STUDIU Mai mult de jumătate din consumatori vor da mai puţini bani pe cadourile de Crăciun

0
Publicat:
Ultima actualizare:
cadouri

Circa 58% dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat cumpărăturilor de Crăciun, după un an cu multe provocări, însă mai mult de jumătate (51%) spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecţiona, arată un studiu Mastercard.

Potrivit acestuia, consumatorii vor dedica mai mult timp şi efort cadourilor de Crăciun din acest an – trei sferturi (77%) dintre europeni spun că 2020 este anul care le-a amintit care sunt lucrurile cu adevărat importante în viaţă şi 65% îşi propun să ofere cadouri cu însemnătate.

Provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar şi faţă de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susţinere pentru cei nevoiaşi, după un an dificil.

Aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susţine o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociaţie caritabilă, 17% au achiziţionat cadouri care susţin adopţia animalelor de companie, iar 14% au făcut donaţii direct către o asociaţie, în numele cuiva. În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.

De asemenea, europenii sunt mult mai atenţi şi la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate  (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate. Astfel, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunităţii, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele şi băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.

Coşurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) şi fotografiile înrămate (35%) sunt primele pe lista de cadouri menţionate de consumatori, urmate fiind de experienţe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%) şi decoraţiuni personalizate (26%).

Pentru mulţi dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul Sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoţionat faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort şi valoare personală cadourilor de Crăciun”, a declarat Mark Barnett, Preşedintele Mastercard Europe. „Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, aşa că achiziţiile locale vor face o mare diferenţă anul acesta, atât pentru comunitate, cât şi pentru întreaga economie.

Top 10 cadouri:

1)      Coşuri cu produse artizanale (38%)

2)      Cadouri pentru relaxare (37%)

3)      Fotografii înrămate sau albume (35%)

4)      Experienţe oferite drept cadou, pentru a petrece mai mult timp împreună (32%)

5)      Decoraţiuni personalizate (26%)

6)      Set de haine pentru cupluri (23%)

7)      Lumânări handmade (16%)

8)      O ilustraţie sau un desen (15%)

9)      O poezie sau o poveste scrisă de cel care o dăruieşte (12%)

10)   Jocuri de societate realizate în casă (11%)

Studiul a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, în noiembrie 2020, şi a cuprins un eşantion de 16.000 respondenţi adulţi din 15 ţări europene.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite