Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Rădoi, despre insolvenţa Metrorex: Preţul călătoriei ar trebui să ajungă la 50 de lei pentru ca metroul să devină rentabil

43
11 May 2021 15:58:17
Autor: Melania Agiu
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Preţul unei călătorii cu metroul ar trebui majorat până la 50 de lei pentru ca Metrorex să devină rentabilă, aşa cum îşi propun noua conducere a companiei şi ministrul Transporturilor, a declarat, marţi, preşedintele „Unitatea" - Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi.

„Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolvenţa acestei activităţi a metroului pentru că (atât conducerea Metrorex cât şi cea a Ministerului Transporturilor consideră că metroul, n.r.) nu este rentabil. Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde. Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil. 
 
Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou. Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. 
 
Şi a venit domnul Drulă (ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, n.r.) şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor - să face metroul rentabil", a afirmat Ion Rădoi, potrivit Agerpres.
 
Preşedintele USLM a susţinut că nici sistemele de metrou din New York sau din Paris nu produc profit.
 
„Problema principală pentru noi este insolvenţa metroului şi scoaterea în profit a ceea ce vor ei în funcţie de activitatea pe care o prestăm. Cum să faci asta? Îi aşteptăm. Directorul actual a spus că în maximum 2 ani el va face metroul profitabil. 
 
Dau un exemplu: În 1904 s-a înfiinţat metroul de la New York. Iată că de atunci până acum, americanii ăştia, cât de proşti sunt ei, n-au reuşit să îl facă rentabil, până azi. Pot să vă dau şi exemplele Germaniei şi Parisul şi care vreţi. Mai cu seamă că sunt oameni din cadrul Federaţiei Europene a Transportatorilor, care au rămas stupefiaţi când au auzit ce se întâmplă în Bucureşti şi nu le vine să creadă", a adăugat Ion Rădoi.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

43 Comentarii

Mihai Popescu
11.05.2021, 16:02:02

Din putul gindirii lu' Radoi !!!

+16 (22 voturi)
leuldinpanjshir99
11.05.2021, 16:03:49

A aruncat si asta o cifra, asa, sa se afle in treaba! Dati afara toti atarnatorii si amantele de prin birouri si sa vedeti cum se reduc drastic pierderile ....

-2 (44 voturi)
actul 1 gong
11.05.2021, 16:06:40

Da, sa inceapa cu concedierea contopistilor numiti politic, care invart o hartie toata ziua. In afara de asta, orice companie de transport urban primeste niste subventii, dar cei ce le atribuie se uita si foarte atent cum se cheltuie banii si, care sunt rezelvele de economisire in firma. La Metrorex exista rezerve destule!

+19 (21 voturi)
Popa Pius
11.05.2021, 16:08:53

Ce brașoave aruncă mafiotul. Vrea să sperie lumea, dar nu spune cît a supt căpușile lui.

+16 (20 voturi)
The Fog
11.05.2021, 16:28:42

Sa mai dea niste exemple de capitale unde metroul nu este subventionat din bugetul local, ci din cel national. Si pentru ca unul este Bucurestiul, iar restul "provincie", in alte parti nu se poate construi metrou, ca n-are logica.

+16 (16 voturi)

Vezi toate comentariile (43)

Modifică Setările