România riscă să piardă peste jumătate de miliard de euro pentru linia de metrou M6 din Capitală. Corina Creţu: Cineva trebuie să le dea explicaţii bucureştenilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Corina Creţu
Foto: Facebook Corina Creţu

Europarlamentarul Corina Creţu, a afirmat, joi, că lentoarea şi indolenţa autorităţilor au făcut ca România să se afle în situaţia de a pierde peste jumătate de miliard de euro pentru linia de metrou M6 din Capitală.

Potrivit acesteia, în situaţia dată,  „cineva trebuie să le dea explicaţii bucureştenilor.”

„Din păcate, temerile mele s-au adeverit: lentoarea şi indolenţa autorităţilor au făcut ca România să se afle în situaţia de a pierde peste jumătate de miliard de EUR pentru linia de metrou M6 din Capitală. Cineva trebuie să le dea explicaţii bucureştilor.”, a transmis Corina Creţu pe pagian sa de Facebook.

Aceasta a explicat că, în 2019, a aprobat, în calitate de Comisar European, peste 517 milioane de euro pentru linia de metrou M6 (între staţiile 1 Mai - Tokyo).

„Acest proiect major a fost parte a Programului Operaţional Infrastructură Mare şi prevedea construcţia a 6 kilometri din linia de metrou, şase noi staţii de metrou subterane, precum şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane. Lucrarea ar fi trebuit să înceapă în 2019.”, a precizat europarlamentarul.

Sursa citată a menţionat că, în 2020, văzând că nu există niciun contract semnat pentru M6 (deşi licitaţia era lansată încă din martie 2019), a atenţionat asupra fapului că România riscă să piardă banii alocaţi. 

„În 2021, acum câteva luni, am lansat un apel către autorităţi să urgenteze întregul proces, pentru că angajamentul era ca până anul viitor, acest proiect să fie finalizat, ceea ce părea tot mai nerealist. Săptămâna aceasta a devenit aproape cert faptul că toate aceste întârzieri fac imposibilă respectarea termenului de implementare a proiectului: stabilit la 4 ani şi jumătate de către autorităţile române.”, a completat Corina Creţu.

„E foarte trist faptul că proiecte de o asemenea anvergură sunt pierdute. Sper ca bucureştenilor să le fie date explicaţii pentru această situaţie, care nu va uşura sub nicio formă transportul spre Otopeni sau traficul de pe DN1 - ba chiar din contră. Mă tem, totodată, ca acesta să nu fie doar unul dintr-un şir mai lung de proiecte cu privire la care aflăm că România pierde finanţarea europeană...”, a cochis europarlamentarul.

La sfârşitul anului 2017, Ministerul Transporturilor a anunţat că a aprobat şi transmis la Comisia Europeană, cererea de finanţare pentru Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni, cu o valoare totală a proiectului de circa 1,392 miliarde de euro, cerere de finanţare acceptată ulterior de Executivul european.

Magistrala 6 urma să extindă reţeaua din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti pe o lungime de 14,2 km şi să cuprindă 12 staţii, care să asigure legătura directă între Gara de Nord şi Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor. Autorităţile anticipau o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite