Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Proiect al Ministerului Energiei: Petroliştii ar putea fi obligaţi să vândă din 2019 benzină cu un conţinut de biocarburant de minimum 8% în volum

3
9 Dec 2017 12:43:43
Autor: News.ro
Carburanti benzinarie Foto: Adevarul
Carburanti benzinarie Foto: Adevarul

Obligaţia ca petroliştii să introducă în benzină un conţinut de biocarburant de minimum 8% în volum ar putea fi amânată cu un an, astfel încât măsura să fie aplicată abia de la 1 ianuarie 2019, şi nu de la începutul anului viitor, din cauză că autorităţile nu mai au timp să evalueze impactul acestei măsuri.

În plus, autorităţile vor să amâne cu doi ani obligativitatea impunerii reducerii de gaze cu efect de seră cu 6%, pentru 2020, arată un proiect de Hotărâre publicat pe site-ul Ministerului Energiei.

”Autorităţile publice centrale cu atribuţii în domeniul reglementat nu au posibilitatea să evalueze pe baza unor date relevante atât impactul impunerii reducerii de gaze cu efect de seră cu 6% până la finalul anului 2018, cât şi efectele impunerii în benzină a unui conţinut de biocarburant de minimum 8% în volum, precum şi al proporţiei echivalente de biocarburant din motorină necesare pentru îndeplinirea dezideratului de 6%, care să fie susţinut exclusiv prin introducerea de biocarburanţi în combustibilii fosili”, arată nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

Autorii documentului spun că soluţionarea problemei necesită un interval rezonabil de timp, solicitând prorogarea termenelor prevăzute în HG nr. 928/2012 şi HG nr. 935/2011, în sensul atingerii procentului de 6% în anul 2020, iar procentul de amestec de minim 8% să fie aplicat începând cu cel târziu 1 ianuarie 2019.

Ministerul Economiei, Ministerul Mediului, Ministerul Energiei, Ministerul Transporturilor, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale vor derula, pe parcursul anului 2018, procesul de evaluare a impactului impunerii reducerii de gaze cu efect de seră cu 6% şi a efectelor impunerii în benzină a unui conţinut de biocarburant de minimum 8% în volum, precum şi a proporţiei echivalente de biocarburant din motorină necesare pentru îndeplinirea dezideratului de 6% susţinut exclusiv prin introducerea de biocarburanţi în combustibilii fosili.

Prin HG nr. 928/2012 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a benzinei şi motorinei şi de introducere a unui mecanism de monitorizare şi reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră se stabileşte că până la data de 31 decembrie 2020 firmele care introduc pe piaţă carburanţi au obligaţia să reducă emisiile de gaze cu efect de seră generate pe durata ciclului de viaţă pe unitatea de energie a carburantului şi energia furnizată, cu până la 10%, în raport cu emisiile de gaze cu efect de seră generate pe durata ciclului de viaţă pe unitatea de energie de carburanţii fosili în 2010, având ca referinţă standardul pentru carburanţi aferent acelei perioade.

Această reducere constă în: reducere de 6%, care iniţial trebuia făcută până la 31 decembrie 2018, o valoare-ţintă de reducere suplimentară de 2%, dar şi o valoare-ţintă de reducere suplimentară de 2%, prin folosirea de reduceri de emisii certificate (CER) achiziţionate în conformitate cu mecanismul de dezvoltare curată instituit prin Protocolul de la Kyoto.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

geek-a-contra
9.12.2017, 20:33:19

numai petrolistii? m-am linistit, credeam ca si producatorii si comerciantii de benzina....

asamura tanabe
10.12.2017, 03:10:58

Asta este o imbecilitate la care UE a renuntat demult. Au renuntat pentru ca biocombustibilul produs in Europa era prea scump (agricultura europeana produce mai scump, fort ade munca e mai scumpa etc) si atunci, pentru a respecta normele impuse, au inceput sa importe biocombustibil din tari din lumea a II-a (asa zisele "tari emergente"), gen Brazilia, Filipine, Indonezia etc. Acele tari, vazand ca e mare cerere de biocombustibil, au inceput sa-si defriseze padurile musonice/ecuatoriale, ca sa obtina noi terenuri pentru a plantatii din care sa obtina ulei pe care sa-l proceseze apoi si sa obtina biocombustibili, ori sa il vanda brut tarilor UE, urmand ca acestea din urma sa il proceseze. Evident ca viteza cu care se defriseaza padurile i-a ingrijorat pe multi si s-a cam renuntat la ideea cu biocombustibilul, care a fost un fiasco. Practic, se exportau niste probleme de mediu catre tari mai putin dezvoltate. Numai ca Romania, fiind in urma cu toate, nu a auzit de asta. Sau, mai probabil, au unii fabrici si instalatii de produs biocombustibil si trebuie sa manance si ei o paine, ce sa-i faci?

henrietta fernando
10.12.2017, 12:35:46

Comentariu considerat abuziv.