Românii prind gustul cumpărăturilor pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comerţul online a crescut cu 24% în 2011, afacerile ajungând la 160 de milioane de euro. Din ce în ce mai mulţi români fac cumpărături online, iar produsele care stârnesc interesul acestora sunt electronicele, florile, jucăriile şi cadourile, potrivit raportului realizat de ePayment împreună cu Romcard.

Astfel, comerţul online a înregistrat anul trecut o creştere cu 24% faţă de anul precedent, până la 158,9 milioane de euro, evoluţie impulsionată de o serie de campanii şi promoţii desfăşurate de jucătorii din industrie. „Creşterea industriei este un fenomen natural, pe măsură ce industria evoluează şi atrage tot mai mulţi cumpărători, iar acest trend va continua şi în următorii ani", a afirmat Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment.

Creşteri în toate domeniile

Spre deosebire de alţi ani, când doar anumite domenii consemnau evoluţii spectaculoase în comerţul online, anul trecut creşterea s-a manifestat în aproape toate domeniile. Avansuri însemnate s-au înregistrat pe segmentul produselor IT - 32%, flori - 29,62%, donaţii - 26%, jucării - 23,38% şi cadouri - 21,26%.

„Dacă până de curând asistam la creşteri de 20-50% sau chiar mai mari în industrii consacrate, precum turism sau telecomunicaţii, în 2011 s-au înregistrat evoluţii şi pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurentă, semn că are loc o diversificare semnificativă a coşului de cumpărături şi că achiziţiile online devin o obişnuinţă", a declarat Marin Mitroi, director general al Romcard, companie care se ocupă cu procesarea tranzacţiilor cu carduri.

În ceea ce priveşte coşul de cumpărături, valoarea acestuia a înregistrat o creştere de la 58 de euro în 2010 la 64 de euro în 2011, conform datelor din sistemul ePayment, furnizor de soluţii eCommerce integrate.

Cele mai mari valori medii pe tranzacţie au fost înregistrate în turism (163 de euro), software (126 de euro), segmentul IT&C (114 euro) şi cel al jucăriilor (81 de euro). La polul opus se situează tranzacţiile pentru produse sau servicii în general mai ieftine, cum ar fi cărţi, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilităţi al căror cost mediu se situează în jurul valorii de 30 de euro.

La nivelul întregului an 2011, cele mai scumpe achiziţii au fost în rândul biletelor de avion - 9.700 de euro, pachetelor turistice - 8.800 de euro şi produselor soft­ware - 6.000 de euro. Majoritatea tranzacţiilor au fost efectuate din România (59,84%), dar şi din Italia (14,71%), Spania (5,82%) sau Marea Britanie (5%).

350.000 de români au cumpărat vouchere

Peste 350.000 de persoane au cumpărat anul trecut cupoane de reducere în valoare de peste 18 milioane de euro. Prin intermediul voucherelor, 60.000 de persoane au mers la munte în România, 20.000 la mare, 24.000 în Italia şi 16.000 în Bulgaria.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite