Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Noi revendicări ale ceferiştilor: Dacă statul nu suportă cheltuielile se ajunge la blocaj economic şi haos social

6
7 Apr 2020 10:12:59
Autor: Afrodita Cicovschi
Foto arhiva Adevărul
Foto arhiva Adevărul

Două sindicate ale ceferiştilor au trimis Guvernului o scrisoare deschisă prin care solicită suportarea de către stat a cheltuielilor, aşa cum au fpcut şi alte state europene, sugerând că, în caz contrar se va ajunge la blocaj economic şi haos social

Confederaţia Sindicală Naţională MERIDIAN şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), solicită intervenţia de urgenţă a Guvernului României pentru evitarea blocării sistemului feroviar din ţara noastră, aşa cum au procedat şi celelalte state membre UE, a căror guverne au intervenit prompt pentru alocarea resurselor financiare necesare menţinerii în funcţiune a acestui mod de transport, singurul care în această perioadă dificilă poate transporta în siguranţă cetăţenii, prin asigurarea distanţei sociale minime.
 
Redăm integral comunicatul:
 
„Atragem atenţia că lipsa sau întârzierea unei intervenţii de urgenţă, va afecta mobilitatea cetăţenilor pe termen nedefinit, dezechilibrând puternic mediului economic dependent de transportul feroviar, cu implicaţii impredictibile asupra securităţii şi a păcii sociale.
 
CSN MERIDIAN şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România au urmărit cu deosebită atenţie măsurile luate de Guvernul României în contextul răspândirii COVID-19, în baza decretului prezidenţial pentru instituirea stării de urgenţă. Înţelegem pe deplin motivaţiile acestora, dar am evaluat şi efectele pe care în principal restrângerea circulaţiei cetăţenilor le are asupra tuturor companiilor feroviare sau a sutelor de mii de lucrători feroviari ori aparţinători. Compania cea mai afectată în acest moment este Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători”- S.A şi indirect  Compania Naţională Căi Ferate CFR S.A.
 
Am salutat numirea unui management profesionist la CFR Călători şi îmbunătăţirile vizibile în companie înainte de criza Coronavirus, reflectate în suplimentările trenurilor, creşterea încasărilor, a parcului activ de material rulant, dar şi la nivelul transparenţei decizionale şi a comunicării. 
 
De asemenea, precizăm că măsuri eficiente şi imediate, după modelul celor din mediul privat, au fost luate de conducerea companiei pe fondul reducerii încasărilor generate de restricţiile de circulaţie, în condiţiile în care continuitatea serviciului trebuia totuşi asigurată. Cetăţenii din anumite domenii trebuiau aduşi la serviciu, iar regiunile României nu puteau fi lăsate în izolare prin ruperea legăturilor feroviare.
 
S-a înţeles şi necesitatea anulării trenurilor, în acelaşi procent în care statele europene au făcut-o. Oamenii noştri au înţeles şi au trebuit să accepte, inclusiv necesitatea programului redus de la 5 la 4 zile pe săptămână cu reducerea corespunzătoare a salariilor.
 
Am negociat în numele membrilor noştri alte măsuri pentru asigurarea protecţiei călătorilor şi a personalului, în regim de continuitate a serviciului. Este vorba de dezinfecţia vagoanelor, locomotivelor şi automotoarelor DESIRO, dotarea cu echipamente de protecţie a salariaţilor CFR Călători, controlul vizual al biletelor etc.
 
Comparând însă cu ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană, considerăm că efortul traversării acestei perioade dificile nu trebuie să fie preluat doar de angajaţi şi companie, ci şi de Guvernul României.
 
De exemplu, Marea Britanie a preluat integral (100%) cheltuielile operatorilor feroviari pentru călători, Italia care este într-o situaţie mult mai grea, a finanţat suplimentar pentru a limita anulările de trenuri la 30%, iar Germania susţine financiar traficul regional şi de lung parcurs prin sume importante. Situaţia este similară şi în state mai mici.
 
Membri noştri de sindicat se află şi ei în prima linie şi îşi continuă serviciul pentru ca au înţeles că trebuie să fie la datorie şi să asigure mobilitatea cetăţenilor pentru a nu opri motoarele economiei.   
 
Confederaţia Sindicală Naţională MERIDIAN şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România prin Actul nr. 40 din 5.04.2020 înregistrat la MTIC cu nr. 14185/06.04.2020,la Ministerul Finanţelor Publice cu nr. M_REG-1000382-2020 şi la SNTFC,,CFR Călători,,SA cu nr.1/3876/6.04.2020 şi transmis prin email la Prim-Ministrul României, solicită intervenţia imediată a guvernului pentru soluţionarea situaţiei critice generată de măsurile de distanţare socială şi de limitare a mobilităţii cetăţenilor asupra încasărilor CFR Călători şi CFR Infrastructura care vor conduce în lipsa acţiunii guvernului, la blocaj economic şi haos social.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Ionel Marcu
7.04.2020, 10:36:15

Toată lumea vrea bani în plus de la guvern, chiar și cei care nu aduceau nimic la buget în vremurile bune, până și prostituatele cer compensații, că nu le mai merge „afacerea”. Chiar și firmele de turism, culmea, vor ca STATUL să restituie avansurile încasate de operatorii turistici pentru sejururile din vara asta, anulate. Dar bani la buget mai dă cineva, că tot mai multe firme se închid?! Se pare că rămân taxele pe salariile bugetarilor și pe pensiile mari, singurele „resurse” ale bugetului!!!

-1 (1 vot)
Ţepeş
7.04.2020, 12:36:38

Ionel Marcu "Toată lumea vrea bani în plus de la guvern..." Chiar așa, toată lumea. Și englezii și germanii, italienii sau japonezi. Dar dă cineva bani guvernelor Marii Britanii, Italiei, Germaniei sau Japoniei acum când toate firmele din țările lor se închid? Și interesant e că guvernele lor chiar au dat bani. De ce oare? Eu cred că de proști. De ce să salvăm transportul feroviar român? Mai bine privatizăm CFR unui investitor strategic care să vândă la fier vechi locomotivele și vagoanele și scapă guvernul de o problemă. Nu? Totuși, poate nu e treaba guvernului meu să salveze economia României. Sigur că UE nu mai cere un anumit prag pentru deficitul bugetar, dar noi nu și nu, că vrem să avem un deficit mic, mic de tot, chiar dacă pentru asta închidem țara. Despre prostituate nu știu dacă au cerut compensații și de la cine. Poate de la tine? Oricum e bună comparația. Duce în derizoriu un sector strategic al țării cum este transportul feroviar.

-1 (1 vot)
Cel Mare Scarambeu
7.04.2020, 12:00:08

Ia uite bre,au ramas nașii fara spaga si vor sa le dea statul despagubiri.

0 (2 voturi)
Gadea Constantin
7.04.2020, 12:10:50

Va trebui sa schimbam toti sefii de sindicate. Va trebui ca sindicatele sa inceteze de a mai fi armata de rezerva a PSD-ului si sefii de sindicate sa devina mai putin miliardaei.

0 (2 voturi)
Ţepeş
7.04.2020, 12:42:42

Gadea Constantin HĂ HĂ HĂ "Va trebui sa schimbam toti sefii de sindicate." "Să schimbăm" ... cine? PNL, USR, SRI? Cine va merge cu bâta să bată sindicaliștii și să nominalizeze noii șefi (poate lideri) din sindicate? Știi a ce miroase? A comunismo-fascism! Asta chiar că e bună. Eu zic să desfințați sindicatele și să interziceți partidele care nu vă convin. Că așa e în democrație voastră!

Vezi toate comentariile (6)

Modifică Setările