Reparaţii capitale la un tronson de cale ferată din Banat. CFR vrea creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor la 100 km/h

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

CFR Infrastructură a anunţat, marţi, reparaţii capitale pe linia de cale ferată Vălişoara - Caransebeş pentru creşterea vitezei de circulaţie la 100 km/h, în baza unui contract de 42,2 milioane lei.

„Reparaţii capitale pe linia CF Vălişoara - Caransebeş pentru creşterea vitezei de circulaţie la 100 km/h. Pe intervalul CF Vălişoara - Caransebeş sunt în desfăşurare lucrările de refacţie totală a căii ferate între km 461+100 şi km 475+835 (14,635 km), lucrări care au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie şi a gradului de confort.”, transmite compania pe pagina sa de Facebook.

Potrivit sursei citate, în cadrul programului de refacţie sunt executate lucrări de specialitate feroviară pentru readucerea elementelor componente ale căii la parametrii iniţiali şi creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători de la 70 km/h, la 100 km/h.

Au loc lucrări de înlocuire a suprastructurii vechi cu suprastructură nouă tip 60 (înlocuire şină, traverse din beton cu prindere Pandrol Fastclip, piatră spartă), ciuruirea integrală a prismei de piatră spartă, execuţia burajelor I, II şi III şi a ripajelor, profilarea prismei căii, înlocuirea a 7 schimbătoare de cale cu schimbătoare de cale noi pe traverse din beton şi refacerea substratului căii pe zona schimbătoarelor de cale şi pe zonele noroioase, pe o porţiune de aproximativ 1.000 m cale.

De asemenea, se reface podeţul de la km 474+034 din patru cadre prefabricate de tip C1EN cu lumina de 1 m.

Rreprezentanţii CFR infrastructură transmit că, valoarea contractului este de 42,2 milioane lei, de la buget de Stat. Lucrările se vor finaliza în luna octombrie a acestui an  iar executantul lucrării este Wiebe SRL - Swietelsky CF - Swietelsky AG. 

Ministrul Transporturilor, a anunţat în urmă cu puţin timp că a cerut un miliard de euro, prin PNRR, pentru modernizarea infrastructurii feroviare româneşti.

„Eu mi-am propus acest miliard de euro care să meargă către proiecte de reînnoiri, de înclouire de şină, de traverse, ca să ducem calea ferată la standarde şi să scăpăm de limitări şi de restrciţii, adică în loc să dărâm toată calea ferată şi să o construieşti doar un pic mai bine ca înainte, pentru că calea ferată cea actuală, dacă ar fi la viteza ei constructivă, la 120-140 km/h, de exemplu Bucureşti-Craiova a fost construită la 140 km/h, dar acum este plină de restricţii şi de limitări, să o dărâmi complet şi să o reconstruieşti, să obţii un beneficiu relativ mic în 10 ani şi cu miliarde de euro, o repari, care este o operaţie mai ieftină la o treime din kilometru”, a transmis ministrul.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite