Noi reguli pentru călătorii de la Comisia Europeană: Fără compensaţii, dacă zborul este anulat cu mai puţin de două săptămâni înainte

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noi reguli pentru călătorii FOTO Shutterstock
Noi reguli pentru călătorii FOTO Shutterstock

Comisia Europeană a elaborat o serie de reguli pentru călători şi transportatori în contextul situaţiei „extraordinare” cauzată de pandemie. Călătorii cu orice mijloc de transport - tren, autobuz, navă - vor putea alege rambursarea preţului biletului sau schimbarea rutei pentru a ajunge la destinaţie, însă cei care călătoresc cu companiile aeriene nu vor mai putea cere compensaţii dacă zborul este anulat cu mai puţin de două săptămâni înainte.

„În eforturile noastre de atenuare a impactului economic al pandemiei COVID-19, Comisia Europeană a publicat astăzi instrucţiuni pentru a se asigura că drepturile pasagerilor UE sunt aplicate într-un mod coerent în toată UE”, anunţă instituţia.

Guvernele naţionale au introdus măsuri diferite, inclusiv restricţii de trafic şi controale la graniţă. Scopul acestor instrucţiuni este de a reasigura pasagerii că drepturile lor sunt protejate, afirmă CE.

Comisarul european pentru transport Adina Vălean a declarat: „Având în vedere anulările în masă şi întârzierile cu care se confruntă pasagerii şi operatorii de transport din cauza pandemiei COVID-19, Comisia doreşte să ofere securitate juridică cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor UE. În caz de anulări, furnizorul de transport trebuie să ramburseze banii pasagerilor sau să îi redirecţioneze. Dacă pasagerii înşişi decid să anuleze călătoriile, rambursarea biletului depinde de tipul acestuia, iar companiile pot oferi vouchere pentru utilizarea ulterioară. Liniile directoare de astăzi vor oferi o securitate juridică necesară cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor UE într-o manieră coordonată în Uniune. Continuăm să monitorizăm situaţia în evoluţie rapidă şi, dacă este cazul, vor fi făcuţi paşi suplimentari”.

Comisia estimează că liniile directoare vor contribui la reducerea costurilor pentru sectorul transporturilor, care este puternic afectat de epidemie.

Ghidurile acoperă drepturile pasagerilor care călătoresc pe cale aeriană, feroviară, navă sau autobuz / autocar, căi navigabile maritime şi interioare, precum şi obligaţiile corespunzătoare pentru transportatori.

Dacă pasagerii se confruntă cu anularea călătoriei, de exemplu, pot alege între rambursarea preţului biletului sau redirecţionarea pentru a ajunge la destinaţia finală într-o etapă ulterioară.

În acelaşi timp, instrucţiunile clarifică faptul că circumstanţele actuale sunt „extraordinare”, cu consecinţa că anumite drepturi - cum ar fi compensaţia în cazul anulării zborului la mai puţin de două săptămâni de la data plecării - nu pot fi invocate.

Transportatorii trebuie să ofere rambursarea biletelor sau redirecţionarea pasagerilor al căror serviciu a fost anulat. Transportatorii trebuie să asigure şi mesele şi cazarea. În ceea ce priveşte compensaţiile, regulile diferă între modurile de transport.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite