Nou pod peste Dâmboviţa, aproape de „Podul lui Brâncoveanu“, declarat monument istoric

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul lui Brâncoveanu Foto Wikimedia
Podul lui Brâncoveanu Foto Wikimedia

Guvernul a aprobat joi proiectul privind construcţia unui nou pod peste râul Dîmboviţa, acesta fiind necesar pentru că vechiul pod „Podul lui Brâncoveanu” este declarat monument istoric şi nu poate fi nici modernizat, nici demolat.

„Am aprobat astăzi (joi – n.red.) proiectul privind construcţia unui nou pod peste râul Dâmbăviţa (comuna Dâmbovicioara – n. red.) care va beneficia de o finanţare de 49, 3 mil. lei, bani ce vor veni atât din bugetul de stat, cât şi din fonduri europene. Podul existent, „Podul lui Brâncoveanu”, a fost finalizat în 1886 şi este monument istoric”, a declarat joi Lucian Bode, ministrul Transporturilor.

În luna noiembrie a anului trecut, CNAIR, a elaborat proiectul "Pod peste râul Dâmboviţa pe DN73, km 78+519" în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE-proiecte noi de investiţii, Operaţiunea- Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.
 

Obiectivul general al proiectului, este de a creşte mobilitatea pe drumul TEN-T Comprehensive ce leagă municipiul Piteşti de municipiul Braşov, prin asigurarea unui standard rutier adecvat, contribuind astfel la promovarea competitivităţii economice şi la îmbunatăţirea eficienţei pentru bunuri şi pasageri.

Potrivit CNAIR, rezultatele aşteptate ale proiectului sunt :

Construcţia unui pod cu lungime totală de 170,00m ce traversează râul Dâmboviţa, realizarea unei variante de drum nou cu lungimea de 580 m şi o subtraversare (podeţ).

Valoarea totală a  proiectului este de 49.277.542,02lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 

85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-35.320.114,05 lei, 

15% contribuţia proprie-6.232.961,32 lei, restul de 7.724.466,65 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Lucrările ar urma să dureze timp de 120 de luni, potrivit proiectului postat pe site-ul CNAIR.

Lucian Bode a afirmat însă că, din punctul său de vedere, aceste lucrări ar trebui să dureze mai puţin de 24 de luni.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite