Reacţiile agenţiilor de turism la amenda Concurenţei. Ce spune Christian Tour, care a primit imunitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai multe agenţii de turism amendate luni de Consiliul Concurenţei, după ce au fost acuzate că au format un cartel, au reacţionat la anunţul instituţiei. Dacă unele spun că vor contesta amenda, altele arată că au acceptat amenda, pentru a închide o investigaţie care trenează de patru ani, însă ele spun că nu au făcut nimic ilegal.

Redăm mai jos reacţiile Paralela 45, Happy Tour, dar şi ale Christian Tour, companie care a primit imunitate la amendă după începerea investigaţiei datorită cooperării cu Consiliul Concurenţei.

Happy Tour:

„Ca urmare a deciziei Consiliului Concurenţei de a sancţiona agenţia Happy Tour pentru înţelegeri anticoncurenţiale pe piaţa charterelor, facem următoarele precizări:

Consiliul Concurenţei a investigat o serie de companii de turism, inclusiv Happy Tour, pentru participarea la o pretinsă înţelegere anticoncurenţială ce a avut loc în legătură cu operarea charterelor. Happy Tour nici măcar nu a fost prezentă pe piaţa relevantă investigată, iar înseşi elementele de probă din dosarul de investigaţie arată un comportament corect al companiei, prin practicarea de preţuri reduse la produsele turistice, pe parcursul perioadei investigate. Prin urmare, anchetarea şi, mai ales, sancţionarea agenţiei pentru practici neconcurenţiale pe acest segment este total nejustificată.

Ca entitate care îşi desfăşoară activitatea în România de 25 de ani, care contribuie anual cu sute de mii de euro în taxe şi impozite la bugetul de stat şi care a creat şi creează permanent locuri de muncă suntem îngrijoraţi că, în absenţa unor probe care să incrimineze în mod direct Happy Tour, autorităţile române, prin Consiliul Concurenţei, ne-au sancţionat în urma investigaţiei. În acest moment, se analizează toate posibilităţiile legale pentru contestarea amenzii.

Happy Tour este printre puţinele agenţii de turism investigate care, în urma primirii raportului Consiliului Concurenţei care includea propunerea de sancţionare, nu a recunoscut fapta atribuită, în vederea diminuării amenzii. De altfel, în 25 de ani de activitate Happy Tour nu a fost niciodată în atenţia Consiliului Concurenţei, nu a fost anchetată sau sancţionată pentru încălcarea vreunei legi.

Compania are un program de conformare cu regulile de concurenţă, recunoscut chiar de Consiliul Concurenţei prin diminuarea nivelului amenzii propuse, şi dorim să îi reasigurăm pe toţi partenerii şi clienţii noştri că ne desfăşurăm activitatea în deplină concordanţă cu regulile aplicabile.

În plus, pe întreaga durată a investigaţiei, Happy Tour a fost total transparentă, a pus la dispoziţia Consiliului Concurenţei toate documentele necesare anchetei, a cooperat prompt de fiecare dată şi a oferit toate informaţiile necesare pentru o evaluare cât mai corectă. Din păcate, prin hotărârea finală luată în ceea ce priveşte Happy Tour, ni s-a demonstrat faptul că aceste informaţii şi documente furnizate cu bună-credinţă şi care demonstrau nevinovăţia Happy Tour nu au fost luate în considerare.

Pentru considerentele de mai sus, Happy Tour va analiza toate căile legale pe care le are la îndemână în continuare pentru a demonstra nevinovăţia companiei.

Dorim să ne asigurăm toţi clienţii şi partenerii că situaţia creată de decizia Consiliului Concurenţei va fi depăşită fără perturbarea activităţii noastre. Happy Tour este şi va fi în continuare o companie solidă, transparentă, cu etică în afaceri şi un partener de încredere pentru furnizori, clienţi ori turiştii care călătoresc cu noi”.

Paralela 45:

„Există multe practici ale Consiliului Concurenţei care nu sunt cunoscute publicului larg. De unde să ştii că dacă primeşti un email neconform cu regulile de concurenţă, trebuie să te dezici? Nimeni, niciodată, nu a făcut astfel de precizări, iar activitatea de prevenţie a Consiliului Concurenţei este aproape zero. Referitor la acest aspect, Paralela 45 a înaintat către Consiliul Concurenţei, chiar înainte de începerea acestei investigaţii, o adresă prin care solicită clarificări cu privire la practicile concurenţiale. Adresa a rămas fără răspuns!

În plus, analizele făcute de Consiliul Concurenţei în cadrul investigaţiei activităţii agenţiilor de turism nu au la bază verificarea impactului în piaţă.

“Paralela 45 a fost amendată pentru o corespondenţă de 11 email-uri, fără niciun impact pe piaţă. Discuţiile despre împărţirea locurilor pe charter dintre turoperatori nu au avut un impact negativ în piaţă, nu au creat prejudicii nimănui. Nu e nimic ilegal ca touroperatorii să îşi împartă locurile pe avioane, aceeaşi practică este întâlnită şi în străinătate. Împărţirea locurilor pe un charter se face pentru a avea garanţia că acesta va opera întregul sezon. Nu sunt tarife impuse, sunt costurile reale ale vacanţelor pe charter. Reducerile la cazare pentru pachetele pe charter vin de la hotelieri, ori fac parte din campanii pe care le au, din când în când, touroperatorii”, declară Alin Burcea, proprietarul Paralela 45.

Paralela 45 a susţinut dintotdeauna o piaţă concurenţială şi practicarea unor servicii de calitate în relaţia cu clienţii. Avem respect pentru turiştii noştri, afişăm preţul final, cu toate taxele incluse.

Informaţiile prezentate Consiliul Concurenţei de agenţia care a primit imunitate la amendă sunt exagerări făcute cu scopul de a nu fi sancţionat la fel ca restul touroperatorilor”.

Christian Tour :

”Christian Tour, cel mai mare turoperator român, nu a fost sancţionat de către Consiliul Concurenţei în cadrul investigaţiei finalizate în luna decembrie 2018 privind piaţa serviciilor de turism. Agenţia de turism a fost promotorul unei concurenţe reale, prin preţuri accesibile oricui şi a refuzat să se ralieze înţelegerilor privind preţurile cu agenţiile concurente, în dezavantajul turistului. Christian Tour a fost cel care a dat startul unei abordări comerciale orientate spre client, fapt pentru care a fost blamat şi atacat de către unii dintre concurenţi, care s-au coalizat în încercarea de pune capăt practicii preţurilor accesibile promovate de către Christian Tour. 

Turoperatorul a primit imunitate la amendă după începerea investigaţiei datorită cooperării cu Consiliul Concurenţei în cadrul anchetei, care a ţinut cont şi de comportamentul corect constant al Christian Tour pe piaţă.

„După declanşarea investigaţiei, decizia luată de conducerea Christian Tour a fost aceea de a colabora total şi transparent cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei pentru aflarea adevărului şi în spiritul respectării legii. Ancheta în domeniul turismului scoate la lumină detalii privind modul în care unele mari agenţii turoperatoare din ţara noastră s-au înţeles nu doar asupra preţului vacanţelor, ci şi în privinţa unei strategii comune împotriva competitorilor care practicau preţuri mai mici la pachetele turistice, aşa cum este Christian Tour”, a declarat Marius Pandel, unul dintre acţionarii Christian Tour.

Corespondenţa pe e-mail dintre reprezentanţii agenţiilor de turism, adunată de investigatori într-un raport voluminos, de câteva sute de pagini, arată, între altele, modul în care principalii actori din piaţa de turism stabileau preţurile la vacanţele cu avion charter, precum şi strategia lor de a împiedica agenţia Christian Tour să opereze chartere în anumite destinaţii. 

„Christian Tour şi-a început activitatea în urmă cu aproape 22 de ani prin a vinde vacanţe celor cu bani puţini, deşi în acele vremuri preţurile erau mari şi puţini îşi permiteau să călătorească în străinătate. Pentru că a creat oferte de vacanţe foarte ieftine, începând de la 1 Euro, Christian Tour a fost reclamat la Consiliul Concurenţei. Însă, exact genul acesta de politici de marketing dovedeşte clar că noi nu ne-am înţeles cu nimeni pentru a stabili preţurile, ci am fost permanent contra curentului. Aşteptăm ziua în care vor fi atacate şi companiile aeriene care au promoţii la biletele de avion la 9,99 euro”, subliniază Marius Pandel”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite