Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Mass-media de business, bătălie pentru afaceri

1
9 Jul 2014 14:22:39
Lacrima Andreica

Business Days (BD), ediţia sa de Cluj, propune clujenilor şi nu numai o nouă publicaţie de afaceri. Revista Business Days editată în versiune de lux, oferă interviuri din mai toate domeniile de afaceri clujene. De remarcat însă, că în această ediţie cel puţin, sunt prezentaţi, în principal, partenerii şi susţinătorii evenimentului care se desfăşoară în aceste zile în Cluj.

Pe o piaţă a mass-media de afaceri ocupată de: Ziarul Financiar, Business Magazin sau Capital,  la care se adaugă suficiente pagini online, toate sperând la atenţia şi buzunarul oamenilor de afaceri, o nouă revistă de business te face să te întrebi ”de ce”. Şi asta cu atât mai mult cu cât aceasta este ataşată unui eveniment care coagulează în mai toate principalele oraşe ale ţării „spuma” oamenilor de afaceri locali sau din regiune în condiţiile unui public care nu dă semne că ar dori ceva,.

„Apariţia unei noi publicaţii nu are relevanţă în condiţiile unei pieţe foarte mari. Piaţa este suficient de mare”, spune Liviu Alexa, deţinătorul Ziarului de Cluj. El vede lucrurile nuanţat, în ceea ce priveşte piaţa media şi a consumatorilor ei, astfel încât el crede că „dacă ar exista nevoia reală a pieţei pentru încă o publicaţie de afaceri, principalele ziare de business din România ar avea tiraje mai mari de 10.000 de numere”.

Problemele sunt multiple atât la nivel local cât şi naţional şi pleacă de la „lipsa de viziune a managerilor de media, ajunge la departamentele de vânzări de publicitate ale ziarelor unde vânzările se fac de pe laptop, şi ajung la lipsa de deschidere spre noile media sau dependenţa afacerilor mass-media de banii publici”, mai spune Liviu Alexa. Tot el afirmă şi că, pe de altă parte dacă am lua în considerare că doar la nivelul Clujului există 280.000 de conturi Facebook şi că aproximativ 250.000 dintre ele sunt  folosite în mod curent. „Eu am 11.000 de vizitatori unici/zi, chiar şi aşa, abia atingem 10% din publicul clujean online, nivel pe care nu cred că-l mai atinge cinve în Cluj. Asta înseamnă că există public online”, mai spune Liviu Alexa. Este vorba de cerere şi ofertă, despre un public impasibil când vine vorba de politic, ori de propria viaţă, cred şi alţi manageri, nu doar din zona de afaceri media sau advertising. ”

Media şi comunicarea, încotro?

„Noi am demonstrat că se poate, că public există. Dacă te strădui poţi face diferenţa, şi chiar dacă noi am făcut multe, nu înseamnă că am făcut destul. Am fi putut tripla publicul ziarului nostru dacă am fi publicat ştiri tabloide, dar n-am vrut s-o facem”, spune Liviu Alexa. Secretul pare a fi să-ţi cunoşti publicul şi să-i oferi ceea ce are el nevoie, ceea ce el doreşte, dar să-ţi ai şi  să-ţi respecţi principiile.

„Avem o audienţă pe care o ştim exact, cu care comunicăm şi interacţionam în diverse moduri şi care ne oferă feedback în timp real despre ceea ce avem de îmbunătăţit pentru a le servi cat mai bine nevoile lor concrete”, spun organizatorii BD, care întrebaţi şi de suma la care se ridică organizarea unui asemenea eveniment răspund că depinde de oraş, de perioada în care se desfăşoară evenimentele, de complexitate şi de cei care vin să susţină prezentări, dar şi de complexitatea campaniei de promovare ori de designul evenimentului. Cifrele sunt trecute sub tăcere, iar dimensiunea financiară este rezumată la ”sunt  sume mari în joc a căror acoperire nu este joacă de copii”. Mai adaugă şi că  îşi cunosc publicul cu precizie. Practic îi oferă acestuia acestuia ce-şi doreşte, adică acces şi promovare spre orizonturi mai largi pentru afaceri. ” Distributia se face gratuit către participanţii la eveniment şi către parteneri, sponsori, camere de comerţ, ambasade, consulate, asociaţii de oameni de afaceri”.

Privind şi dintr-o altă perspectivă, comunicarea ajunge şi în România la nivelul la care publicaţiile destinate unor publicuri mai largi decât celui intern al unor companii multinaţionale, dar totuşi nişate, intră pe piaţă şi pot face diferenţa acolo unde practic şi mass-media încearcă acelaşi lucru. Şi chiar dacă aparent, cele două încă nu se concurează direct, în realitate, acolo unde banii se mişcă, lupta este concretă, iar banii puţini. Banii, pe de altă parte, urmează mereu interese, iar oamenii de afaceri români ţintesc pe de o parte publicul lor relevant pentru a supravieţui, dar şi publicul larg pentru branding şi semnalare a existenţei în piaţă.

BD pe scurt

Business Days e un concept nou de eveniment de business, intrat pe piaţă în urmă cu trei ani. El reuneşte oamenii de afaceri din principalele oraşe şi regiuni ale ţării, inclusiv Bucureşti şi propune seminarii, workshop-uri, discursuri motivaţionale, dar şi sesiuni de socializare pentru oamenii de afaceri. Potrivit organizatorilor, pe durata unui eveniment există peste 15.000 de interacţiuni formale între oamenii de afaceri, cu o şansă de peste 21% de a genera venituri de peste 100.000 de lei în urma acestor interacţiuni care generează tranzacţii. Creşterea acestui indicator este de 1-2% de la o ediţie la alta, mai arată organizatorii BD. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Florin Mihai
6.10.2014, 17:16:13

Imi place sa aud de lansarea unui nou business. Chiar si o afacere in media. De ce? Pentru ca ofera ceva nou. Si aduce profit in societatea romaneasca. Pledez pentru stimularea antreprenoriatului. Si pentru promovarea liberii initiative.