv pe premierul Ludovic Orban.

Reacţia Autorităţii Feroviare

”Licitaţia pentru trenurile InterRegionale, amânată de autorităţi chiar în ziua depunerii ofertelor”, deşi realitatea este cu totul alta, în fapt extindea termenului de depunere a ofertelor a fost prelungit, anunţul respectiv fiind publicat pe platforma SICAP, înainte de expirarea termenului anterior, conform reglementărilor în vigoare. 

În ce priveşte motivul deciziei ARF, care ar fi fost luată în contextul în care Curtea de Apel Bucureşti a dat dreptate asocierii româno-chineze Astra Vagoane –CRRC, ARF precizează că, de fapt, contestaţia privind noul sistem de punctare a fost formulată numai de constructorul chinez CRRC Qingdao Sifang Co.Ltd., în vederea remedierii unor aspecte constatate de instanţă în documentaţia de atribuire. 

În ceea ce priveşte afirmaţia dumneavoastră referitoare la tema ”punctării în licitaţie a livrărilor de rame într-o ţară a Uniunii Europene”, precizăm că factorul de evaluare respectiv se raportează la omologarea unei rame, potrivit reglementărilor europene în vigoare (aplicabile inclusiv în România), şi nu are legătură cu livrarea de produse pe piaţa UE, aceasta fiind în unele cazuri, doar o consecinţă. 

De asemenea, aserţiunea dumneavoastră potrivit căreia ”Faţă de prima licitaţie, cea pentru rame regionale, ARF a decis de data aceasta să crească ponderea în evaluare a factorului rame livrate în ţări ale UE ” este una falsă, fiindcă nu există factor de evaluare privind ramele livrate în ţările UE. 

În ce pruveşte faptul că asocierea ar fi susţinut că modificările ARF sunt discriminatorii şi inutile în contextul în care va trebui să obţină autorizaţiile europene în termeni legaţi de graficul de execuţie la care s-a angajat, ARF susţine că din conţinutul notelor scrise, depuse în instanţă, nu reiese aşa ceva, respectiv raportări legate de unele discriminări sau modificări inutile. 

„În context, precizăm că ARF a procedat la efectuarea modificărilor necesare, conform deciziei Curţii de Apel Bucureşti”, a informat autoritatea.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite