Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Lucrări în ritm de melc pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti. Pro Infrastructură: Un constructor serios ar deschide traficul anul viitor

5
10 Jun 2021 13:47:46
Autor: Melania Agiu
Foto: Facebook Asociaţia Pro Infrastructură
Foto: Facebook Asociaţia Pro Infrastructură

Asociaţia Pro Infarstructură a publicat, joi, cele mai noi imagini cu şantierul tronsonului Craiova – Robăneşti ( 17 km. în judeţul Dolj), primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti, atribuit constructorului Tirrena Scavi din Italia, iar evoluţia lucrărilor se arată  dezamăgitoare.

Stadiul fizic al lucrării este de doar 25 %, conform raportului de progres al Companiei de Drumuri iar constructorul are mai multe tronsoane unde au rămas culturile agricole.
 
,,Pe acest şantier evoluţia este dezamăgitoare. Ieri a fost semnată şi ultima autorizaţie de construire, aproximativ 3,3 km din totalul de 17. Se poate vedea cu uşurinţă la începutul filmării că suprafaţa respectivă are diverse culturi agricole nederanjate. Fiindcă întreg lotul este acum autorizat, cerem antreprenorului ca în cel mai scurt timp posibil să-şi mărească mobilizarea semnificativ.
 
Vara este excelentă pentru lucrări de terasamente, iar un constructor serios ar putea aşterne asfalt pe o mare parte din lot în acest an, şi ar deschide traficul anul viitor.”, transmit reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, pe Facebook.
 
Constructorul a livrat la timp tronsoane de autostradă precum A 3 Transilvania segmentul de la Gilău sau pe A 1 Timişoara – Lugoj, însă pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti precum şi pentru alte două contracte (Modernizarea Centurii Bucureşti DN 2 – A 2 şi Centura Timişoara Sud) lucrările avansează greu.
 
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 al DEx 12 Craiova – Piteşti a fost semnat în decembrie 2018 pentru 360 milioane lei şi o durată de trei ani. Termenul contractual este decembrie 2021, evident nu poate fi respectat.
 
Pe următoarele două loturi, 2 şi 3, lucrează constructorul băcăuan UMB, lotul 2 de 40 de kilometri dintre Balş şi Slatina urmând să fie deschis circulaţiei până la sfârşitul anului (stadiu fizic peste 80 %). Contractul pentru lotul patru, unde tot acelaşi constructor este desemnat câştigător, nu poate fi semnat din cauza unor contestaţii.
 
Drumul Expres Craiova-Piteşti are 121 km, este împărţit în patru loturi şi prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lăţime fiecare, fără bandă de urgenţă, acostamente de câte 1,5 m pe fiecare parte şi o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.
 
Amintim că, în aprilie, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţa intrarea în linie dreaptă a tronsonul 2 al drumului expres Craiova - Piteşti.
 
 "Tronsonul de 40km este vital pentru ocolirea oraşelor Slatina şi Balş. Toţi care vor circula pe acel tronson merită să nu piardă ore în şir în ambuteiaje (...). Am văzut o mobilizare exemplară a constructorului", spunea, atunci, Cătălin Drulă. 
 
Ulterior, un nou lot (cel dintre Slatina şi localitatea Coloneşti din Olt) al drumului de de peste 120 de kilometri ce va lega Craiova de Piteşti a intrat în lucru. Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură, în 2021 prioritară trebuie să fie finalizarea nodului prevăzut la intersecţia cu DN 65.
 
 
 
Citeşte si:
 
Orban, despre drumul expres Craiova – Piteşti. „Sunt convins că va fi finalizat până la sfârşitul acestei legislaturi”
 
CNAIR construieşte un drum de legătură între Uzina Ford Craiova şi Drumul Expres Craiova – Piteşti. Cum va fi  finanţat

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Marian Petrescu
10.06.2021, 14:42:35

Cei de la CNAIR bineinteles ca nu vor face nimic pentru ca au luat spaga.

+2 (2 voturi)
laur laur
10.06.2021, 15:10:26

Nu inteleg de ce macar aceste contracte pentru atat de necesarele autostrazi, nu au etape intermediare, termene de receptie pe stadii fizice, care daca nu sunt respectate constructorul este penalizat .Sanctiuni lepentru nerespectarea termenelor pana pot ajunge pana la rezilierea contractului. Altfel contractorul face ce vrea muschiul lui si tine lucrarea in loc, folosind-o ca pe un tampon, unde aduce utilaje si forta de munca atunci cand alte lucrari, cu contracte stricte sunt din diverse motive incetinite sau oprite. Sfanta spaga .

-4 (6 voturi)
Marcel Popa
10.06.2021, 15:13:24

Mare trasator de drumuri este Drula asta ,melc curat .

-3 (5 voturi)
Torquemada
10.06.2021, 16:13:04

Hai,Drula,nu mai postezi niste laude se sine pe fesbuci?Ce ai de spus,Pinocchio?

-5 (5 voturi)
Rrdde
10.06.2021, 16:17:53

fiind in Oltenia, si hora este mai lenta.....

+5 (5 voturi)
Modifică Setările