Compania educaţională iziBAC, ce oferă o
alternativă de pregătire pentru examenul de Bacalaureat printr-o experienţă
digitală de tip joc mobil, utilizând cele mai noi descoperiri la intersecţia
psihopedagogiei cu industria jocurilor pe mobil.
„Sunt profesor de mai bine de 8 ani de zile şi
în cariera mea am învăţat că cele mai bune rezultate educaţionale sunt obţinute
atunci când elevul este relaxat şi complet angrenat în experienţa de învăţare.
Şi acest lucru se obţine cel mai uşor printr-o experienţă de joacă. Studiile
arată că utilizarea unor mecanici de joc atent calibrate conduc la o creştere
spectaculoasă a retenţiei informaţiei (cu până la 90%) şi la o creştere masivă
a atenţiei elevului (cu 70%). Ne dorim să schimbăm paradigma în educaţie şi
perspectiva asupra jocurilor mobile - departe de a fi o distragere de la
învăţare, jocurile educaţionale pot sa reprezinte fundamentul său. Educaţia
poate fi distractivă”, declară Raluca Stratulat, fondatoarea proiectului.
În prezent compania numără 8 membri, cu
expertize complementare, de la dezvoltare software, expertiză educaţională,
game design etc. Pentru realizarea conţinutului educaţional, echipa iziBAC a
colaborat cu mai bine de 30 de profesori de renume naţional pentru a pune la
dispoziţia elevilor quiz-uri şi alte resurse educaţionale. Utilizând un studio
foto-video dedicat pentru acest scop, compania colaborează activ cu profesori
pentru a realiza lecţii audio şi video captivante, concepute conform
conceptului „edutainment” - informaţie utilă, prezentată într-un format dinamic
şi captivant.
„Sunt încă mulţi candidaţi la bacalaureat
traumatizaţi de idea de a învăţa la română. Îşi cumpără o carte cu eseurile
gata făcute şi apoi se sperie că trebuie să înveţe fraze întregi din care nu
înţeleg mare lucru. Am încredere că iziBAC le oferă elevilor de liceu scheme
logice, scurte şi clare, cu ceea ce este esenţial să ştie pentru a promova cu
succes acest examen. Pe lângă scheme, şi seturi de întrebări de antrenament
pentru a recapitula mai uşor ideile principale pe care trebuie să le cuprindă
eseurile lor”, afirmă Genoveva Cerchez, profesoară de limba română,
colaboratoare a proiectului iziBAC.
Dincolo de pregătirea pentru Bacalaureat,
iziBAC mai oferă şi cursuri de educaţie nonformală ce acoperă goluri din
curricula oficială privind pregătirea adolescenţilor pentru lumea reală,
cursuri precum educaţie financiară, antreprenorială, civică etc. Acestea sunt
realizate în parteneriat cu entităţi de renume la nivel naţional, precum
Entrepreneurship Academy, Şcoala de Valori etc.
„Misiunea noastră este să deservim nevoile
educaţionale ale elevilor de liceu. Acest lucru se traduce în obiective de
business prin creşterea pâlniei de vânzări, a retenţiei şi satisfacţiei
utilizatorilor dar mai ales în monetizarea valorii oferite de funcţionalităţi
premium. Modelul nostru este unul freemium, în care mereu vom oferi
valoare pentru utilizatorul gratuit, dar vom încerca să angrenăm o economie a
învăţării, în care să implicăm cei mai capabili profesori şi chiar elevi, în
spiritul conceptului de peer to peer learning - ne dorim să creăm o
comunitate de tineri care învaţă, se joacă şi descoperă împreună frumuseţea cunoaşterii”,
adaugă Adrian Stratulat, CBDO iziBAC.
Planuri de finanţare
Pornită cu o
misiune de impact social pentru educaţia din România, compania iziBAC are acum planuri
mari pentru internaţionalizare - doreşte să lanseze un produs global adresat
pregătirii pentru examenul SAT în 2021.
Compania este evaluată la 1,5 milioane de euro
pre-money şi ţinteşte la venituri de peste 8 milioane de euro în următorii 5
ani.
Compania, înfiinţată în 2017, a investit prin
bootstrapping peste 250.000 de euro în dezvoltarea produsului său şi a reuşit
să atingă 42.000 descărcări şi peste 3.000 de utilizatori activi lunar.
Acum, iziBAC plănuieşte să închidă o rundă de
finanţare în valoare de 160.000 de euro pentru continuarea efortului de
dezvoltare. iziBAC a încheiat un acord pentru aproape jumătate din dimensiunea
rundei cu un investitor privat; diferenţa de 100.000 urmează să reprezinte o
oportunitate pentru investitorii din reţeaua platformei de crowdfunding
SeedBlink. Listarea pe SeedBlink va avea loc pe 8 Decembrie.
Sumele atrase vor fi utilizate pentru a
continua efortul de dezvoltare, prin implementarea de funcţionalităţi cheie,
precum un mod de joacă multiplayer, o platformă de lecţii audio şi video,
extinderea mecanicilor de joc, dezvoltare de funcţionalităţi pentru agregarea
unei comunităţi de învăţare şi integrarea unui sistem de testare psihometrică
bazat pe AI alături de partenerii de la Brio, o altă companie care s-a lansat
cu succes pe platforma SeedBlink.
„La nivel mondial, doar 5% din sectorul
educaţional este digitalizat, chiar şi în 2020. Pandemia COVID-19 a scos în
evidenţă aceste neajunsuri şi ne forţează sa ne digitalizăm. Sectorul Edtech
este într-o creştere spectaculoasă - 16.3% CAGR, urmând să crească de 2,5 ori
până în 2025 şi să atingă 404 miliarde de dolari. Este timpul să apreciem atât
nevoia de transformare la nivel sectorial cât şi oportunitatea investiţională
în educaţie”, declară Adrian Stratulat.
„Suntem foarte bucuroşi că vom continua seria
listărilor din domeniul ed-tech, cu un startup cu multă energie pozitivă, care
deja atrage elevii către procesul de învăţare prin metode inovative de
gamification. Având în vedere că algoritmii pot fi exportaţi şi către alte
sisteme educaţionale, sperăm să punem umărul ca o companie românească să
revoluţioneze procesul de învăţare la nivel internaţional”, afirmă Andrei Dudoiu, co-fondator şi CEO
SeedBlink.
Planuri de expansiune internaţională, pe
piaţa pregătirii pentru SAT
SAT-ul este un examen standardizat utilizat
pentru admiterea în instituţiile de educaţie superioară din Statele Unite ale
Americii. Anual este dat de 2,2 milioane de elevi din SUA şi un total de 3
milioane la nivel internaţional, în 7000 de centre din 170 de ţări. Caracterul
său global, precum şi competiţia drastică pentru a ajunge în Ivy League
(cele mai apreciate universităţi din SUA) crează o piaţă propice pentru
perturbare prin inovaţie. Dimensiunea pieţei era de 6,5 miliarde de dolari la
nivelul 2019 şi se aşteaptă o creştere susţinută în următorii ani.
„Cu lecţiile adunate în România, plănuim să
lansăm o variantă de iziBAC dedicată să ofere o experienţă de învăţare prin joc
(game-based learning) pentru examenul SAT. Pentru realizarea curriculei
vom colabora cu profesori aflaţi în top 5 la nivel mondial pe College Board.
Este o piaţă extrem de interesantă, unii părinţi plătind până la 10.000 dolari
pentru pregătirea copilului lor”, adaugă Raluca Stratulat.
Ce este
iziBAC
iziBAC Educaţional SRL este o companie
românească lansată în 2017 care dezvoltă aplicaţii mobile educaţionale.
Produsul iziBAC este o aplicaţie mobilă cross-platform (Android şi IOS) care
utilizează cadrul de gamificare Octalysis şi concepte de psihopedagogie pentru
a induce o experienţă de învăţare optimă, fără anxietate sau percepţia efortului
intelectual. Conţinutul educaţional oferit de profesorii parteneri este adaptat
sub forma unui quiz ce utilizează avantajele micro-learning şi sub formă de
lecţii video şi audio dinamice şi captivante. Natura inovativă a proiectului şi
potenţialul de impact social i-au atras de-a lungul timpului o suită de premii,
precum Locul 2 pe Europa în cadrul Global Edtech Awards 2020, Microsoft X
Award, nominalizarea drept cea mai inovativă soluţie digitală din România la
World Summit Awards 2020, premii la secţiunea Educaţie din cadrul prestigioasei
Gale a Societăţii Civile, dar mai ales recunoaşterea Comisiei Europene pentru
inovaţie, prin Sigiliul de Excelentă.
Aplicaţia mobilă
iziBAC îşi propune să uşureze viaţa a peste 478.000 elevi de liceu din România
şi peste 3 milioane la nivel global.
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
2 Comentarii
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
Ce este iziBAC? Este o inselatorie ca tot ce incepe cu "itzic".
Baieti, este o idee proasta. Pe piata de bac nu o sa faceti bani. Pe piata de SAT veti fi mancati pe paine. Mai bine incepeti sa cautati alte idei. Cu placere. Tocmai v-am salvat 5 ani din viata.