Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

România riscă să piardă peste jumătate de miliard de euro pentru linia de metrou M6 din Capitală. Corina Creţu: Cineva trebuie să le dea explicaţii bucureştenilor

5
22 Jul 2021 21:27:35
Autor: Melania Agiu
Foto: Facebook Corina Creţu
Foto: Facebook Corina Creţu

Europarlamentarul Corina Creţu, a afirmat, joi, că lentoarea şi indolenţa autorităţilor au făcut ca România să se afle în situaţia de a pierde peste jumătate de miliard de euro pentru linia de metrou M6 din Capitală.

Potrivit acesteia, în situaţia dată,  „cineva trebuie să le dea explicaţii bucureştenilor.”
 
„Din păcate, temerile mele s-au adeverit: lentoarea şi indolenţa autorităţilor au făcut ca România să se afle în situaţia de a pierde peste jumătate de miliard de EUR pentru linia de metrou M6 din Capitală. Cineva trebuie să le dea explicaţii bucureştilor.”, a transmis Corina Creţu pe pagian sa de Facebook.
 
Aceasta a explicat că, în 2019, a aprobat, în calitate de Comisar European, peste 517 milioane de euro pentru linia de metrou M6 (între staţiile 1 Mai - Tokyo).
 
„Acest proiect major a fost parte a Programului Operaţional Infrastructură Mare şi prevedea construcţia a 6 kilometri din linia de metrou, şase noi staţii de metrou subterane, precum şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane. Lucrarea ar fi trebuit să înceapă în 2019.”, a precizat europarlamentarul.
 
Sursa citată a menţionat că, în 2020, văzând că nu există niciun contract semnat pentru M6 (deşi licitaţia era lansată încă din martie 2019), a atenţionat asupra fapului că România riscă să piardă banii alocaţi. 
 
„În 2021, acum câteva luni, am lansat un apel către autorităţi să urgenteze întregul proces, pentru că angajamentul era ca până anul viitor, acest proiect să fie finalizat, ceea ce părea tot mai nerealist. Săptămâna aceasta a devenit aproape cert faptul că toate aceste întârzieri fac imposibilă respectarea termenului de implementare a proiectului: stabilit la 4 ani şi jumătate de către autorităţile române.”, a completat Corina Creţu.
 
„E foarte trist faptul că proiecte de o asemenea anvergură sunt pierdute. Sper ca bucureştenilor să le fie date explicaţii pentru această situaţie, care nu va uşura sub nicio formă transportul spre Otopeni sau traficul de pe DN1 - ba chiar din contră. Mă tem, totodată, ca acesta să nu fie doar unul dintr-un şir mai lung de proiecte cu privire la care aflăm că România pierde finanţarea europeană...”, a cochis europarlamentarul.
 
La sfârşitul anului 2017, Ministerul Transporturilor a anunţat că a aprobat şi transmis la Comisia Europeană, cererea de finanţare pentru Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni, cu o valoare totală a proiectului de circa 1,392 miliarde de euro, cerere de finanţare acceptată ulterior de Executivul european.
 
Magistrala 6 urma să extindă reţeaua din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti pe o lungime de 14,2 km şi să cuprindă 12 staţii, care să asigure legătura directă între Gara de Nord şi Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor. Autorităţile anticipau o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră.
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Expat Gabriel
22.07.2021, 21:43:12

Mai pe scurt: "ni se rupe de restul lumii, noi să fim frumoşi, bogați şi devreme acasă"!

-6 (6 voturi)
Decebal Burebista
22.07.2021, 22:10:08

Corinutzo...."bastonu" lu' Powel ce mai face??

-4 (6 voturi)
Mihai Popescu
23.07.2021, 00:04:51

In Romanica raspunderea este colectiva si meritele sunt individuale. Toti suntem de vina dar numai unii primesc premiile daca este cazul.

-5 (5 voturi)
LAMURITORU'
23.07.2021, 00:54:13

Drula, mai vioi, ma, mai vioi!

+4 (4 voturi)
vasîli fărdecai
23.07.2021, 06:01:57

Avem suină progresistă ghine_furajată la alea ca fondurile șî UiE... Ufff ...acest progresist nerezilient, această suină tranȘpirată, acest penererez resetat, puiul muicii emceveului susțînut dă progresistu întru toate haBarn_ai tu tată șî pupătoriu la cumințănia pământulu se bate șî să zbate dorind să ne demonstreze cât dă bun espert este ”iel ” în NiMic. Un an dă zile 2o16 n-o făcut dăcât TZERO fonduri ”ieuropene” iar acu când progresiștii reformatori sunt pă valul inundățiilor abia, da_bia dă ajunsă la minus TZERO barat...în condițiile în care acum are absorbant dă calitate șî onegheuri sugative dă largă respirațîie ”ieuropiană”. Bine furajat șî înșurubat în problemă, suina penerereză tranȘpiră șî suschină că dă la atâtaUiE anul ăsta n-o să poa să absoarbă ”șî gura lui ” măcar un ”ieurocent”. Până șî căzătura aia dă andrușcă dă la pesedea o făcut pă dreaq în patru șî a țînut șantierul ăla dă bărcuțe dă la Mangalia cu 51% la rumâni nu la damen dă hOlandeJi....suina progresistă regresată ...NiMic. Numai alt pesedist dă la agricultură dea, deh adusă păste șăptie melearde dă ieuroi bani ieuropieni în agricultură, suina progresistă șî ghine furajată, NiMic. Inculta aia dă veo dă la pesedea ”o super inteligentă di teleorman ”a condus Președinția Consiliului UiE ( ian 2o19 - iul 2o19 ) a încheiat cu succes 90 de dosare legislative ieuropene...suina o rămas cum o fo ...espert în NiMic. S-au promis reforme reformatoare, progresiste, resetate șî reziliante...suina tranȘpirată ...NiMic asta înseamnă, haBarn_ai tu tată să pleci la luptă cu harnicul ghine_a ”espert în nimic ” șî în ce conține vacc c inu. TZERO BARAT cu minus în față.

-5 (5 voturi)
Modifică Setările