Ştiri economice

articolul anterior articolul urmator

„Sunt patru constructori serioşi în România – pe infrastructură mare/ Sunt alţii care sunt la furat“, susţine Ionuţ Ciurea

5
2 Jul 2022 18:15:15
Autor: News.ro
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

Reprezentantul Asociaţiei Pro Infrastructura Ionuţ Ciurea afirmă că în România există patru mari antreprenori care lucrează la proiecte mari de infrastructură şi sunt serioşi.

El vorbeşte despre alte două categorii care au relaţii contractuale cu statul pentru realizarea de infrastructură rutieră: cei care îşi onorează contractele în alte state, dar nu şi în România, şi alţii veniţi "la furat", care încheie contracte de pe urma cărora vor să scoată bani, fără a executa lucrările

"La noi, în domeniul ăsta s-a întâlnit hoţul cu prostul. Pentru că sunt patru constructori serioşi în România – pe infrastructură mare, antreprenori mari, vorbesc, nu sunt contractori, pentru că mai sunt şi acolo – sunt patru feciori mari şi laţi. În România există doar patru companii constructoare mari, antreprenori generali mari care îşi respectă contractul. Câţiva sunt într-un grup select că mai inaugurează şi autostrăzi înainte de termen şi reuşesc pentru că au putere financiară fie aici, în România, fie mai ales în ţara mamă sau la nivel european, să pună bani de la ei, să facă autostrada şi după aceea să-şi recupereze banii din celebrele claim-uri, revendicări pe care le plăteşte tot România şi alea nu sunt decontate de la Bruxelles. Dar măcar fac autostrada”, a afirmat Ionuţ Ciurea într-o emisiune difuzată, sâmbătă, de Digi 24. 
 
Ciurea a vorbit despre alte două categorii de firme implicate în relaţia cu statul în ceea ce priveşte construcţia de drumuri.
 
"Ceilalţi, care sunt neserioşi, în momentul în care s-au blocat în teren din diverse motive, birocratice sau că ţin lucrurile astea de ei – nu au putere financiară să finanţeze pe termen scurt, nu au motorină să-şi transporte pământul pe care să-l pună pe autostradă – în momentul ăla se blochează totul. Nici nu mai vorbesc de management, mai ales că sunt mulţi prezenţi în România care sunt prezenţi la nivel internaţional, dar la nivel internaţional fac treabă, la ei în ţară fac treabă. De ce? Pentru că sunt alte state, mai serioase decât statul român. Şi sunt alţii care sunt la furat, care în loc să facă treabă nu ştiu cum să tragă mai tare de contracte, de fiecare chichiţă, să vină aici să facă claim-uri, eventual să nu facă nimic”, a mai spus Ciurea.
 
El a adăugat că, în opinia sa, aceste din urmă firme plătesc mai mulţi avocaţi decât ingineri sau şoferi de basculantă.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Biciclistul LW
3.07.2022, 10:38:20

Care sunt alea 4 sa le stim si noi. Ar fi Umbrarescu cu a sa UMB, cred ca vreo doua firme turcesti am auzit ca lucreaza bine, Nurol si Alarko si ar mai fi niste austrieci Porr. Cei mai jalnici de departe sunt grecii de la Aktor sau italienii de la Astaldi. Astia ar trebui exclusi de la orice licitatie viitoare.

+1 (1 vot)
om bun
3.07.2022, 12:11:37

Mai Ciurea cu cat ai fost platit sa spui asemenea minciuni , toti constructori care au contracte cu statul sunt niste hoți , umfla pretul sa aiba din ce da parandărăt celor care aproba aceste contracte , din cauza asta avem cel mai mare pret pe km construit si de calitate slaba , toti dau mita sa obțină contracte cu statul asa ca nu exista firma corecta iar tu las-o mai moale cu corectitudinea ca nici tu nu esti corect Cânți asa cum ti se comanda de la cel care da mai mult.

0 (2 voturi)
Marian Petrescu
3.07.2022, 12:59:10

La ce pret se plateste pe un km de autostrada te ia ameteala..toate firmele fura..CNAIR nu da contracte fara spaga.

-1 (1 vot)
Ioan Gheju
3.07.2022, 13:44:25

Pe lângă UMB și Porr cred că se mai referă la Strabag și Tirrena Scavi, care au o bună reputație, Pizzaroti și Aktor fiind cele două firme care au lucrat pe sectoarele 1 și 2 ale autostrăzii A10, având o întârziere de 5ani față de termenul scadent !

Lung Aqua
3.07.2022, 23:37:32

Tirrena Scavi s-a făcut de râs și pe centura Timișoarei, și pe a Bucureștiului, și mai ales pe drumul expres Craiova-Pitești lot 1. Nu mai are cum să fie considerată firmă serioasă. UMB, Porr și Strabag, da. A patra ar fi mai degrabă Astaldi (actualmente Webuild), deocamdată cu indulgență, pentru că lucrează ok doar la podul de la Brăila, pe A1 Pitești-Sibiu cam rămâne în urmă. Despre turcii de care vorbește @Biciclistul LW încă nu cred că putem trage concluzii. Sunt abia la primele contracte, încă nu au dus nimic la finalizare, într-un sens sau altul.

+1 (1 vot)
Modifică Setările