Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Reclamaţii în lanţ în cazul schimbării furnizorului de energie electrică. Mulţi români se plâng de scumpiri

26
26 Feb 2021 15:27:39
Autor: Afrodita Cicovschi

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit sute de reclamaţii din partea consumatorilor legate de serviciile prestate pe piaţa liberă de energie, a declarat vineri, directorul general al ANPC, Paul Anghel, într-o conferinţă privind liberalizarea pieţei de energie.

„Sunt 298 de sesizări cu privire la nemulţumiri ale consumatorilor români, de la 1 ianuarie până azi, legate de serviciile prestate de această piaţă liberă, fie că vorbim de întârzieri la semnarea contractelor, fie că vorbim de întârzieri de a li se trimite forma contractului sau actele adiţionale, sau nemulţumiri legate de preţul pe KWh sau pe metru cub", a spus Anghel, la conferinţa organizată de DC News Media Group.
 
El a subliniat că, din perspectiva informării consumatorilor, atât Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei, cât şi ANPC au făcut publice informaţii cu privire la posibilitatea consumatorilor de alege unul sau altul dintre furnizori şi că, din perspectiva supravegherii pieţei, împreună cu ANRE, în perioada următoare va fi demarat un control amplu legat, inclusiv, de clauzele abuzive din contractele existente la noii furnizori de energie electrică şi gaze naturale.
 
"Acolo unde vom constata că sunt clauze care creează dezechilibre semnificative între drepturi şi obligaţii le vom trimite instanţelor judecătoreşti să se pronunţe asupra caracterului abuziv sau, pe cale, amiabilă vom discuta cu reprezentanţii operatorilor economici pentru a modifica acele clauze", a subliniat Paul Anghel, precizând că acele 298 de reclamaţii dau teme pentru controalele pe care instituţia le face pentru supravegherea pieţei la nivel naţional.
 
Acesta a mai menţionat că ANPC a postat mesaje de informare pe site-ul instituţiei, pe Facebook şi pe celelalte canale de comunicare şi că, în urma discuţiilor cu ministrul energiei, Virgil Popescu, cu conducerea Consiliului Concurenţei şi a ANRE s-a constatat că sunt anumit societăţi care nu informau corect consumatorii cu privire la posibilitatea de a schimba furnizorul de energie electrică sau de gaze.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

26 Comentarii

emoji
26.02.2021, 15:35:56

"Concurenta" made in Romania. Hai sa marim toti preturile :))))

+10 (10 voturi)
Stefan din Nord
26.02.2021, 15:53:23

Platesc acum la E ON 0,77 lei pe kw consumat fix cu 13 la suta mai mult. La 60 kw 46 lei .

-4 (8 voturi)
Conductoru'
26.02.2021, 16:34:15

Stefan din Nord , asta e pret cu tva si accize cu tot, da ce ma mira nu e pretul ci consumul! Cum sa consumi numai 60 kW?, da ce consumatori ai dom'ne 2-3 becuri de 100 de wati?, la mine sare de 350kW pe luna.

+4 (4 voturi)
Frodo
26.02.2021, 16:07:39

Furnizorii isi fac de cap din cauza ca legislatia le permite. Acolo unde nu le permite dau spaga la ANRE si se rezolva. Multi paraziti din parlament sunt direct sau prin familie bagati pana in gat in afaceri cu furnizorii, ceea ce e tot coruptie da mascata. Noroc cu fraierii care au pus botul, platesc si isi tin gura. Trebuie totusi apreciat ca Catu e destept, nu taie direct pensiile si salariile cum a facut Basescu iar fraierul ramane tot cam cu atatia bani.

+6 (6 voturi)
trek leopard
26.02.2021, 16:19:35

Hai sa ii footem in gura si sa nu le mai platim facturile 1-2 luni de zile, sa vezi cum TIPA ca disperatii si dau preturile inapoi ! Parca suntem Bulgaria acum cativa ani de zile cand in toate orasele au iesit in strada din cauza asta, dar noi suntem smecheri si iesim ptr toate prostiile, nu si ptr buzunarele noastre. Halal natiune.

+3 (7 voturi)

Vezi toate comentariile (26)

Modifică Setările