Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Nou scandal pe tema Lotului 3 din autostrada Lugoj - Deva. Cuc ameninţă cu rezilierea contractului

3
26 Aug 2019 13:52:19
Autor: Afrodita Cicovschi
Foto Asociatia Pro Infrastructura
Foto Asociatia Pro Infrastructura

Contractul pentru realizarea lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi reziliat, în urma unei întâlniri care va avea loc luni, la ora 15:00, cu constructorul acestui tronson, în caz contrar reprezentanţii statului urmând să ceară garanţii suplimentare, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, într-o conferinţă de presă.

"Astăzi la ora 15:00 va veni antreprenorul la sediul ministerului. Domnul Sorin Scarlat (directorul general al CNAIR - n.r.) a fost joi pe autostradă, ştiţi că dădusem termenul acela de 10 zile pentru a remedia lucrurile pentru a fi dată în trafic autostrada. Astăzi sunt două scenarii: fie semnăm un act adiţional pentru prelungirea garanţiei, fie, dacă nu, din ce am fost informat, se va rezilia contractul, vom prelua lotul de autostradă, vom finaliza noi ce aveau de finalizat, vorbesc de elementele de siguranţă: gardul perimetral, decolmatări, lucruri oricum minore de făcut, dar care, practic, asigurau viabilitatea autostrăzii. Îl vom prelua şi îl vom deschide traficului aşa cum ne-am asumat", a arătat Cuc, citat de Agerpres.
 
La rândul său, Scarlat a afirmat că acest tronson nu poate fi dat deocamdată în exploatare, întrucât nu are un sistem funcţional de colectare şi evacuare a apelor.
 
"Nu putem accepta o lucrare parţial terminată. Elementele trebuie finalizate. Au rezultat anumiţi parametri care nu au fost în limite şi am decis să cerem extinderea garanţiei de la 4 la 10 ani. Nu este vorba de schimbarea regulilor jocului în timpul jocului, ci este vorba de o dorinţă a noastră de a avea o certitudine că lucrările care se execută sunt în regulă. Nu putem plăti nişte lucrări pe care să le avem sub observaţie încă de la deschidere", a precizat şeful CNAIR.
 
Răzvan Cuc a adăugat că deja a dat termen 10 zile pentru remedierea problemelor, care însă nu s-au rezolvat.
 
"Dacă ei n-au fost în stare să facă nişte decolmatări în 10 zile... n-au fost în stare să aducă două utilaje... Adică dacă ne chinuim aici facem noi cu 20 de inşi decolmatarea şanţurilor cu lopeţile, nu e greu. Dar eu cred că unele elemente din cadrul companiei (CNAIR - n.r.) au plecat şi s-au dus să lucreze la ei şi îi învaţă că n-au ce să vă facă, se poate merge şi aşa. Nu! Eu am spus-o, dar cred că n-au înţeles bine şmecheraşii. Nu mai merge aşa! Nu ştiu cine le-a dat asigurări, dar în acest moment, această firmă, Comsa SA, este în pericol să păţească următoarele lucruri: unu - rezilierea contractului. Doi: reţinerea sumelor care sunt depuse drept garanţie, neplata restului care trebuie plătit de companie şi certificatul negativ constatator. Deci nu stăm să negociem. Negocierea s-a făcut la momentul semnării contractului. Ei au încasat deja 90 şi ceva la sută din banii de autostradă. Nu suntem la piaţă, faceţi ce trebuie să faceţi, dacă nu, ne despărţim", a continuat ministrul.
 
În urmă cu o săptămână, unul dintre constructorii ameninţaţi de ministrul Răzvan Cuc cu rezilierea contractului dădea asigurări că lotul 3 este complet realizat şi pregătit pentru recepţie, fără a pune participanţii la trafic în pericol.
 
 
Compania Comsa, unul dintre constructorii asociaţi pentru efectuarea lucrărilor tronsonului 3, susţine că CNAIR nu a plătit întreaga factură, având o restanţă de aproape 100 de milioane de lei, motiv pentru care se va adresa Comisiei Europene.
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Lennon Yuri
26.08.2019, 15:18:36

Domnu asta Cuc nu are habar de un contract. Pai ce scrie in contract ref. la termenele de executie si ce se intampla daca executantul nu respecta aceste termene?? Ce e aia, ca ameninta cu rezilierea? Daca e conform contract ii transmiti o notificare si porma il dai afara, cu riscul unui proces. Da oare contractul de ce nu se da publicitatii? Poate acolo sunt niste "greseli" voite. Sau care e valoarea lucrarilor suplimentare? Etc Poate ar clarifica un audit neutru, ev. din exterior

+1 (1 vot)
Cel Mare Scarambeu
26.08.2019, 17:30:07

Bre,umbla Cuc asta cu pamblicile dupa el de atatea zile si nu gaseste foarfece ca sa le taie.Acusi vine sfarsitul anului si el tot cu pamblicile in buzunar.

Ioan Gheju
26.08.2019, 20:50:48

După ce l-am criticat de atâtea ori, acum tind să-i dau dreptate ministrului Cuc. S-au învățat și firmele străine că la noi merge oricum că-i bun și-așa, cum dă D-zeu facem lucrurile de mântuială că la români merge și-așa. Dacă face tot ceea ce a zis că face, și deschide acest tronson până la sfârșitul acestei luni așa cum a promis, dovedește că e hotărât să schimbe acest mamut numit CNAIR! Dacă nu, atunci nu dovedește decât că totu-i o gargară ieftină și nu merită să-i mai dăm crezare în viitor!