Românii au cheltuit milioane de euro de Black Friday

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Plăţile cu cardul au crescut faţă de anul trecut Foto: Pexels.com
Plăţile cu cardul au crescut faţă de anul trecut Foto: Pexels.com

Apetitul românilor pentru cumpărături şi reduceri a făcut ca weekendul precedent să să transforme într-o campanie de succes pentru marii jucători de pe piaţa de e-commerce. Românii au cumpărat de toate: de la elecrocasnice, aur, maşini, piese de mobilier, dar şi haine, accesorii, produse naturiste şi cărţi.

Numărul tranzacţiilor online a crescut cu 60% faţă de ediţia 2017 a Black Friday, în timp ce ca valoare creşterea a fost de 40%, arată datele procesatorului de plăţi PayU. Astfel, valoarea totală a tranzacţiilor plătite online prin PayU a ajuns la peste 157 milioane de lei, cu 43% mai mult faţă de anul trecut.

„Dacă se iau în calcul toate cumpărăturile online – plătite atât online, cât şi cu numerar la livrare, atunci PayU estimează că valoarea totală a tranzacţiilor realizate în ziua de Black Friday a depăşit un miliard de lei. De acest Black Friday ponderea plăţilor cu cardul a atins noi recorduri, ajungând la 30-35% la cele mai mari magazine”, au declarat reprezentanţii procesatorului de plăţi PayU.

Deşi nu a oferit încă rezultatele finale, se pare că jumătate din aceste tranzacţii au fost efectuate prin eMAG. Românii au cumpărat de aici aur, electronice şi electrocasnice, gadgeturi, dar şi produse pentru copii.

Mobilier de 3,5 milioane de euro la Vivre

Vivre a înregistrat, de-a lungul campaniei locale de Black Friday, vânzări de peste 3.5 milioane de euro, aproape o treime fiind realizate în primele patru ore de la începerea evenimentului. Campania de Black Friday a început pe 15 noiembrie, seara, şi s-a încheiat duminică, 18 noiembrie. În raport cu ediţia de anul trecut, evenimentul a generat un volum total de vânzări în creştere cu 150%, depăşind totalul înregistrat anul trecut încă din primele 24 de ore.

Majoritatea comenzilor urmează să fie achitate ramburs, cu toate acestea ponderea tranzacţiilor cu cardul a ajuns la 39%, în creştere faţă de ediţia anterioară. Cea mai mare valoare a unei comenzi a fost de 3.021€, fiind achitată cu cardul, iar cel mai scump obiect achiziţionat a fost un colţar extensibil în valoare de 3.097 de lei. Cel mai ieftin produs a fost o decoraţiune de perete, la preţul de 5 lei. Cele mai accesate categorii au fost Canapele, Covoare, Textile şi Mobilier.

Produse naturiste comandate de pe mobil la Vegis.ro

Vegis.ro, cel mai mare magazine online de produse naturiste, a înregistrat vânzări aproape duble faţă de 2017 şi cu 30% peste estimările făcute pentru Black Friday 2018. Cea mai spectaculoasă creştere s-a înregistrat la conversiile de pe mobil, unde comenzile s-au dublat, iar veniturile au crescut cu 123%.

Estimările iniţiale pentru Black Friday 2018 au fost depăşite cu mult înainte de închiderea campaniei din acest an, per total creşterea faţă de acestea fiind de 30%. Faţă de 2017, creşterea numărului de comenzi este mult mai mare, de 65%, iar raportat la venituri Vegis.ro a înregistrat o creştere de 76% faţă de perioada similară de anul trecut.

Cea mai mare comandă înregistrată a fost de 1.769 lei şi conţine 43 de produse. În primele 30 minute de la pornirea campaniei au fost epuizate ofertele cu 80% şi 90% reducere. Printre cele mai căutate produse s-au numărat: Sare Roz de Himalaya, capsule de Magneziu cu vitamina B6,  Vitamina C pentru copii.

Valoarea medie a comenzii a crescut de la 168 de lei în 2017, la 178 de lei în 2018. Rata de conversie a crescut spectaculos, cu 43%, deşi creşterea traficului a fost per total redusă, de doar 5%. Conversiile de pe mobil s-au dublat, iar valoarea acestora a crescut cu 123%. În plus, plata cu cardul a crescut 50% faţă de o perioadă normală.

442 de cărţi într-o singură comandă la Libris.ro

Libris.ro, cel mai mare retailer online de carte din România, a înregistrat de Black Friday 2018 vânzări de 1,6 milioane de lei. Pentru al doilea an, în topul vânzărilor s-a aflat un autor român – Petronela Rotar. Ca şi anul trecut, cel mai mare segment de clienţi a fost reprezentat de femei. Astfel, 75% din persoanele care au ajuns pe site pe 16 noiembrie au fost femei, iar cea mai multe comenzi (70%) au fost făcute de segmentul de vârstă 25-44 de ani. 67% din traficul total a avut ca sursă dispozitivele mobile, de unde s-au făcut de altfel şi cele mai multe comenzi (52%), în creştere faţă de anul precedent, când 40% din comenzi au venit de pe dispozitive mobile.

Media valorii per comandă a crescut cu 20%. Cea mai mare comandă a fost făcută din Slatina, judeţul Olt, şi a însemnat 442 de cărţi, în valoare de 4.011 lei. Cea de-a doua comandă ca mărime a fost plasată din Bucureşti şi conţine 245 de produse (cărţi, dar şi CD-uri), iar top 3 se încheie cu o comandă de 230 de produse plasată din Câmpina, judeţul Prahova. 

61 de comenzi pe minut la FashionDays.ro

Pasionaţii de fashion au plasat peste 110.000 de comenzi, în valoare totală de peste 44 de milioane de lei. Este o creştere-record, de 44% faţă de 2017. Practic, în cele 30 de ore au fost efectuate, în medie, 61 de comenzi pe minut şi au fost comandate peste 290.000 de produse.

Vârful de accesări a fost de 52.000 de persoane simultan, dintre care 36.000 în aplicatie, şi a fost înregistrat la ora 19:40. Traficul a depăşit nivelul ediţiei din 2017 încă de la ora 13:00. În total, în timpul cele 30 de ore de Black Friday, platforma Fashion Days a fost accesată de peste 1,1 milioane de persoane, cu aproape 50% mai multe faţă de ediţia anterioară.

Peste 1,5 milioane de articole vestimentare au fost prezente în oferta Fashion Days la această ediţie de Black Friday. Cum era de aşteptat, majoritatea căutărilor, două din trei, a fost efectuată de către femei, care şi-au dorit cel mai mult cizme şi geci. Bărbaţii au preferat încălţămintea sport, ghetele şi gecile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite