Studiu CBRE: Românii vor să mănânce mai sănătos la mall

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Drumurile românilor duc spre mall, potrivit unui studiu care vizează comportamentul de consum şi preferinţele românilor în centre comerciale şi mall-uri.

Cercetarea „Food&Beverage in a shopping center“, publicată de CBRE,  a analizat răspunsurile a aproximativ 1000 de persoane, din toate zonele ţării, aparţinând tuturor grupelor de vârstă.

Din raportul întocmit de departamentul Research al CBRE România, se conturează un profil detaliat al consumatorului român care vizitează centrele comerciale. Datele arată că peste 65% din cei chestionaţi merg în mall-uri cel puţin o data pe săptămână.

Preferinţele a peste jumătate din respondenţi se îndreaptă către marile centre comerciale care au mai mult de 50 de magazine. Centrele comerciale mici situate în oraş sunt pe locul doi în topul vizitatorilor, urmate de marile centre de la marginea oraşelor. Centrele comerciale situate în oraşe sunt preferate atât de vizitatorii frecvenţi cât şi de cei ocazionali.

Potrivit studiului, „cei mai mulţi români işi doresc să găsească mai multe opţiuni pentru mâncare sănătoasă, oferte inovative dar şi facilităţi pentru familiile cu copii“. Consumatorii işi doresc zone de relaxare cu mai mult confort, facilităţi sporite în zonele de parcare, facilităţi pentru copii şi acces gratuit la reţelele de internet Wi-Fi.

„Cei mai importanţi factori  în alegerea unei destinaâii de shopping sunt accesibilitatea locaâiei, mixul de magazine şi servicii, prezenţa unor magazine sau retaileri şi cât de atractivă e zona de cafenele şi restaurante”, spune Luiza Moraru, Head of Retail&Asset Services, CBRE România.

70%  din cei intervievaţi spun că, deşi scopul principal pentru care ajung în mall este să ia masa, pe locul al doilea se situează vizitarea magazinelor. Este cel mai mare procent înregistrat în toate cele 22 de ţări în care a fost realizat un astfel de studiu. 94% - din cei chestionaţi merg însoţiţi de prieteni, rude, copii sau colegi când iau masa în centrele comerciale.

„Cercetările noastre mai arată că românii apreciază într-o măsură mai mare decât alţi consumatori din Uniunea Europeana existenţa unor opţiuni de mâncare sănătoasă, calitatea mîncării, servirea rapidă, conceptele noi şi interesante de restaurante”, explică Laura Dumea-Bencze, Head of Research, CEE, CBRE România.

Mai puţin de jumatate din cei chestionaţi – aproximativ 36% - consideră că au avut experienţe excelente sau foarte bune când au luat masa la mall, iar o treime din ei resimt lipsa unor restaurante de top în centrele comerciale pe care le vizitează.

În privinţa tipurilor de mâncăruri pe care le savureaza românii în mall-uri, 35% din cei intervievaţi iau o gustare, 29% preferă să ia prânzul şi doar 1% merg în mall pentru mic dejun, acesta din urmă fiind cel mai mic procent înregistrat între toţi respondenţii din Uniunea Europeană.

Reţelele de fast food nu sunt considerate opţiuni majore în viitor pentru consumatori, mai precizează studiul CBRE, devreme ce doar 25% din aceştia işi doresc mai multe reţele de fast food în mall-uri în timp ce 35% din cei intervievaţi ar vrea sa existe mai puţine astfel de unităţi tip în centrele comerciale.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite