Pro Infrastructura: Incident grav pe Aeroportul Henri Coandă. O bucată de asfalt s-a desprins şi pista a fost închisă de urgenţă. Aeronavele au stat la sol o oră

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia Pro Infrastructura semnalează că un incident grav a avut loc săptămâna trecută pe Aeroportul Henri Coandă. În timp ce o aeronavă decola, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forţând închiderea de urgenţă a acesteia. Cealaltă pistă era în reparaţii, astfel că timp de peste o oră aeroportul a fost complet închis traficului aerian. Conducerea Aeroporturi Bucureşti nu a oferit încă o poziţie oficială pe acest subiect.

Reacţiei Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, după incident.

„Pista 08R/26L, singura operaţională pe întreaga lungime de 3.500 m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subţiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranţă. Spre exemplu, vinerea trecută în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forţând închiderea de urgenţă a acesteia. O astfel de situaţie este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranţă aeronavei cât şi a călătorilor, indicând nevoia urgenţă a unor reparaţii capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel”, avertizează Asociaţia.

Ea precizează că, în timpul acestui incident, pista 08L/26R, cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund şi nefuncţională pe o treime din lungime era închisă complet pentru lucrări de întreţinere. În consecinţă, timp de mai bine de o oră, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost complet închis traficului aerian, aeronavele aflate în zbor fiind nevoite să evolueze în zone de aşteptare până la remedierea situaţiei.

„Adevărul” a solicitat Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) clarificări privind această situaţie, însă ele nu au fost primite până la ora publicării acestei ştiri. 

„Organizaţia noastră a mai atras atenţia recent asupra stării execrabile a pistelor şi a suprafeţelor de mişcare de pe aeroportul din Otopeni. Din păcate suntem nevoiţi să o facem din nou, deoarece considerăm inadmisibil faptul că starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranţa aeronavelor şi implicit a pasagerilor!”, mai subliniază Pro Infrastructura.

Ea arată că practic s-a ajuns în situaţia în care piloţii, controlorii de trafic aerian, şi chiar managerii companiilor aeriene atrag atenţia că starea infrastructurii aeroportuare a devenit inacceptabilă, iar riscurile operaţionale extrem de ridicate.

Recent, conducerea operatorului naţional TAROM a declarat că este nevoită să schimbe anvelopele aeronavelor de 5-6 ori mai des decât în mod normal din cauza pistelor şi suprafeţelor de mişcare degradate.

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite