Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Ministrul Mediului, despre importul de maşini vechi: Soluţia o reprezintă impozitarea şi descurajarea achiziţionării

12
3 Aug 2021 16:22:45
Autor: Melania Agiu
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Ministrul Mediului, Tánczos Barna, afirmă că, dacă şoferii din ţara noastră circulă cu o maşină în valoare de 20.000 de euro, veche de 15 ani, dar şi-ar permite una mai puţin poluantă, dar de altă clasă şi alt nivel, atunci soluţia o reprezintă impozitarea şi descurajarea achiziţionării unor astfel de maşini.

El precizează că, dacă cineva cumpără o maşină veche pentru că nu îşi poate permite una nouă, atunci statul trebuie să îl sprijine.
 
Întrebat ce soluţii caută statul pentru a descuraja importul de maşini vechi, în condiţiile în care în primele şase luni ale anului au intrat în ţara noastră peste 200.000 de asemenea autovehicule, ministrul a transmis: 
 
„Susţin nevoia schimbării la nivel naţional pe această abordare, este nevoie de o schimbare susţinută şi impusă de Comisia Europeană în procesul de negociere a PNRR. Am început discuţiile cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Dezvoltării, sper să avem o concluzie în cel mai scurt timp posibil. 
 
Susţin că nu putem deveni depozitul de maşini vechi al Uniunii Europene şi, dacă acest lucru înseamnă modificarea legislaţiei, voi susţine aceste modificări. Trebuie să abordăm problema în mod raţional, sunt foarte mulţi cetăţeni care nu aduc de bună voie maşini vechi şi nu umblă cu maşini mai vechi de 15 ani în România, sunt situaţii de ordin social, unde trebuie să avem o soluţie pentru acele persoane care încearcă să facă pasul de la o maşină de 15-20 de ani la una nouă”, a transmis Tánczos Barna, potrivit News.ro.
 
Ministrul a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, că la programul Rabla sunt peste 42.000 de solicitări. 
 
„Sunt peste 39.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor fizice. Sunt peste 2.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor juridice. Adunate, Rabla Clasic are rezervări de peste 42.000 de unităţi din aprilie până acum. În cele patru sau cinci luni, acest interes deosebit arată că bugetul actual trebuie suplimentat astfel încât la finalul anului să putem finanţa toate solicitările. Din Rabla Plus vin câteva mii de solicitări, în paralel cu tichetul pentru Rabla Plus se solicită şi sprijinul lui Rabla Clasic.
 
Sunt aproape 50.000 de maşini rezervate folosind tichetul de 7.500 de lei din Rabla Clasic. Este nevoie de o majorare a bugetului, eu susţin o solicitare a AFM, în cazul în care această solicitare ajunge la minister o voi susţine”, a explicat ministrul Mediului. 
 
El consideră că trebuie descurajate de la achiziţia unor maşini vechi persoanele care şi-ar putea cumpăra unele noi, dar de altă clasă şi de alt nivel. 
 
Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, lansate anul acesta pe 26 aprilie, se bucură de o nouă majorare a bugetului total, de această dată cu câte 200 de milioane de lei, a anunţat, luni, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).
 
„Începând cu data de 21 august 2021, bugetul total al Programului Rabla Plus va fi suplimentat cu suma de 200 de milioane de lei. De asemenea, pentru Programul Rabla Clasic, o majorare cu 200 de milioane de lei a bugetului total va fi disponibilă începând cu data de 28 august 2021.”, transmite AFM.
 
Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat şi în iulie o suplimentare a bugetului alocat persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Plus cu 40 milioane de lei. Bugetul alocat iniţial pentru persoanele fizice, în valoare de 200 milioane de lei a fost rezervat integral în mai puţin de 2 luni de la lansarea programului. 
 
De asemenea, prima suplimentare din acest an, în valoare de 20 milioane lei a fost epuizată, „demonstrând interesul cetăţenilor faţă de autovehiculele electrice, mai prietenoase cu mediul înconjurător”, spun reprezentanţii AFM.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

12 Comentarii

leuldinpanjshir99
3.08.2021, 16:35:16

Bizonii mioritici vor bolizi, chiar si la mana a doua, cu care sa se dea jmekeri iar occidentalii vor sa scape de rable. Asa ca ne vom trezi iar cu o procedura de infringement de la UE daca bagam vreo taxa auto care sa le strice alora feng-shuiu' ....

-15 (21 voturi)
emoji
3.08.2021, 16:40:53

Sa ofere domunul ministru un exemplu de masina veche de 15 ani, care costa 20.000 Euro.... Ma refer la cele pe care le cumpara cazangii, nu la exceptii. In alta ordine de idei, o masura de gnula aceasta, desi logica, cred ca, nu va avea mari sans de reusita. din doua motive. Unul care tine de psihologia romanilor si care, decat sa dea 10-12.000 pe o masina noua, va prefera sa cumpere cu 7.-8.000, un cazan de marca la moda, cu 189.000 km la bord, si aia masluiti, numai ca sa dea bine in poza. Al doilea este ca, in ciuda aparenta declaratiilor in favoarea politicilor "verzi" din partea UE, ei au tot interesul sa scape de rablele lor, prin valorificare, catre tarile sarace, din care face parte si Romania.

+17 (17 voturi)
IonIon Codreanu
3.08.2021, 17:36:16

România trebuie să-și propună să nu ai fie o țară săracă, cu haine lepădate de alții! Și să face ce trebuie pentru a nu mai fi așa!

-14 (18 voturi)
Vintila Dascalita
3.08.2021, 17:18:30

Voi prefera intotdeauna o masina germana cu vechime de trei ani unei dacii noi. Cred insa ca nu se intelege un lucru: Suntem in UE si cumparam ce ne convine din UE, fie din Romania, fie din Germania sau Italia. O masina veche de 15 ani este in norma de poluare Euro 3. Se poate impozita masina in functie de gradul de poluare, dar nu exagerat, ca se vor duce oamenii sa le inmatriculeze in Bulgaria, cum s-a mai intamplat. In plus e foarte probabil ca masina veche de 15 ani sa nu mai respecte normele Euro 3, iar pentru asta avem RAR si ITP si acolo trebie verifact cum functioneaza. Decat sa vina cu masuri noi, mai bine ar fi bine sa fie respectate cele vechi mai intai. Dar se pare ca asta e stilul romanilor.

+1 (1 vot)
IonIon Codreanu
3.08.2021, 17:38:24

Cumva ai dreptate! Tot dăm legi noi fără să ne uităm dacă domeniul este cumva reglementat. Asta pentru că legile NU SE APLICĂ!

-17 (19 voturi)

Vezi toate comentariile (12)

Modifică Setările