Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

Sondaj: O familie a cheltuit în medie 111 lei/an pe servicii poştale, respectiv 26 de lei/transport

0
13 May 2021 17:49:12
Autor: Afrodita Cicovschi
Foto Poşta Română
Foto Poşta Română

Un sondaj efectuat de ANCOM (autoritatea de teglementare în comunicaţii din România) arată că românii au notat cu 8,2 satisfacţia generală privind serviciile poştale, acelaşi studiu indicând costuri de 11 lei/an/gospodărie.

65% dintre respondenţi au utilizat în ultimele 12 luni servicii poştale, satisfacţia generală fiind de 8,2 
 
„Conform unui studiu de piaţă al ANCOM, 65% dintre respondenţi au utilizat în ultimele 12 luni servicii poştale, satisfacţia generală cu privire la acest tip de servicii fiind de 8,2 puncte din maxim 10. În acelaşi timp, 71% dintre utilizatorii de servicii poştale au realizat achiziţii online în ultimele 12 luni, 28% făcând cumpărături online de câteva ori pe lună. Acest studiu vine în contextul în care, pe fondul pandemiei, reţelele poştale au funcţionat în anul 2020 la capacitate maximă, satisfacţia utilizatorilor fiind un instrument important de orientare şi calibrare atât pentru furnizorii de servicii poştale, cât şi pentru Autoritate, în calitatea sa de reglementator al acestei pieţe”, a declarat astăzi Eduard LOVIN, vicepreşedintele ANCOM, în cadrul celei de-a 8-a ediţii a Forumului Român de Servicii de Curierat şi Servicii Poştale.
 
Principalele rezultate ale studiului
 
Dintre respondenţii iniţiali, 26% au folosit serviciile poştale în calitate de expeditor, iar 62% în calitate de destinatar. În cadrul utilizatorilor de servicii poştale, cele mai cunoscute servicii poştale sunt cele având ca obiect coletele poştale, cu o notorietate de 97%, urmate de corespondenţă - 91% notorietate.
71% dintre utilizatorii de servicii poştale au realizat achiziţii online în ultimele 12 luni, mai mulţi în mediul urban (75%) decât în rural (65%).
 
28% dintre utilizatorii de servicii poştale au făcut, de regulă, chiar mai multe achiziţii online într-o lună. 
 
Astfel, costul mediu de livrare din magazinele online naţionale a fost de 26 lei, respondentii declarând că 13% dintre livrări au fost gratuite. Conform studiului comandat de ANCOM, o gospodărie a cheltuit aproximativ 111 lei cu serviciile poştale utilizate pe parcursul a 12 luni.
 
Marea majoritate a respondenţilor preferă ca livrarea trimiterilor poştale să fie efectuată la domiciliu/serviciu (82%). Pentru 42% momentul livrării le este indiferent, însă 52% preferă ca livrarea să fie realizată de luni până vineri, în intervalul orar 9-17. Numai 3% dintre utilizatori ar fi de acord să plătească un cost suplimentar pentru mărirea intervalului de livrare între orele 8-20 sau în zilele de sâmbătă.
 
Satisfacţia generală a utilizatorilor faţă de serviciile poştale utilizate în ultimele 12 luni a fost de 8,2 puncte din maximul de 10 posibile, iar în cazul celor având ca obiect coletele poştale satisfacţia a fost de 8,5 puncte.
Principalele criterii în funcţie de care expeditorii de trimiteri poştale (colete sau corespondenţă) au ales furnizorii sunt calitatea serviciilor, tarifele practicate şi siguranţa trimiterilor.
 
Studiul ANCOM a fost realizat în perioada noiembrie – decembrie 2020 utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion iniţial de screening de 2.094 respondenţi şi un eşantion principal de 1.440 de persoane de peste 16 ani, implicate direct în utilizarea serviciilor poştale, având o eroare maximă de ± 2,6%. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările