Narcis Neaga, şeful CNADNR, a fost demis de ministrul Transporturilor. Cătălin Homor, directorul interimar al Metrorex, numit în locul său

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Narcis Neaga, şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR), a fost demis de către Dan Costescu, ministrul Transporturilor, în urma neregulilor de pe autostrada Sibiu-Orăştie, prima autostradă din România care se demolează pe un tronson din cauza execuţiei proaste. În locul său a fost numit Cătălin Homor, directorul interimar al Metrorex până azi.

Dan Costescu, ministrul Transporturilor, a afirmat că Neaga era director provizoriu al CNADNR, "cu preluare de atribuţii", iar Adunarea Generală a Acţionarilor a hotărât să nu mai prelungească acest mandat, urmând să se caute un manager profesionist pe baza OUG 109/2011. Costescu a afirmat că noua conducere va trebui să identifice instrumente pentru deblocarea activităţii CNANDR, urmând ca aceasta să fie reformată pentru a deveni mai eficientă.

Anterior, Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) a anunţat că cercetează cazul. Procurorii DNA verifică modul în care s-a derulat contractul de execuţie, în condiţiile în care au apărut indicii de fapte de corupţie, abuz în serviciu şi deturnare de fonduri europene.

Tronsonul în cauză a fost realizat de către constructorul italian Salini Impregilo.

Execuţia lotului de autostradă Cunţa – Sălişte a început la finele anului 2011. Cei 22 de kilometri de autostradă au fost inauguraţi la numai două zile înaintea turului doi al alegerilor prezidenţiale de anul trecut, fiind prezenţi ministrul de atunci al Transporturilor Ioan Rus, şi de fostul premier Victor Ponta, candidat la preşedinţie.

O porţiune de 200 de metri din autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 şi deschisă în noiembrie 2014, a fost demolată şi va fi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, compania italiană Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii. CNADNR a anunţat iniţial că problemele vor fi remediate în luna decembrie.

Tronsonul în cauză va rămâne închis până în luna iunie a anului viitor. În luna noiembrie, Ministerul Transporturilor a anunţat că la CNADNR corpul de control al ministrului de resort a identificat o serie de nereguli privind inclusiv proiectul autostrăzii Orăştie-Sibiu, unde o porţiune de 200 metri trebuie demolată şi reconstruită, şi a sesizat organele statului, suspectând fapte penale.

Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.

Cine e de vină pentru autostrada demolată: Salini sau CNADNR?

CNANDR ar fi forţat constructorii lotului trei al autostrăzii Orăştie-Sibiu să deschidă autostrada înaintea alegerilor prezidenţiale, potrivit unui raport al constructorului italian, citat de digi24. Potrivit unei note a constructorului Salini Impregilo, datată 24 septembrie 2014, CNADNR a cerut ca tronsonul să fie deschis traficului la 15 noiembrie 2014. În ziua următoare, pe 16 noiembrie urma al doilea tur al alegerilor prezidenţiale.

Constructorul a informat CNADNR că, potrivit graficului de lucrări, dar şi conform proiectului, traficul nu poate fi deschis la 15 noiembrie, aşa cum a cerut compania de stat. Motivul: mai întâi trebuie nivelate dealurile din jur şi drenată apa din sol şi abia apoi trebuie turnat asfaltul. Italienii au informat că dacă încep cu asfaltul şi apoi restul, o fac pe răspunderea CNADNR, iar aceasta îşi asumă costurile suplimentare şi daunele, potrivit sursei citate.

Cine este Cătălin Homor

Cătălin Homor este din martie 2015 director general interimar al Metrorex, iar anterior a ocupat poziţia de director de Investiţii şi Achiziţii Publice al Metrorex. 

„Am decis să transferăm atribuţiile domnului Cătălin Homor, pe care îl ştiţi probabil de la Metrorex, este director general acolo în acest moment“, a declarat Dan Costescu, ministrul Transporturilor. 

Costescu a afirmat că Homor este inginer constructor şi că a atras fonduri la Metrorex.

Raportul Corpului Control Ministerului Transporturilor despre CNADNR partea 1

Raportul Corpului Control Ministerului Transporturilor despre CNADNR partea a 2-a

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite