Studiu: 54% dintre pensionari fac plăţi online. Care sunt principalele activităţi ale românilor pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Mai mult de jumătate dintre seniorii pensionari (54%) au optat pentru plăţile online, întrebaţi care au fost activităţile desfăşurate online în ultima săptămână, se arată într-un studiu realizat de Reveal Marcheting Research.

Aproape jumătate dintre respondenţi (45%) realizează plata facturilor sau a altor cheltuieli pe Internet. Este interesant faptul că mai mult de jumătate dintre seniorii pensionari (54%) au optat pentru plăţile online, întrebaţi care au fost activităţile desfăşurate online în ultima săptămână. Familiile moderne (52%) şi maturii fară partener (51%) au menţionat în proporţii similare efectuarea plaţilor pe internet

Aplicaţiile bancare online sunt, în special, accesate de către tinerii profesionişti (45%) şi de familiile moderne (48%).

Deşi încă nu a început perioada reducerilor cu ocazia Black Friday, 43% dintre români afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână.

Principalele activităţi online ale românilor

Reţelele de socializare se află, de departe, în topul preferinţelor respondenţilor atunci când se gândesc la activităţile pe care le desfăşoară în mediul online (83%). Procentele celor care afirma că petrec timp pe social media într-o săptămână obişnuită sunt ridicate pentru toate segmentele analizate: de la tinerii profesionişti (89%) până la seniorii pensionari (82%). 

Conform datelor Reveal Marketing Research, publicaţiile de ştiri (site-uri, reviste, ziare) sunt şi ele preferate de pensionari într-o proporţie de 76%, alături de maturii fără partener într-o proporţie de 60%. Internetul ne poate răspunde la orice întrebare la doar un click distanţă, iar mediul online este acum un canal important de informare. Deci, este de înţeles de ce românii declară că au această activitate în mod constant.

Verificarea şi trimiterea e-mailurilor este o altă activitate frecventă de-a lungul unei săptămâni, având 83% dintre tinerii profesionişti cu această opţiune.

Lucrul de acasă sau învăţatul sunt activităţi desfăşurate pe internet de către 26% dintre români.

Divertisment şi timp liber

Activităţile de relaxare şi de divertisment sunt alte opţiuni menţionate de către respondenţi. Potrivit Reveal Marketing Research, tinerii, urmaţi de familiile moderne, ascultă muzică atunci când utilizează Internetul. 69% dintre mileniali şi 61% dintre tinerii profesionişti au afirmat că ascultă muzică pe Internet, iar 59% dintre familiile moderne au aceeaşi activitate într-o săptămână.

Deşi comparativ cu primele segmente, seniorii pensionari înregistrează un procent mai scăzut când vine vorba de a asculta muzică atunci când stau pe Internet, observăm totuşi, că 4 din 10 pensionari face acest lucru. Vedem o deschidere a pensionarilor spre mediul online.

Vizionarea filmelor, a programelor TV sau a canalelor de streaming video se numără printre activităţile recurente ale romanilor pe Internet. Milenialii şi tinerii profesionişti afirmă în cea mai mare măsură că desfăşoară această activitate (61%, respectiv 73%). Familiile tradiţionale înregistrează un procent mai redus la acest capitol – 39%. 

Având în vedere contextul COVID-19 observăm că mai mult de jumătate dintre mileniali fac apeluri video sau vocale pe Internet. Relaţiile sociale sunt importante, mai ales în această perioadă, astfel încât Internetul le permite să ţină legătură cu cei apropiaţi.

Dezvoltare personală şi hobby-uri

Peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online plătite sau gratuite. Aceştia par să fie cei mai preocupaţi de dezvoltarea personală prin intermediul platformelor digitale, comparativ cu restul segmentelor care au optat în foarte mică măsură pentru această opţiune de răspuns. Doar 11% dintre familiile moderne şi 5% dintre familiile tradiţionale folosesc internetul pentru diverse cursuri. Similar, seniorii pensionari folosesc în foarte mică masură internetul pentru astfel de cursuri – doar 4%. În schimb, aproape un sfert dintre maturii fără partener participă la astfel de cursuri online.

1 din 4 mileniali caută pe Internet informaţii despre pasiunile lui. În mod similar, aproximativ o treime din familiile moderne face acelaşi lucru. Este interesant faptul că 41% dintre seniorii pensionari sunt, la rândul lor, preocupaţi de hobby-uri şi apelează la informaţiile din mediul online pentru a afla ce îi interesează. 

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1017 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani,  pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 21-25 septembrie 2020. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite