Numărul comenzilor online a crescut cu 50% faţă de perioada pre-pandemie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhiva Adevărul
Foto: Arhiva Adevărul

La un an de la înregistrarea oficială a primului caz de Covid-19 în România, comerţul online a înregistrat o creştere de 50% a numărului comenzilor faţă de perioada pre-pandemie, arată datele platformei MerchantPro.

Potrivit sursei citate, pentru 2021, tendinţele merg către maturizarea pieţei, optimizarea şi diversificarea serviciilor de plată şi livrare, precum şi către extinderea pe piaţa internaţională pentru mulţi retailerii locali care şi-au consolidat poziţia la nivel naţional. 

”Anul pandemiei a accelerat dezvoltarea onlinelui cu mult peste aşteptări şi previziuni, astfel încât cifrele la nivel de piaţă au înregistat record după record. La nivelul comenzilor, perioada 25 februarie 2020- 24 februarie 2021 a adus o creştere de 50% în numărul acestora şi de 60% ca valoare faţă de perioada precedentă. Dinamica pozitivă se menţine şi anul acesta, însă creşterile sunt mai temperate, ca urmare a unui proces de maturizare a pieţei şi de consolidare a jucătorilor care au făcut rapid trecerea din offline către online. ”, transmit reprezentanţii platformei.

Potrivit acestora, printre tendinţele care se remarcă în 2021, la un an de la declanşarea crizei pandemice, se numără diversificarea metodelor de plată şi de livrare. Astfel, continuând trendul pozitiv al plăţilor cu cardul, se preconizează implementarea unor metode inovatoare pe zona de plăţi, cum ar fi soluţii de open banking, dar şi intrarea unor noi jucători internaţionali pe piaţa locală a plăţilor online. 

De asemenea, comercianţii vor încerca să-şi câştige o poziţie cât mai avantajoasă în piaţă şi prin oferirea de soluţii alternative pentru livrare. 

Pentru 2021, Merchant Pro are în vedere dezvoltarea mai multor funcţionalităţi strategice, care vor permite magazinelor din platformă să se dezvolte rapid. Printre acestea se află o suită de funcţionalităţi de tip “marketplace creator”, prin intermediul căreia comercianţii MerchantPro îşi pot transforma magazinele în marketplace-uri complet echipate, dar şi funcţionalităţi din sfera programelor de afliere, care permit crearea şi gestionarea propriilor programe de afiliere independente. 

De asemenea, MerchantPro continuă dezvoltarea în direcţia integrării cu marketplace-uri locale şi internaţionale, precum şi cu alte sisteme suport, pentru a oferi retailerilor opţiuni pentru implementarea unor strategii multi-channel de amploare. 

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 euro, în creştere cu 25% faţă de 2019. Numărul de magazine online care folosesc platforma MerchantPro a crescut cu 40% anul trecut, portofoliul companiei ajungând în total la peste 1.500 de retaileri online activi. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite