Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Poşta Română, amendată pentru că a divulgat adresele de e-mail şi numerele de telefon a 81 de clienţi

0
3 Aug 2020 07:51:05
Autor: Afrodita Cicovschi

Poşta Română a fost amendatăpentru nerespectarea normelor privind protecţia datelor personale în cazul a 81 de clienţi ai săi, respectiv divulgarea adreselor de e-mail şi a numerelor de telefon.

„Operatorul Compania Naţională Poşta Română a fost sancţionat contravenţional cu amendă în cuantum de 9.686,60 lei lei, echivalentul a 2000 euro”, a informat Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
 
Încălcarea securităţii şi confidenţialităţii datelor cu caracter personal a constat în faptul că operatorul nu a implementat măsuri tehnice şi organizatorice adecvate (de exemplu, pseudonimizarea), atât în momentul stabilirii mijloacelor de prelucrare, cât şi în cel al prelucrării în sine, astfel încât să se pună în aplicare, în mod eficient, principiile de protecţie a datelor şi să se  integreze în acestea garanţiile necesare prelucrării, astfel încât să fie duse la îndeplinire cerinţele RGPD şi să se protejeze drepturile persoanelor vizate.
 
„Operatorul Compania Naţională Poşta Română a fost sancţionat deoarece nu a luat măsurile tehnice şi organizatorice adecvate care să prevină accesul neautorizat la datele cu caracter personal (adrese de e-mail şi numere de telefon) pe adresa https://awb.posta-romana.ro aparţinând Companiei Naţionale Poşta Română, ceea ce a dus la compromiterea confidenţialităţii datelor personale a 81 de persoane vizate.
 
Autoritatea Naţională de Supraveghere a efectuat investigaţia ca urmare a primirii din partea operatorului a unei notificări de încălcare a securităţii datelor, conform dispoziţiilor art. 33 din RGPD”, arată instituţia.
 
 My AWB Poşta Română este o aplicaţie online creată pentru a veni în ajutorul clienţilor, oferindu-le mai mult control asupra gestionării expediţiilor.
 
„Principalele facilităţi ale aplicaţiei My AWB Poşta Română au fost gândite în funcţie de nevoile specifice ale clienţilor, care acum beneficiază de: 
 
-crearea şi vizualizarea documentelor de transport AWB 
-încărcarea, editarea şi vizualizarea borderourilor 
-gestionarea online a expediţiilor efectuate într-o anumită perioadă de timp 
-generarea de rapoarte statistice atât pentru statusul trimiterilor cât şi pentru încasarea rambursurilor”, se arată pe site-ul Poştei Române. 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările