Modificări importante la schema de ajutor HoReCa. Care este perioada de înscriere şi ce documente sunt necesare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Schema de ajutor pentru industria HoReCa, care prevede despăgubiri de 20% din diferenţa între cifra de afaceri din 2020 şi cea din 2019, va fi lansată marţi, 29 iunie, şi prevede o procedură simplificată, „100% online” şi cu „maxim 3 documente” care vor fi solicitate firmelor ce doresc să fie cuprinse în acest program, a transmis ministrul Econoimiei, Claudiu Năsui.

„Marţi, 29 iunie, lansăm schema de despăgubire pentru industria HoReCa. S-a discutat mult despre această măsură. Am avut foarte multe întâlniri cu mediul de afaceri şi cu specialişti pentru a pune la punct această schemă.

Statul român a oprit temporar activitatea mai multor firme în perioada pandemiei. Nu mai intrăm în amănunte. E bine că ne revenim la normal cât mai repede. Dar totuşi, statul a fost mereu acolo pentru a-şi lua partea prin multe taxe şi impozite când acestor firme le-a mers bine. Acum trebuie să fie acolo şi la greu, mai ales atunci când acel greu este impus de stat.”, a transmis ministrul pe pagina sa de Facebook.

Acest a explicat că, „toţi cei care aplică şi sunt eligibili vor primi bani”. „Ce se întâmplă dacă cererile depăşesc bugetul maxim alocat? Vom plăti pe toată lumea proporţional din acel buget maxim. Deci nimeni nu va fi lăsat în urmă”, afirmă Năsui.

„Nu mai contează când aplică o firmă. Nu mai apare cine-ştie-ce criteriu dubios de selecţie. Nu mai este nevoie să se înghesuie nimeni în primele ore ale perioadei de înscriere. Şi nu mai trebuie nici să aştepte până în ultimul moment să afle o informaţie din sistem. Totul este deschis şi transparent, aşa cum este normal să fie.”, precizează sursa citată.

Ministrul Economiei spune că „procedura de aplicare este simplă, iar „birocraţia este redusă la maxim” în condiţiile în care „nu e nevoie decât de maxim 3 documente”:

1. un raport făcut de un expert contabil, care să certifice cifra de afaceri aferentă codului CAEN.

2. autorizaţia de funcţionare pentru 2019 şi 2020, dacă acestea nu sunt emise de ministerul economiei, antreprenoriatului şi turismului.

Claudiu Năsui susţine că, „pentru prima dată în istoria României, programul este făcut în aşa fel încât să fie imposibil de manipulat de către politicieni sau funcţionari. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care unii sunt supăraţi. Erau obişnuiţi să poată alege ei cine primeşte şi cine nu primeşte bani publici.

Nu de alta, dar niciodată nu e buget suficient pentru toţi. Şi atunci intervin „criteriile de selecţie”. Câteodată a fost „primul venit, primul servit”, alteori a fost un criteriu arbitrar. Stop. De data aceasta nu vom mai face aşa. Toţi cei care aplică şi sunt eligibili vor primi bani.”, a transmis ministrul.

Schema se va lansa săptămâna viitoare, iar înscrierea se va putea face de marţi, 29 iunie, de la ora 10.00, până în 12 iulie, la ora 20.00, potrivit News.ro.

În urma unor semnale venite din partea profesioniştilor contabili din România, Ministerul Economiei face câteva clarificări în ceea ce priveşte schema HoReCa .

Astfel, cursul de referinţă pentru proiect, stabilit de BNR luni 28 iunie 2021 la ora 13.00 va fi verificat automat din aplicaţie. Va fi modificată şi Anexa 7, astfel încât să nu mai fie solicitată suma în euro. Ordinea în care se înscriu potenţialii beneficiari ai schemei nu este relevantă, mai transmite ministerul. Numărul RUE nu este criteriu de eligibilitate. 

ME mai precizează că expertul contabil, membru CECCAR, care se află în relaţie contractuală cu beneficiarul şi a întocmit evidenţa contabilă, este cel care poate semna certificarea cifrei de afaceri pe anii 2019 şi 2020, în sensul stabilirii diferenţei de cifră de afaceri remunerabilă în cadrul schemei.

„Normele de aplicare ale acestei măsuri au fost făcute împreună cu reprezentanţii mediului de afaceri. Au fost puse în transparenţă din 24 Mai 2021. Ministerul Economiei a făcut apel din timp către firmele cu CAEN-uri eligibile să pregătească raportul privind provenienţa pe CAEN-uri a cifrei de afaceri, tocmai pentru a se pregăti pentru această schemă uşor de accesat”.

Premierul Florin Cîţu a anunţat că Guvernul a aprobat ca domeniul HoReCa să fie scutit de plata impozitului specific până la 25 decembrie.

„Astăzi am adoptat un nou text într-o ordonanţă a finanţelor care nu era pe ordinea de zi. Acest text nu era pe ordinea de zi, dar am eliminat sau scutim de plata impozitului specific domeniul HoReCa până la finalul anului, până la 25 decembrie; această scutire expira în această lună şi atunci prelungim această scutire pentru domeniul HoReCa până la finalul anului – a fost aprobată şi aceasta în şedinţa de guvern de astăzi”, a declarat premierul, joi, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, citat de Agerpres.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite