Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Metroul din Drumul Taberei nu atrage foarte mulţi călători. Care sunt dezavantajele noii magistrale

37
2 Mar 2021 21:16:40
Autor: Melania Agiu
FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

Noua linie de metrou din Drumul Taberei nu atrage foarte mulţi călători, deşi a fost o investiţie aşteptată ani de zile de locuitorii din zonă.

Potrivit datelor publicate de Ziarul Financiar, magistrala de metrou are în medie 47 de mii de călători zilnic în comparaţie cu Magistrala 3 de metrou care are un trafic de 3 - 4 ori mai mare.
 
”Unii dintre cei care locuiesc în zona Drumul Taberei spun că metroul nu leagă acest cartier de zona de business a Bucureştiului, adică Aurel Vlaicu - Pipera. Pentru a ajunge la clădirile de birouri din nordul Capitalei, un călător trebuie să schimbe de două ori metroul, la Eroilor şi Piaţa Unirii, aceasta fiind o staţie deja foarte aglomerată.
 
Astfel, oamenii preferă ori să folosească sistemul de transport de suprafaţă, ori maşina personală, iar asta duce inevitabil la creşterea traficului şi, evident la poluare.”, transmite sursa citată.
 
Metroul din Drumul Taberei, ale cărui lucrări au început în 2012, dar s-au oprit în 2013 din lipsă de fonduri,  a fost inaugurat  la 15 septembrie 2020, cu cinci ani întârziere faţă de termen. Este singura magistrală de metrou construită după Revoluţie, celelalte fiind realizate în perioada comunismului.
 
Sursa citată menţionează că, până la jumătatea lunii februarie 2021, cele mai aglomerate pentru metroul din Drumul Taberei au fost primele săptămâni, când traficul a depăşit 60.000, chiar şi 64.000 de călători pe săptămână.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

37 Comentarii

leuldinpanjshir99
2.03.2021, 21:48:32

Metroul ala trebuia dus pana la Universitate, nu oprit la Eroilor. Oamenii au dreptate. METROREX ar trebui sa gaseasca o solutie sa-l duca pana la Unirii. Pentru ca va mai dura pana cand se vor construi statiile si linia intre Eroilor si Universitate.

-3 (3 voturi)
nea Ilie de la sculărie
2.03.2021, 22:01:29

mastre.. stii ca proiectul e gandit sa strapunga buricul orasului pe unde sa mai treaca pe la Unirii? deja trec 2 magistrale pe la unirii 1 si la orele de varf fix o alta magistrala mai lipsea la unirii 2, trec alea spre pipera una in spatele alteia deci zic ca e ok sa treaca pe la universitate, e totusi aproape si la orele de varf statia e inca aerisita dar o sa treaca 10 ani pana vom putea merge direct pe ruta pantelimon-d.taberei te iei cu mainile de cap cand ii vezi pe astia... cu psd ne-am lamurit peleul e doar un psd mai prost la usr+ condamnarea trisorilor de la drept e considerat abuz la aur nu mai zic, aia sunt prea simpli si ii vad deja cu apucaturi de toate felurile mai erau niste gunoaie de partide dar au cazut deja in anonimat mai bine ne origanizam 100 de barbati de la niste blocuri, luam niste scule de la dedeman si ne apucam de sapat

-4 (10 voturi)
staciu dan
2.03.2021, 21:51:12

Pana metroul nu va pleca din fata blocului si il va lasa pe mitic in fata biroului, nicio sansa :)

0 (8 voturi)
Ludwig
2.03.2021, 21:59:47

exact! sunt bucurestean, dar toti prefera sa mearga si 100m cu masina, certuri pe parcare, nervi, dar asta-i romanul. Ce daca schimbi de la eroilor, iti ia 3 minute sa schimbi peronul..Au facut atat scandal ca drumul taberei nu are metrou si acum cand are prefera sa mearga cu masina sau cu STB-ul, ambele faci de 10-20 de ori mai mult ca metroul..

+6 (10 voturi)
Vlas Alexandru
2.03.2021, 22:00:43

Ideea e ca timpul de asteptare e foarte mare. Mai ales daca stai in zona Valea Ialomitei ... sunt momente in care astepti urmatorul metrou chiar si 15 minute. Adica ... de ce? Daca nu esti la orele de varf, sincer, STB-ul merge mult mai bine. Plus ca Drumul Taberei nu e Iuliu Maniu, se circula foarte ok (exceptie facand lucrarile de la Academie, care cand se vor termina, va fi de vis, inclusiv in orele de varf), deci e mai rentabil cu masina mica in dauna metroului. Sa nu uitam, ca pana nu cu mult timp in urma, si din/spre Militari aveai trei schimburi care te conectau cu "lumea buna"; iar cu toate acestea, metrourile erau full chiar si atunci. Prin urmare, problema se afla la Metrorex. Cam asta e pretul "politic" platit ... cand dai tai panglica inainte ca totul sa fie pus la punct.

-1 (5 voturi)

Vezi toate comentariile (37)

Modifică Setările