Românii încă mai au de învăţat despre cultura vinului, crede un antreprenor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lipsa de educaţie în privinţa vinurilor atât a consumatorilor cât şi a producătorilor afectează producătorii autohtoni.

„Pe o piaţă într-o continuă creştere, consider că ar trebui să punem mai mult accent pe educaţie. Atât în rândul consumatorilor finali, cât şi al personalului din restaurante şi magazine”, este de părere Marian Olteanu, fondatorul cramei Gramma.

Lipsa de personal, adaugă el, este o problemă întâlnită tot mai des în majoritatea industriilor, însă acest lucru nu stă în calea afacerilor de 250.000 de euro din 2017. Ba mai mult, Olteanu se arată încrezător şi spune că ar putea atinge o cifră de afaceri de aproape 450.000 de euro până la finele anului.

În 2019, Marian Olteanu vrea să replanteze zece hectare, mai precis, este vorba despre o investţie de 150.000 de euro. Totodată, se gândeşte să îşi doteze crama cu o nouă sală de degustare. Aici, tânărul produce în jur de 80.000-100.000 de litri de vin în fiecare an şi vinde cira 90.000 de sticle de vin. Adică, în jur de 6.000 din fiecare sortiment, prin urmare vinurile sut în ediţii limitate. Cei mai mulţi clienţi ai săi provin din Bucureşti, Iaşi sau Cluj. 

Când vine vorba de export, Marian Olteanu mizează pe Japonia, Germania şi Olanda, şi desi până acum a însumat doar 10% din vânzări, în 2019 şi-a propus să dubleze suma, în contextul în care a bătut palma cu o cramă din Ţara Soarelui Răsare, care, după cum zice antreprenorul, are o reţea de distribuţie foarte bine pusă la punct. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite