După 11 luni, cota de piaţă a vehiculelor complet electrice şi a celor hibrid, cumulată, este de 14.2% din totalul pieţei, pe fondul scăderii livrărilor de autoturisme cu propulsie pe benzină sau diesel.
În acelaşi timp, volumul maşinilor complet electrice a ajuns, conform datelor analizate de Profit.ro, la 4.301 unităţi, mai mult decât dublu faţă de cele de anul trecut (2111), respectiv o creştere de 103,7%, conform Profit.ro.
Liderul pieţei de automobile electrice este în acest moment Dacia, care s-a instalat pe prima poziţie cu ajutorul modelului Spring, înmatriculat deja în 1.537 de exemplare, altele fiind deja livrate şi pregătite să fie şi ele înmatriculate. Pe locul al doilea se află Volkswagen, care are deja mai multe modele electrice, dar şi plug-in.
Lider este e-Up, urmat de ID.3 şi ID.4. Hyundai (cu Kona şi Ioniq), Renault (cu modelul ZOE), Skoda cu (Enyaq), se află pe celelalte locuri ale clasamentului maşinilor electrice.
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
6 Comentarii
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
A venit iarna. Le urez mult noroc Springarilor.
Sa ne spuna cat dureaza bateria pana trebuie inlocuita si cat % din pretul masinii costa inlocuirea (bateria + manopera)... Asa ar fi corect fata de potentialii cumparatori... Ideal ar fi sa ne mai spuna si cati kilometri se pot face vara la 40 de grade cu AC pornit si iarna la -10 cu incalzirea pornita...
Și cât de acri sunt strugurii ne spune defu gabi. 😁
Gabi, N-au cum. Toate estimarile de consum cuprind valori medii ori de stand, adica vax aerodinamica, frecarea pneurilor sau relief variat, ori interpolari ale cifrelor unor teste mediocre, ca nu au bani ca BMW sa mearga in desert si Scandinavia. Iti dai seama si singur ca nu poti avea ceva durabil la banii astia, pardon de expresie. Daca pui aerul conditionat, o calci, mergi pe ger, nu ai cum sa scoti ceva rezonabil cu ea, duce la autonomie cat un hibrid premium lasat doar pe baterie. E o jale cu o stea la EuroNCAP, deci pe total chinezaria nu e mai mult de gluma proasta. Tehnologie pe fuga pusa in cos de nuiele. Vremea lui 2CV din filmele cu Funes a trecut. Nu ca nu erau frumoase improvizatiile de atunci, dar acum cu turmele de bizoni auto sunt criminale.
E o masina buna. Cu priza de 220V te poti barbieri, praji paine, face cafeaua si fierbe un ou. Dupa care te urci intr-un Volvo si te duci in siguranta la munca. Sau macar Duster...
Vezi toate comentariile (6)