Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

STUDIU Managerii aşteaptă o creştere de 5% a afacerilor, în acest an, şi o recuperare integrală a pierderilor provocate de COVID-19 în vara lui 2022

0
16 Feb 2021 19:53:17
Autor: Melania Agiu

Managerii aşteaptă o creştere de 5% a afacerilor în acest an, după ce au recuperat o parte din pierderile suferite în pandemie, şi o revenire la nivelul ante-pandemic în vara lui 2022, arată datele studiului Confidex realizat de Impetum Group în trimestrul al patrulea al anului trecut.

Astfel, până la finalul anului 2021, managerii estimează o recuperare, cel puţin parţială, în privinţa principalilor indicatori financiari ai companiilor. Ei se aşteaptă ca cifrele de afaceri şi investiţiile să înregistreze creşteri de 5% faţă de 2020, iar profitul să avanseze cu circa 1%.

Totodată se aşteaptă şi la o creştere a numărului angajaţilor, dar şi a costurilor de producţie cu circa 2%.

Potrivit sursei citate, încrederea managerilor în economia românească a crescut în ultimul trimestru din 2020, în condiţiile în care scăderea cifrei de afaceri este la jumătatea aşteptărilor de la începutul pandemiei.

Optimismul de la finalul anului trecut se reflectă şi în aşteptările privind revenirea la situaţia de dinainte de pandemie. Cei mai mulţi manageri aşteaptă o recuperare integrală a pierderilor provocate de COVID-19 în vara lui 2022.

Andrei Cionca, CEO & Co-founder Impetum Group, a declarat: „CONFIDEX ne arată în mod evident o atitudine mai optimistă a managerilor în ultimul trimestru din 2020, în principal ca urmare a scăderii la jumătate a pierderilor estimate la începutul pandemiei, iar asta va avea efect în evoluţia pozitivă a economiei noastre în acest an. Însă optimismul din ultimul trimestru al anului trecut ar putea amâna alinierea companiilor către noua economie. Este o falsă ţintă să urmărim să ne întoarcem la ce era înainte, acum miza este să ne pregătim pentru cum va fi noua economie.”.

De asemenea, conform rezultatelor CONFIDEX, companiile devin tot mai interesate de digitalizare şi de redefinirea relaţiei cu clienţii. Dacă prima măsură e gândită pentru tranziţia spre normal, a doua e privită mai degrabă ca o măsură de adaptare şi precauţie în condiţii de carantină.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările