Mere verzi cu exces de pesticide, retrase de un supermarket din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
mere lidl

Un supermarket din România a retras de la vânzare un sortiment de mere verzi, după ce a descoperit că acestea conţineau o cantitate de pesticide peste limita admisă. Consumatorii sunt rugaţi să returneze produsele.

Este vorba de lanţul de hipermarketuri Lidl România. Acesta a retras preventiv merele verzi Sortimentul „Golden Delicious”, puse în vânzare în intervalul 24 iunie – 2 iulie. Furnizorul este o companie din Polonia.

 „În cadrul controalelor de rutină s-a descoperit în produsul «Mere verzi», Sortimentul GOLDEN DELICIOUS, o cantitate de pesticid Clorpirifos peste limita admisă de lege”, anunţă Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

Clorpirifos poate provoca simptome precum lăcrimare, salivaţie, secreţii bronşice, contractarea pupilelor (mioza), erupţii, diaree sau spasme musculare. La anumite grupe de persoane (gravide, copii, persoane în vârstă sau cu un sistem imunitar scăzut) pot apărea simptome severe.

„Merele verzi, Sortimentul GOLDEN DELICIOUS, au fost vândute de Lidl România de la 24.06.2018 până la 02.07.2018. Din motive ce ţin de siguranţa consumatorului, Lidl România a reacţionat fără întârziere şi a retras merele în cauză de la vânzare. Rugăm consumatorii sa returneze merele în oricare dintre magazinele Lidl. Contravaloarea produsului va fi returnată, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.

Această retragere vizează exclusiv Merele verzi, Sortimentul GOLDEN DELICIOUS menţionate mai sus. Alte mere din alte sortimente vândute de către Lidl România, inclusiv ale altor furnizori, nu sunt afectate de această retragere”, mai scrie ANSVSA.

Anunţul, doar în magazine

O clientă Lidl a reclamat faptul că anunţul a fost făcut de companie doar în magazine, iar informaţia nu apare şi pe site-ul său.

„De data asta, Lidl România au fost şi mai nesimţiţi şi au anunţat acest lucru doar în magazine - informaţia nu a apărut pe site-ul lor unde, spuneau ei ca urmare a sesizării mele trecute, ar ajunge la majoritatea clienţilor lor.

Mi se pare aberant cum ei anunţă în afiş că putem returna merele - suntem în 12 iulie şi ei vorbesc de mere puse în vânzare între 24 iunie - 2 iulie. Nu este vorba de returnare aici, Lidl, este vorba despre faptul că majoritatea clienţilor care v-au cumpărat aceste mere deja le-au mâncat.

Eu nu o să las lucrurile aşa şi mă voi gândi cum să procedez mai departe, pentru că nepăsarea mea, a noastră va ajuta la perpetuarea impertinenţei lor şi a comportamentului iresponsabil faţă de clienţi. Fac apel pe calea asta la toţi foştii mei colegi din presă pentru a răspândi informaţia, a investiga, a pune întrebări, dar şi la toţi influencerii din lista mea, pentru a trage un semnal de alarmă. E mişto să fotografiem ofertele faine de la Cămara Noastră sau Lidl DeLuxe, şi eu fac asta, dar este şi mai important să ne sesizăm atunci când brandurile din jurul nostru fac greşeli grave de comunicare”, scrie Cătălina Bucur.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite